Τρίτη 28 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ταξίδι προς το θάνατο για 7 ναυτικούς

Πριν περάσουν λίγες ώρες από την απεντόμωση φορτίου με ισχυρό δηλητήριο, το πλοίο "ΕΛΕΝΗ" απέπλευσε από το Πόρτο Λάγος για τη Χαλκίδα. Αποτέλεσμα, ο θάνατος ενός ναυτεργάτη από δηλητηρίαση. Οι υπόλοιποι νοσηλεύονται, οι τρεις σε άσχημη κατάσταση

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

Κατευθείαν στο θάνατο θα είχαν οδηγηθεί τα 7 μέλη του πληρώματος του υπό ελληνική σημαία φορτηγού πλοίου "ΕΛΕΝΗ",498 κόρων, ιδιοκτησίας της "ΕΛΕΝΗ Π. Ναυτιλιακή Εταιρία", με έδρα τη Θεσσαλονίκη, αν τόπος προορισμού του δεν ήταν η "ΣΟΓΙΑ Ελλάς" στη Χαλκίδα, αλλά κάποιο άλλο νοτιότερο λιμάνι.

Ωστόσο, για τον 52χρονο μάγειρα του πλοίου Τηλέμαχο Μαλαδάκη αυτό έμελλε να είναι το τελευταίο του ταξίδι, ενώ τα υπόλοιπα 6 μέλη του πληρώματος κινδύνεψαν άμεσα από τις αναθυμιάσεις του δηλητηριώδους φαρμάκου (MAG Τοξίν ή φωσφίνη), με το οποίο είχε γίνει απεντόμωση του σιταριού που μετέφερε το πλοίο. Τα 6 μέλη του πληρώματος νοσηλεύονται αυτή τη στιγμή,στο νοσοκομείο Χαλκίδας και αυτοί είναι: Ι. Μπολάς,43 χρόνων πλοίαρχος, Γεωρ. Παυλίδης,49 χρόνων υποπλοίαρχος (οι οποίοι είναι υπό κράτηση στο νοσοκομείο), Παγούνης Παγούνης,Α μηχανικός, Κων. Κεχαγιάς,Β μηχανικός, Σουλεϊμάν Χακίθ,ναύτης που διαμετακομίστηκε αυθημερόν στο "Σισμανόγλειο" και ο Σωτ. Μιλόγλου,27 ετών, ναύτης.

Οπως δήλωσε το Σάββατο στο "Ρ" ο εφημερεύων γιατρός του νοσοκομείου Χαλκίδας, ο ναύτης Σουλεϊμάν Χακίθ διαμετακομίστηκε στο "Σισμανόγλειο", γιατί βρισκόταν σχεδόν σε κώμα, ενώ οι υπόλοιποι πέντε παρέμειναν στο νοσοκομείο Χαλκίδας. Τα συμπτώματα που παρουσίαζαν ήταν αναπνευστικά προβλήματα και τάση για εμετό. Ο άτυχος Τ. Μαλαδάκης είχε πεθάνει απ' τη διαρροή αναθυμιάσεων στους χώρους διαβίωσης και ενδιαίτησης του πλοίου, πριν αυτό καταπλεύσει στο εργοστάσιο της "ΣΟΓΙΑ Ελλάς", στα Πολιτικά Χαλκίδας.

Σύμφωνα με την έρευνα της εφημερίδας μας, σοβαρές ευθύνες φέρουν, τόσο η εταιρία "ΑΠΟΛΥΜΑΝΤΙΚΗ ΑΕ", που έκανε την αποεντόμωση, όσο και η ιδιοκτήτρια εταιρία, αφού είναι γνωστό και προβλεπόμενο ότι για "βαριά" δηλητήρια πρέπει το πλήρωμα να μην έρχεται σε επαφή μ' αυτά για 72 ώρες. Γι' αυτό, πριν γίνει η απεντόμωση, το πλήρωμα εγκαταλείπει το πλοίο και επιστρέφει μετά από τρεις μέρες, που έχει πέσει η δράση του φαρμάκου που χρησιμοποιήθηκε. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση είχε χρησιμοποιηθεί τοξικό δηλητηριώδες φάρμακο με τα γνωστά αποτελέσματα. Μάλιστα, σύμφωνα με τις μαρτυρίες μελών του πληρώματος, αυτό γινόταν για πρώτη φορά. Παρόμοιες ευθύνες επωμίζεται και η πλοιοκτήτρια εταιρία, που πρέπει να γνώριζε τι είδους απολύμανση έγινε, χωρίς, ωστόσο, να λάβει τα απαιτούμενα μέτρα που προαναφέραμε.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση η απολύμανση του πλοίου, που μετέφερε 1.050 τόνους σιτάρι από το Πόρτο Λάγος στη Χαλκίδα, έγινε την Πέμπτη 23/10, στις 5 το απόγευμα, το πλοίο αναχώρησε την Παρασκευή 24/10, στη μία το μεσημέρι και κατέπλευσε στο εργοστάσιο "ΣΟΓΙΑ" μετά από 24 ώρες ακριβώς, το Σάββατο 25/10. Δηλαδή, τη μέρα που θα έπρεπε το πλήρωμα να βρίσκεται εκτός πλοίου (κανονικά θα έπρεπε να επανέλθει την Κυριακή το απόγευμα) αυτό, ήδη, είχε κάνει και το ταξίδι και βρισκόταν στον τόπο προορισμού του, μια μέρα πριν λήξει η δράση του τοξικού απολυμαντικού.

Είναι ή όχι ταξίδι προς το θάνατο;

Γιώργος ΠΑΝΤΕΛΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ