Στα τελευταία 12 χρόνια έγιναν οι παρακάτω αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού του οικογενειακού επιδόματος των δημοσίων υπαλλήλων, που όλες τους, σε γενικές γραμμές, αύξαναν σε ονομαστικές τιμές το ύψος του οικογενειακού επιδόματος, χωρίς να θέτουν άλλους περιορισμούς, όπως γίνεται με το νόμο για το μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων που ισχύει από την 1-1-1997:
Η τελευταία αλλαγή είναι αυτή που γίνεται με το νόμο για το νέο μισθολόγιο του 1997, που αυξάνει μεν τα ποσά του χορηγούμενου οικογενειακού επιδόματος, αλλά παράλληλα θεσμοθετεί την απαγόρευση χορήγησης του επιδόματος και στους δύο συζύγους, εφόσον ένας από δύο εργάζεται στο δημόσιο ή ο ένας στο δημόσιο και ο άλλος στον ιδιωτικό τομέα.Με τη διάταξη αυτή, έχουμε στην ουσία υπονόμευση του οικογενειακού επιδόματος, για τους εργαζόμενους στο δημόσιο, ενώ παράλληλα ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου για την υπονόμευσή τους και στις περιπτώσεις που εργάζονται οι δύο σύζυγοι στον ιδιωτικό τομέα. Κι αυτό, γιατί θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι σύντομα οι ιδιώτες επιχειρηματίες, που απασχολούν εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα και καταβάλλουν - με βάση τις Συλλογικές συμβάσεις εργασίας - το επίδομα αυτό, θα ζητήσουν είτε να επεκταθεί και στον ιδιωτικό τομέα η απαγόρευση της χορήγησής τους στους δύο συζύγους (αν και οι δύο εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα), είτε να το πληρώνουν μισό μισό με το δημόσιο (εφόσον ο ένας σύζυγος εργάζεται στο δημόσιο και ο άλλος στον ιδιωτικό τομέα).