Παρασκευή 10 Μάη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Αλλαγή "πλεύσης" για το ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας "μαζεύει" προηγούμενες δηλώσεις του και αποφαίνεται ότι τώρα δε δημιουργεί πρόβλημα!

Τον πλήρη αφελληνισμό της ναυτιλίας προωθεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας!Αποκαλυπτική είναι η στάση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Κοσμά Σφυρίου,ο οποίος χτες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου δήλωσε ότι οι διαδρομές του κρουαζιερόπλοιου ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ,με σημαία Μπαχάμες (!), "δεν αποτελούν πρόωρη άρση του καμποτάζ"! Επιπλέον εξαπέλυσε και απειλές εναντίον των ναυτεργατών, που αποφάσισαν να μην προσφέρουν την παραμικρή διευκόλυνση στο πλοίο και στους επιβάτες του. Σημειώνεται ότι το ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ πρόκειται να ξεκινήσει αύριο κρουαζιέρα στα νησιά του Αιγαίου, με αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά και καταληκτικό σταθμό την Κωνσταντινούπολη.

Πρόκειται για... ξαφνική αλλαγή πλεύσης του υπουργού, αφού με έγγραφό του προς την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία στις 2 Απρίλη ανέφερε σχετικά με το δρομολόγιο των ταξιδιών του πλοίου ότι "πρόκειται στην ουσία για ένα κυκλικό ταξίδι, το οποίο έχει διασπαστεί σε δύο ταξίδια. Τούτο όμως είναι αντίθετο με το εσωτερικό μας δίκαιο, γιατί σημασία έχει ότι τα δρομολόγια του πλοίου συνιστούν κυκλικό ταξίδι, που επιφυλάσσεται ως δικαίωμα μόνον των ελληνικών επιβατηγών πλοίων".

Ως δικαιολογία για αυτή την απόφασή του, ο υπουργός ανέφερε ότι στο ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ δεν "επιβιβάζει επιβάτες από ελληνικό λιμάνι" και αυτό βέβαια όταν το πλοίο πρόκειται να ξεκινήσει από τον Πειραιά και επιπλέον να επισκεφτεί νησιά του Αιγαίου!

Ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού ΝαυτικούΣάββας Τσιμπόγλου,σχολιάζοντας τις δηλώσεις του υπουργού, δήλωσε σχετικά: "Ο λόγος από εδώ και πέρα βρίσκεται στους ναυτεργάτες. Το ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ, όπως είχε επισημάνει η ΠΕΜΕΝ στην προχτεσινή σύσκεψη, αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου που δείχνει το δρόμο που θα ακολουθήσει η Κοινή Ναυτιλιακή Πολιτική στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Θα αποβληθούν κατά χιλιάδες οι ναυτεργάτες από τα πλοία, θα καταργηθούν τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα, θα επικρατήσει καθεστώς πλήρους ασυδοσίας ανασφαλίστων πλοίων και ασύδοτης δράσης των εφοπλιστών. Ο υπουργός φαίνεται ότι εξυπηρετεί αυτή την κατεύθυνση και επωμίζεται τεράστιες ευθύνες για την τύχη που θα έχουν χιλιάδες ναυτεργάτες που τους οδηγεί σε αφανισμό. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις καλούν τον υπουργό να συναισθανθεί τις ευθύνες και το μέγεθος των προβλημάτων και να μην υποκύπτει στις πιέσεις των εφοπλιστών και άλλων παραγόντων, αλλά να υπερασπίσει τις ελάχιστες θέσεις εργασίας που έχουν απομείνει. Οι ναυτεργάτες σε κάθε περίπτωση θα κάνουν το καθήκον τους, θα παλέψουν για να ανατρέψουν αυτές τις πολιτικές επιλογές που τους οδηγούν στον εργασιακό μεσαίωνα".

Ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ"Αποστόλης Καρήμαλης χαρακτήρισε ως "τρικ" τις δηλώσεις του υπουργού για τη νομιμοποίηση της ασυδοσίας.

Την πρόθεσή του να νομιμοποιήσει την ασυδοσία και των ξένων εφοπλιστών ο υπουργός έκανε γνωστή και στη διάρκεια της διημέρου, που διοργάνωσαν από κοινού η ΓΣΕΕ,η ΠΝΟ και το Εργατικό Κέντρο Πειραιά,η οποία ξεκίνησε χτες το πρωί, με θέμα: "Η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τις ναυτιλιακές μεταφορές: Καμποτάζ".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ