Τρίτη 20 Φλεβάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εντυπη προσβολή

Εναν νέο κύκλο "κουπονομαχίας", ακόμα πιο άγριο από τους ανάλογους προηγούμενους, ξεκίνησαν εδώ και λίγες μέρες οι περισσότερες εφημερίδες. Παραζαλισμένος ο αναγνώστης βομβαρδίζεται καθημερινά με "προσφορές" επί "προσφορών", που καλύπτουν ολόκληρες τις πρώτες σελίδες των εφημερίδων, από τις οποίες απουσιάζουν πλέον τα μεγάλα γεγονότα και οι εξελίξεις. Το αποτέλεσμα; Οι εφημερίδες, περισσότερο σε "προσπέκτους" από σούπερ - μάρκετ μοιάζουν, παρά αποτελούν ενημερωτικά φύλλα.

Ο νέος αυτός κύκλος είναι η πλέον αποκαλυπτική αναγνώριση από τα αφεντικά των εφημερίδων, ότι η ενημέρωση των αναγνωστών τους είναι γι' αυτούς ένα δευτερεύον ζήτημα, το οποίο θα παρέχεται συμπληρωματικά με τις πολυποίκιλες προσφορές τους. Εχουν ιεραρχήσει την ενημέρωση σαν παρεπόμενο, που εξαφανίζεται ανάμεσα στα χαρτιά υγείας και τις τηλεοράσεις τσέπης, που προσφέρουν σε... χαμηλές τιμές. Αυτά είναι και τα όρια στα οποία, μέσω της "κουπονολαγνίας" θέλουν να κινείται ο αναγνώστης. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα μεγάλο παζάρι που στη μια του πλευρά βρίσκονται οι εκδότες και στην άλλη μεγάλες εταιρίες, που ρίχνουν στην αγορά τεράστιες ποσότητες εμπορευμάτων σε τιμές, που μερικές φορές είναι χαμηλές. Διπλός ο στόχος. Πρώτος, η εξασφάλιση της κυκλοφορίας των εφημερίδων, όχι με κριτήριο την προσφορά τους στην ειδησεογραφία και την παρέμβαση στα κοινά, αλλά με βάση το πόσα και ποια κουπόνια "προσφέρει". Δεύτερος, η εξασφάλιση "ζεστού χρήματος" αρκετών δισεκατομμυρίων.

Με τη γιγάντια αυτή επιχείρηση οι ιδιοκτήτες και οι εταιρίες επιχειρούν παράλληλα, να επιβάλουν ένα "καταναλωτικό πρότυπο". Θέλουν τους αναγνώστες, μαζικούς καταναλωτές εμπορευμάτων που σε άλλη περίπτωση, κατά πάσα πιθανότητα, θα έμεναν αδιάθετα στα ράφια των εταιριών. Γιατί είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο πως είναι εντελώς ξένο προς τον μέσο πολίτη και εντελώς περιττή η οποιασδήποτε μορφής τηλεόραση τσέπης, ή οι αμφιβόλου ποιότητας και χρησιμότητας "γκραβούρες", ή οι στελεμεντέδες και οι συνταγές για κοκτέιλ ποτών, ή τα CD αρκετά των οποίων ανασύρθηκαν από τα αζήτητα.

Η ευθύνη γι' αυτήν την κατάπτωση και την εξαχρείωση του Τύπου βαραίνει όλους τους ιδιοκτήτες, που ακολουθούν το συγκεκριμένο δρόμο. Ο δήθεν εξαναγκασμός, που κάποιοι επικαλούνται στα πλαίσια της αντιμετώπισης, δήθεν, του αθέμιτου ανταγωνισμού, δεν αποτελεί άλλοθι, αφού όλοι τους έχουν κάποια στιγμή πρωταγωνιστήσει σε αυτό. Τεράστιος είναι ο φαύλος κύκλος των προσφορών και σε αυτόν έχουν διακριθεί εκ περιτροπής όλοι τους.

Ο εκφυλισμός του Τύπου έχει σοβαρές επιπτώσεις, καθώς αφορά το ίδιο το δικαίωμα στην ενημέρωση. Δεν αρκεί πλέον να μένουμε απλώς και μόνο στη φραστική καταδίκη του φαινομένου. Ηρθε η ώρα της πραγματικής αντίδρασης και αντίστασης στην παραπέρα κατάπτωση και ο λόγος πρώτα και κύρια αυτών, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εμπλέκονται και δραστηριοποιούνται στο χώρο της ενημέρωσης, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα. Τα δημοσιογραφικά σωματεία και οι Ενώσεις πρέπει να πάρουν άμεσα θέση. Απαιτείται να αναπτύξουν πρωτοβουλίες και να ζητήσουν την ανακοπή της κατρακύλας, προκειμένου οι εφημερίδες να πάψουν, επιτέλους, εκτός από τον ποικιλόμορφο αποπροσανατολισμό και την προσπάθεια χειραγώγησης της κοινής γνώμης, να προσβάλλουν τους σκεπτόμενους πολίτες. Γιατί τα "παρεχόμενα" χαρτιά υγείας και σκόνες πλυσίματος προσβολή αποτελούν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ