Παρασκευή 5 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΔΙΕΘΝΗ
Επανεθνικοποίηση και... μελαγχολία

Μια είδηση που έρχεται από το μακρινό και αναταραγμένο Ζαϊρ δεν μπορεί κανείς να μην τη διαβάσει με μελαγχολία.

Η νέα κυβέρνηση της Δημοκρατίας του Κονγκό (νέα επίσημη ονομασία της χώρας) ανακοίνωσε την επανεθνικοποίηση της εταιρίας των σιδηροδρόμων (SIZARAIL). Η εξέλιξη του κλάδου αυτού, ιδιαίτερα σημαντικού για μια χώρα έκτασης 2.344.885 τ. χλμ., δηλ. υπέρ17πλάσια από την Ελλάδα, είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Τι έχει συμβεί, λοιπόν;

Η SIZARAIL ήταν η εξέλιξη της Εθνικής Εταιρίας Σιδηροδρόμων του Κονγκό (CNCC). Το 1995, ένα μέρος της τελευταίας ιδιωτικοποιήθηκε και πουλήθηκε σε ένα κονσόρτσιουμ. Η ιδιωτικοποίηση θεωρήθηκε ιδιαίτερα επιτυχής. Και πώς να μη θεωρηθεί, όταν η εταιρία έκανε συνεχείς επενδύσεις που, άλλωστε, στηρίζονταν σε συνεχή και μεγάλα κέρδη; Η μεγάλη χώρα της Αφρικής μπορούσε να βγάλει ένα στεναγμό ανακούφισης: Επιτέλους, βρέθηκε ο τρόπος της οικονομικής εξυγίανσης!

Δυστυχώς, η Δημοκρατία του Κονγκό γρήγορα αναγκάστηκε να εγγραφεί στον κατάλογο των απογοητευμένων. Η εξέταση των σχετικών ντοκουμέντων απέδειξε ότι η SIZARAIL όφειλε την οικονομική της επιτυχία σε έναν πολύ απλό λόγο: Στο ότι ποτέ δεν εκτέλεσε τους όρους του συμβολαίου της ιδιωτικοποίησης. Ο σημαντικότερος από αυτούς ήταν ο εξής: Η SIZARAIL αποκτούσε το δικαίωμα της διάθεσης των υλικών της CNCC αντί 1.000.000 δολαρίων τον μήνα - μόνο που ξέχασε να το πληρώσει, έστω και μια μόνο φορά. Μια από τις πολλές συνέπειες ήταν ότι η CNCC κατέληξε να μην μπορεί πια να πληρώσει τις αμοιβές του προσωπικού της γιατί και τα έσοδα του συμβολαίου δεν εισέπραττε και τους επικερδείς τομείς τους είχε η SIZARAIL.

Ω θεοί! Φαντάζεστε να γινόταν κανένας τέτοιος έλεγχος και στην Ελλάδα;


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ