Τρίτη 12 Νοέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Γνωστά και τετριμμένα

Η ελληνική ταινία χαμένη στον ορίζοντα

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (της ανταποκρίτριάς μας).-

Πού να πρωτοπάς, τι να πρωτοδείς. Ολη η ημέρα είναι γεμάτη προβολές ταινιών, αφιερώματα, εκδηλώσεις, καλλιτεχνικές και μη. Σχεδόν 140 ταινίες θα προβληθούν μέχρι το Σάββατο. Το Ελληνικό Διαγωνιστικό Τμήμα περιλαμβάνει14 ταινίες και το Διεθνές 15.Παράλληλα προβάλλονται ταινίες του Μπερτολούτσι και άλλων φημισμένων διεθνώς σκηνοθετών, και πρωτοπαρουσιαζόμενες στην Ελλάδα ταινίες. Αποτέλεσμα: οι θεατές δεν προτιμούν τις διαγωνιζόμενες ταινίες και κυρίως τις ελληνικές.

Πόσοι θα επέλεγαν να δουν ελληνική διαγωνιζόμενη ταινία αντί του "1900", του "Κομφορμίστα" ή της καινούριας ταινίας του Μπερτολούτσι "Κλεμμένη Ομορφιά"; Πόσοι θα επέλεγαν να δουν ξένη διαγωνιζόμενη ταινία αντί των ταινιών των Βαλκάνιων δημιουργών ή την ταινία του Αλ. Πατσίνο "Αναζητώντας τον Ρίτσαρντ"; Το 37ο Φεστιβάλ απλώνεται σε πολλές μεριές. Μπορεί φαινομενικά το κοινό της Θεσσαλονίκης να έχει πολλές δυνατότητες επιλογής, όμως και πάλι πώς θα έχει άποψη για τις ελληνικές ταινίες, αφού δεν προλαβαίνει να τις δει.

Τελικά, ποιος είναι ο ρόλος ενός Φεστιβάλ Κινηματογράφου και δη διαγωνιστικού; Ας αναρωτηθεί ο καθένας. Πάντως και από τις δηλώσεις του υπουργού Πολιτισμού φάνηκε καθαρά πως λίγο ενδιαφέρει η προβολή και στήριξη της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής, αφού και τυπικά το Φεστιβάλ μετατρέπεται σε Διεθνές, στο οποίο θα συμμετέχουν και λιγοστές ελληνικές. Οι υπόλοιπες θα προβάλλονται απλώς στο Φεστιβάλ, απ' όπου θα προκρίνονται για να βραβευτούν μετά από κάποιους μήνες, σε άλλη εκδήλωση. Αν αυτό δεν είναι υποβάθμιση της ελληνικής ταινίας, τότε τι είναι;

Υπουργικά "Θα"

Ξεκάθαρος και τετριμμένος ήταν ο υπουργός Πολιτισμού στη Συνέντευξη Τύπου που έδωσε για το Φεστιβάλ και τον κινηματογράφο. Ξεκάθαρος, γιατί κατέρριψε κάθε εθελοτυφλούσα ψευδαίσθηση για το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου, που βεβαιωμένα πια οδεύει σε μεγαλύτερη υποβάθμιση και τετριμμένος, γιατί επανέλαβε εξαγγελίες προκατόχων του.

Για να καθησυχάσει τους Θεσσαλονικείς δήλωσε ότι η Θεσσαλονίκη θα γίνει και νομοθετικά "έδρα" του Φεστιβάλ. Και για να "κορδωθούν" είπε ότι τώρα ουσιαστικά ξεκινά το 1997, έτος της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας,αποσιωπώντας τα ανύπαρκτα ή μισοτελειωμένα έργα. Ακόμη και το "σπίτι" του "Φ", το "Ολύμπιον", δεν έχει παραδοθεί ακόμη.

Για τον Κινηματογράφο σημείωσε ως "στόχο" του ΥΠΠΟ την ανασύνθεση και προώθηση μιας συνολικής κινηματογραφικής πολιτικής, "νέα οργάνωση" της χρηματοδότησης (βλέπε χορηγίες) και άλλες ρυθμίσεις. Ενα από τα ώριμα ζητήματα που "θα" προωθηθεί αμέσως είναι η διεθνοποίηση του Φεστιβάλ και τα Κρατικά Βραβεία. "Το φεστιβάλ, είπε ο υπουργός, θα είναι η πρώτη, προκριματική φάση, που θα οδηγεί στα Κρατικά Βραβεία". Υπό συζήτηση είναι ο"τρόπος οργάνωσης και διασφάλισης του διαγωνιστικού τμήματος".

Μίλησε για "δίκτυο των αιθουσών" (15 χειμερινές και 22 θερινές) και "δίκτυο Δημοτικών Κινηματογράφων". Υποσχέθηκε "εργαστήρια εικόνας και ήχου υπό την αιγίδα του ΥΠΠΟ", ώστε να αξιοποιήσουν κάθε δυνατή χρηματοδότηση από "υφιστάμενα κίνητρα που μένουν αναξιοποίητα" (χορηγοί). Για το 1,5% που δεν καταβάλλεται από τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, ο υπουργός είπε "ότι επειδή δεν πληρώνουν τα πρόστιμα θα γίνει προσπάθεια να πειστούν πως η επένδυσή τους σε κινηματογραφικό προϊόν μπορεί να είναι κερδοφόρα και να οδηγήσει σε συγκέντρωση κεφαλαίων από άλλες πηγές χρηματοδότησης".

Υποσχέθηκε τη δημιουργία Εθνικού Κινηματογραφικού Αρχείου,που θα τροφοδοτήσει και την εργασία των εργαστηρίων και επανέλαβε ως σκέψη τη δημιουργία ανώτατης σχολής κινηματογράφου σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ