Τετάρτη 8 Μάη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ντε φάκτο κατάργηση του καμποτάζ

Αυτή τη στιγμή 22 κρουαζιερόπλοια εκτελούν εσωτερικές θαλάσσιες γραμμές, με ξένη σημαία και πληρώματα που αποτελούνται αποκλειστικά από χαμηλόμισθους αλλοδαπούς! Στο "Μάρκο Πόλο" περιορίζονται οι αντιδράσεις της ΠΝΟ

Η παραβίαση της ελληνικής νομοθεσίας στη ναυτιλία αποτελεί πλέον καθημερινό φαινόμενο, ενώ το καμποτάζ καταργείται ντε φάκτο! Με τις "πλάτες" του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας,αυτήν την περίοδο στις εσωτερικές θαλάσσιες γραμμές της χώρας πλέουν 22 κρουαζιερόπλοια με ξένη σημαία, των οποίων τα πληρώματα αποτελούνται κυρίως από χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ναυτικούς!Επίσης Ελληνες εφοπλιστές έχουν δρομολογήσει επιβατικά πλοία, που ενώ φέρουν την ελληνική σημαία, τα πληρώματά τους αποτελούνται αποκλειστικά από αλλοδαπούς χαμηλόμισθους!Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το κρουαζιερόπλοιο ΤΡΙΤΟΝ του εφοπλιστή Ποταμιάνου,στο οποίο απασχολούνται 120 αλλοδαποί ναυτικοί!

Η "αντίδραση" ωστόσο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας απέναντι σε αυτή την ασυδοσία περιορίζεται στην καταγγελία αποκλειστικά του κρουαζιερόπλοιου ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ,με σημαία Μπαχάμες, το οποίο στις 11 του μήνα πρόκειται να αρχίσει κρουαζιέρες στο Αιγαίο. Αυτό και μόνο ήταν το αντικείμενο συνέντευξης Τύπου, που έδωσε χτες το πρωί. Μάλιστα ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Γιάννης Χαλάς αρνήθηκε να διευκρινίσει τα μέτρα που προτίθεται να πάρει η Ομοσπονδία απέναντι και στα υπόλοιπα πλοία που παραβιάζουν την ελληνική νομοθεσία, δηλώνοντας απλά "το εξετάζουμε"! Στη συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκαν επίσης ο Γ. Παυλιδάκης,μέλος της διοίκησης της ΓΣΕΕ και ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου ΠειραιάΓιάννης Μίχας,οι οποίοι ουσιαστικά συντάχθηκαν με τη στάση της ΠΝΟ.

Οπως αναφέρθηκε στη διάρκεια της συνέντευξης, η ΓΣΕΕ θα καλέσει τους εργαζόμενους, στα λιμάνια που θα προσεγγίσει το πλοίο, να αντιδράσουν δυναμικά, ενώ το ΕΚΠ θα καλέσει τα μέλη των σωματείων της δύναμής του να βρίσκονται στις 11 του μήνα, μέρα αναχώρησης του πλοίου, στο λιμάνι του Πειραιά.

"Ανοίγουν την όρεξη" των εφοπλιστών

Οπως δήλωσε ο Θανάσης Σταματόπουλος,πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,"το ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου. Επιχειρείται η άρση του καμποτάζ πριν το 1998 που έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση. Το εφοπλιστικό κεφάλαιο προωθεί την εφαρμογή συνθηκών και όρων εργασίας που θα οδηγήσουν στον αφανισμό τους Ελληνες ναυτεργάτες, αλλά και την κατάργηση κάθε συλλογικής σύμβασης εργασίας και κάθε νόμου κοινωνικής προστασίας. Να φύγει από την Ελλάδα το εν λόγω πλοίο, όμως να φύγουν και τα υπόλοιπα ξένα κρουαζιερόπλοια και να παρθούν μέτρα ώστε και οι Ελληνες εφοπλιστές να εφαρμόσουν την ελληνική νομοθεσία. Πρέπει οι ναυτεργάτες να αγωνιστούν ενάντια στην εφαρμογή της πλήρους ασυδοσίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, καθώς και για τον εκδημοκρατισμό επιτέλους του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ