Κυριακή 12 Μάη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 45
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ "ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ"
Λυτούς και δεμένους για να "δέσει"...

Μέχρι αργά το βράδυ, η κινητοποίηση των ναυτεργατών είχε αποτρέψει την είσοδο του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά. Εντονες πιέσεις και από την αμερικανική πρεσβεία για το σπάσιμο του "καμποτάζ"

Με επιστράτευση απειλών που έφταναν μέχρι και την πιθανότητα έκδοσης νέας ταξιδιωτικής οδηγίας από τους Αμερικανούς, προσπαθούσε χτες, μέχρι αργά το βράδυ, η κυβέρνηση να πείσει τους Ελληνες ναυτεργάτες ότι πρέπει να επιτρέψουν οι ίδιοι το σπάσιμο του "καμποτάζ" από το, αμερικανικών συμφερόντων, κρουαζιερόπλοιο "Μάρκο Πόλο". Το πλοίο επρόκειτο να "δέσει" χτες το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά, όπου θα αποβίβαζε μια ομάδα Αμερικανών τουριστών και θα έπαιρνε μία άλλη για ένα κυκλικό ταξίδι στο Αιγαίο με κατάληξη την Κωνσταντινούπολη. Ομως το κυκλικό ταξίδι από πλοίο που δεν έχει ελληνική σημαία και ελληνικό πλήρωμα, απαγορεύεται από τη νομοθεσία περί "καμποτάζ" (το σχετικό δικαίωμα προστατευτισμού διατηρείται για την Ελλάδα μέχρι και το 1998). Ετσι, παρά την απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Κ. Σφυρίου να επιτρέψει την προσόρμηση του πλοίου στον Πειραιά, εκατοντάδες ναυτεργάτες και άλλοι εργαζόμενοι της πόλης με δυναμική κινητοποίηση στην ακτή Ξαβερίου απέτρεψαν, από τα ξημερώματα μέχρι και αργά το βράδυ, μία τέτοια εξέλιξη.

Στο πλευρό των συγκεντρωμένων, από νωρίς το πρωί, βρέθηκαν ο βουλευτής του ΚΚΕ Γερ. Αραβανής,ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ Γ. Μαυρίκος,ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Οικοδόμων Α. Ζαζόπουλος,ο γραμματέας της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά Β. Ξένος και η νομαρχιακή σύμβουλος Ελπίδα Παντελάκη.

Στη διάρκεια της μέρας και αφού εκδηλώθηκε "διακριτικά" το ενδιαφέρον της αμερικανικής πρεσβείας, έγινε σύσκεψη στο υπουργείο Ναυτιλίας, με παρόντες τον υπουργό και την ηγεσία του Λιμενικού και στις 5.30 το απόγευμα δόθηκε στην ηγεσία της Πανελληνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) επιστολή της πλοιοκτήτριας εταιρίας "Οριεντ" που ζητούσε να επιτραπεί στο πλοίο να εκτελέσει κανονικά το δρομολόγιό του, με τη δέσμευση ότι δε θα υπάρξει δεύτερο ανάλογο. Αργά το βράδυ αναμενόταν η τοποθέτηση της πλειοψηφίας της ΕΕ της ΠΝΟ - τα στελέχη της Ναυτεργατικής Συνδικαλιστικής Κίνησης έκαναν καθαρή την αντίθεσή τους στην ικανοποίηση ενός τέτοιου αιτήματος που ισοδυναμεί με κερκόπορτα - ενώ ταυτόχρονα ο υπουργός είχε συνάντηση με αντιπροσωπεία Ελλήνων εφοπλιστών, τα συμφέροντα των οποίων επίσης θίγονται από την άρση του "καμποτάζ".

Το ΚΚΕ

Με ανακοίνωσή της η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών (ΚΟΝ) του ΚΚΕ,συμπαραστέκεται στον αγώνα των ναυτεργατών, όπως αυτός εκφράζεται μέσα από τις κινητοποιήσεις για την αντιμετώπιση των αυθαιρεσιών και παρανομιών του υπό σημαία Μπαχάμες επιβατηγού πλοίου "Μάρκο Πόλο".

Η ΚΟΝ τονίζει στην ανακοίνωσή της ότι ο αγώνας ενάντια στην ασυδοσία, για την υπεράσπιση του δικαιώματος στη δουλιά των Ελλήνων ναυτεργατών, επιβάλλεται να απλωθεί σε όλα τα ανασφάλιστα πλοία, τα πολυεθνικά συμφέροντα και τα πλοία με σημαίες ευκαιρίας, που με την ανοχή της κυβέρνησης στην πράξη καταργούν το καμποτάζ κι επιχειρούν την άλωση του τομέα της ακτοπλοϊας και της κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά. Το γεγονός αυτό, σημειώνει, αφορά την ίδια την άμυνα της χώρας και προκαλεί σοβαρότατα κοινωνικά προβλήματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ