Τρίτη 14 Γενάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ
Διαφωνεί ακόμη και η ΟΚΕ

Μεταξύ άλλων προτείνει να καθιερωθεί σαν αφορολόγητο όριο το ύψος των ετήσιων αποδοχών ανειδίκευτου εργάτη και την τιμαριθμική αναπροσαρμογή των φορολογικών κλιμακίων, ενώ προβάλλει μια σειρά ενστάσεις στο κυβερνητικό νομοσχέδιο

Σοβαρές ενστάσεις προβάλλει, ακόμη και η ΕΕ της ΟΚΕ (Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή) στις διατάξεις του νομοσχεδίου για την κατάργηση των φοροαπαλλαγών. Σε σχετικό κείμενο με τις παρατηρήσεις στο νομοσχέδιο, η ΕΕ της ΟΚΕ, προτείνει την τιμαριθμοποίηση των φορολογικών κλιμακίων, την αύξηση του αφορολόγητου ορίου στο ύψος των ετήσιων αποδοχών του ανειδίκευτου εργατοϋπάλληλου, ενώ διατυπώνει σοβαρές επιφυλάξεις και ενστάσεις για την κατάργηση μιας σειράς φοροαπαλλαγών που έχει προκρίνει και άλλων που διατηρούνται. Το κείμενο με τις προτάσεις και τις ενστάσεις της ΕΕ της ΟΚΕ, θα συζητηθεί στην προγραμματισμένη για την Παρασκευή 17 Γενάρη συνεδρίαση της Ολομέλειας της ΟΚΕ.

Τοποθετούμενη πάνω στο σύνολο του κυβερνητικού νομοσχεδίου για την κατάργηση των φοροαπαλλαγών, η ΕΕ της ΟΚΕ σημειώνει μεταξύ άλλων τα εξής: Πρώτον, ότι "οι όποιες παρεμβάσεις στις φορολογικές δαπάνες ή απαλλαγές, θα πρέπει να έχουν ως γνώμονα τη δημιουργία ενός κοινωνικά αποδεκτού και αποτελεσματικού φορολογικού συστήματος". Δεύτερον, ότι "δεν είναι ένα συνολικό νομοσχέδιο ριζικής φορολογικής μεταρρύθμισης". Τρίτον, ότι "οι φορολογικές δαπάνες ή απαλλαγές, θα πρέπει να εξετάζονται σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες παραμέτρους του φορολογικού συστήματος (συνολική πραγματική φορολογική επιβάρυνση), την εισοδηματική πολιτική κλπ.".

Μεταξύ των σοβαρότερων προτάσεων και ενστάσεων, που διατυπώνει η ΕΕ της ΟΚΕ - με το αναλυτικό κείμενο των θέσεών της που δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα - είναι και οι ακόλουθες:

Πρώτον, για το αφορολόγητο όριο από 1.300.000 δραχμές (που ισχύει την τελευταία πενταετία), προτείνεται να αυξηθεί ώστε να ισούται στο εξής με τις αντίστοιχες ετήσιες αποδοχές του ανειδίκευτου εργατοϋπάλληλου (περίπου 2.000.000 δραχμές).

Δεύτερον, προτείνεται να καθιερωθεί η τιμαριθμοποίηση των φορολογικών κλιμακίων,που παραμένουν παγωμένα την τελευταία πενταετία.

Τρίτον, για τις απαλλαγές, που αφορούν σε επιδόματα ή άλλες μορφές αποζημιώσεων (οδοιπορικά, εκτός έδρας, αλλοδαπής κλπ.) καθώς επίσης και στα διάφορα επιδόματα (ΔΕΤΕ, ΔΕΧΕ, ΔΙΒΕΤ κλπ.) που είναι αφορολόγητα γιατί δόθηκαν στο παρελθόν αντί αύξησης των αποδοχών,η ΟΚΕ προτείνει τη φορολόγησή τους, αφού όμως προηγηθεί η αύξησή τους, ώστε να μην μειωθούν οι οικογενειακές αποδοχές των δικαιούχων.

Τέταρτον, προτείνεται η κατάργηση των "αντικειμενικών κριτηρίων" και η φορολογία των επιτηδευματιών βάσει βιβλίων (έσοδα μείον έξοδα) ή σαν εναλλακτική λύση προτείνεται να φορολογείται ο μέσος όρος του εισοδήματος μιας σειράς ετών.

Τέλος, η ΟΚΕ, διαφωνεί με την επιβολή τελών κυκλοφορίας στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς (ΔΕΚΟ) και στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), την ευνοϊκότερη φορολόγηση των τόκων κρατικών τίτλων (7,5%) σε σχέση με τη φορολογία τόκων καταθέσεων (15%) κλπ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ