Κυριακή 13 Οχτώβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

"Αρνητική διαφήμιση" δισεκατομμυρίων

Οι διαφημίσεις έπαιξαν κυρίαρχο ρόλο στο προεκλογικό "παιχνίδι", ιδιαίτερα μεταξύ των δύο μεγάλων κομμάτων που διέθεσαν και τον μεγαλύτερο "όγκο" των χρημάτων. Οι Ελληνες πολίτες βομβαρδίστηκαν με μια σειρά από διαφημιστικά μηνύματα των κομμάτων, που καθημερινά έφταναν σχεδόν τον αριθμό των 130-150. Η "διαφημιστική αντιπαράθεση" των δύο κομμάτων στάθηκε κυρίως στα όρια της "αρνητικής πολιτικής διαφήμισης", που την ξεκίνησε η ΝΔ και λίγο μετά τη σκυτάλη πήρε το ΠΑΣΟΚ. Πρώτο στον "διαφημιστικό αγώνα" ήρθε το ΠΑΣΟΚ, ενώ τα λιγότερα χρήματα για διαφήμιση τα έδωσε το ΚΚΕ. Η διαφημιστική δαπάνη ολόκληρη την προεκλογική περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της "Media services" ανήλθε στο ποσό των 6,5 δισ. Τη μερίδα του λέοντος "άρπαξε" η τηλεόραση με ποσοστό 79%. Το 11% πήγε στο ραδιόφωνο και το 10% στις εφημερίδες. Το ΠΑΣΟΚ πλήρωσε για διαφήμιση 3,5 δισ., από τα οποία το 3,059 στην τηλεόραση. Η ΝΔ έδωσε 1,974 δισ., από τα οποία το 1,65 δισ. για διαφήμιση στην τηλεόραση. Η Πολιτική Ανοιξη, σε σύνολο 212,5 εκατ., έδωσε στην τηλεόραση 209,5 εκατ., ο Συνασπισμός σε σύνολο 149 εκατ., σε τηλεοπτικά μηνύματα έδωσε 134 εκατ., ενώ το ΚΚΕ ήταν και το κόμμα που ξόδεψε τα λιγότερα χρήματα, δηλαδή μόλις 23 εκατ. δρχ. για διαφήμιση στην τηλεόραση. Μεγάλο, όμως, ήταν και το διαφημιστικό κόστος προβολής των υποψηφίων βουλευτών, κυρίως των δύο μεγάλων κομμάτων, αφού έφτασε τα 330 εκατ.Σύμφωνα, επίσης, με τα στοιχεία της "Media services", το κανάλι που πήρε το μεγαλύτερο μέρος από τη διαφημιστική πίτα ήταν ο ΑΝΤΕΝΝΑ με 32%. Ακολούθησε το MEΓΚA με 29%, το ΣΤΑΡ με 16% και ο ΣΚΑΪ με 15%.

Κούλα ΑΝΤΩΝΙΟΥ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ