Πολλά λέγονται για αδικαιολόγητες υπερβάσεις στα λειτουργικά έξοδα του Ταμείου, με διορισμούς σε διάφορες θέσεις ημετέρων και σπατάλες με χαριστική αντιμετώπιση ενοικιαστών, προμηθειών κλπ.
Για να φανεί πραγματικά πόσο τεράστια είναι η περιουσία του ΜΤΣ, παρακάτω αναφέρονται ορισμένα στοιχεία:
Στη μία κατηγορία ανήκουν:
α) Οι κρατήσεις 4% από τη μισθοδοσία των αξιωματικών σε όλη τη διάρκεια της ενεργού υπηρεσίας τους.
β) Το 20 - 30% του μισθού των αξιωματικών σε περίπτωση επιβολής καταστατικών ποινών.
γ) Οι τόκοι των χορηγούμενων ομολογιακών δανείων.
δ) Τα κέρδη της Γενικής Τράπεζας της Ελλάδας που κύριος μέτοχός της είναι το ΜΤΣ.
ε) Τα έσοδα από την ακίνητη περιουσία του ΜΤΣ, που περιλαμβάνει μια σειρά από μεγάλα οικοδομικά τετράγωνα στο κέντρο της Αθήνας και Θεσσαλονίκης και οικόπεδα πολλών τετραγωνικών μέτρων και μεγάλης αξίας.
Στην άλλη κατηγορία υπάγονται το αντίτιμο του μισθού των ημερών φυλάκισης των οπλιτών και εφέδρων αξιωματικών, που παρακρατείται ολόκληρος υπέρ του ΜΤΣ, τα πάγια δικαιώματα από τη μισθοδοσία οπλιτών, εφέδρων αξιωματικών και στρατιωτικών υπαλλήλων. Επίσης, 4% πάνω σε όλες τις δαπάνες του ΓΕΣ και, τέλος, 10% από τα ΚΨΜ.
Μπορεί να σκεφθεί κανείς τι ποσό συγκεντρώνεται στα 30 - 35 χρόνια, που υπηρετεί ο αξιωματικός, από όλες αυτές τις κρατήσεις, και την αξιοποίηση γενικά της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΜΤΣ. Η γενική αντίληψη που επικρατεί μεταξύ των απόστρατων αξιωματικών είναι ότι, ανέκαθεν, το μηνιαίο μέρισμα που τους χορηγείται δεν ανταποκρίνεται στο μέγεθος των εσόδων του Ταμείου.
Μόνο το 4% που κρατιέται από το μισθό του αξιωματικού επί 35 χρόνια, κατατεθειμένο σε μια τράπεζα με ανατοκισμό, θα μπορούσε να καλύψει μεγάλο μέρος του μερίσματος. Πέρα όμως απ' αυτό το 4%, υπάρχουν και άλλα τεράστια έσοδα, που κανονικά θα έπρεπε να ανεβάζουν το μέρισμα σε ανώτερα επίπεδα.
Υστερα από όσα εκτέθηκαν παραπάνω, είναι επόμενο να προκύπτουν ορισμένα ερωτήματα στους μετόχους του ΜΤΣ και γενικότερα σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του Ταμείου, για το πώς ελέγχεται η όλη διαχείριση της περιουσίας του, ποιοι παίρνουν τις αποφάσεις για τη σωστή αξιοποίηση, των εσόδων και των κερδών. Από ποιους και πώς ασκείται ο δημόσιος έλεγχος. Για όλα αυτά ελάχιστα στοιχεία παρέχονται για ενημέρωση.
Και αυτό το Ταμείο έχει μια σειρά από πόρους αρχίζοντας από την κράτηση 4% από το μισθό των αξιωματικών σε όλη τη διάρκεια της ενεργού υπηρεσίας τους και τελειώνοντας στο 2% εκ των δαπανών του στρατού και 20% από τα κέρδη των ΚΨΜ. Και στην περίπτωση του ΤΑΣ επίσης δεν υπάρχει πλήρης ενημέρωση, ως προς τη διαχείριση των εσόδων και δεν είναι καθαρό σε ποιο βαθμό τα χορηγούμενα εφάπαξ ανταποκρίνονται ακριβώς στα έσοδα του Ταμείου.
Ο τρόπος λειτουργίας, σήμερα, και αυτού του ασφαλιστικού οργανισμού, η έλλειψη ελέγχου από τα ίδια τα μέλη του κλονίζει την εμπιστοσύνη των αξιωματικών ως προς την ικανότητα του ΑΟΟΑ να λύσει το πρόβλημα της στέγασης σε ικανοποιητικό βαθμό.
Τέλος, και για τους τρεις παραπάνω ασφαλιστικούς οργανισμούς υπάρχουν ερωτήματα που απασχολούν τους στρατιωτικούς γενικά και το λαό. Και προκύπτει η ανάγκη να γίνει επισταμένη έρευνα γύρω από τον τρόπο λειτουργίας τους, κάτω από τον έλεγχο της Βουλής. Και φυσικά να δοθούν ικανοποιητικές απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα. Αυτή η απαίτηση θα 'πρεπε να αποτελεί βασικό αίτημα των συνταξιούχων στρατιωτικών και να προβάλλεται κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεών τους.
Συνταξιούχος στρατιωτικός