- Μια νέα κατάσταση διαμορφώνεται στο ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα της χώρας μετά και την πώληση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και το πέρασμά τους υπό τον έλεγχο του ομίλου Ταβουλάρη, ο οποίος βρίσκεται στο... - 1998-01-06 00:00:00.0"/> - Μια νέα κατάσταση διαμορφώνεται στο ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα της χώρας μετά και την πώληση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και το πέρασμά τους υπό τον έλεγχο του ομίλου Ταβουλάρη, ο οποίος βρίσκεται στο... - 1998-01-06 00:00:00.0" /> Ο Ταβουλάρης "μνηστήρας" και των Ναυπηγείων Αυλίδας | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 6 Γενάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Ο Ταβουλάρης "μνηστήρας" και των Ναυπηγείων Αυλίδας
  • Η κυβέρνηση προτίθεται να πουλήσει και τα Ναυπηγεία Αυλίδας σε ιδιώτη
  • Ο Ταβουλάρης - που ελέγχει ήδη τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου Σύρου - δεν κρύβει το ενδιαφέρον του για την "εξαγορά" και του νέου ναυπηγείου, διεκδικώντας έτσι τον πλήρη έλεγχο του κλάδου

Μια νέα κατάσταση διαμορφώνεται στο ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα της χώρας μετά και την πώληση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και το πέρασμά τους υπό τον έλεγχο του ομίλου Ταβουλάρη, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι και των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου. Η κατάσταση αναμένεται να ξεδιαλύνει ακόμη περισσότερο μέσα στο 1998, οπότε αναμένεται να γίνουν πράξη οι κυβερνητικές αποφάσεις για την πώληση των Ναυπηγείων Αυλίδας με διαγωνισμό. Σε πλεονεκτική θέση στη νέα αυτή κατάσταση βρίσκεται ο όμιλος Ταβουλάρη, καθώς ελέγχει ένα από τα πιο σύγχρονα ναυπηγεία της χώρας, αυτό της Ελευσίνας, καθώς και τα Ναυπηγεία της Σύρου, που βρίσκονται σε στρατηγική θέση. Με βάση την πλεονεκτική θέση, που απέκτησε - επί την ημερών διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ - στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία ο όμιλος Ταβουλάρη, είναι πολύ πιθανό να βρεθεί και αφεντικό στα Ναυπηγεία Αυλίδας.

Ο ίδιος δεν έχει αρνηθεί το ενδιαφέρον του για την εξαγορά τους (τι θα του κοστίσει άλλωστε, εάν κρίνει κανείς το τι έδωσε για την Ελευσίνα;). Η θέση του ευνοείται και από την υπονομευτική πολιτική που ασκεί η κυβέρνηση στο μοναδικό ναυπηγείο της χώρας, που κατά το ήμισυ τελεί υπό δημόσιο έλεγχο (51% ΕΤΒΑ - 49% εργαζόμενοι) και το οποίο στηρίζουν και οι εργαζόμενοι κυριολεκτικά με τον ιδρώτα τους. Διαμορφώνεται τελικά μία αγορά όπως ακριβώς απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ενωση. Ξεκαθάρισμα της αγοράς και επιβίωση μόνο μεγάλων μονάδων, οι οποίες εκ των πραγμάτων θα εξελιχθούν σε μονοπώλια και στη συνέχεια ενίσχυσή τους. Στην κατεύθυνση αυτή αποφασίστηκε εξάλλου και η παράταση της κοινοτικής οδηγίας περί ενισχύσεων σε ποσοστό 9%, της ενίσχυσης των μεγαλοσυμφερόντων στο χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας κάθε χώρας και όχι της πραγματικής ανάπτυξής της.

Στα πλαίσια αυτά η κυβέρνηση εξετάζει ήδη σχέδια για την ενίσχυση του ναυτιλιακού και ναυπηγικού κεφαλαίου της χώρας. Εχει καταστρώσει σχέδιο ανανέωσης του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου συνολικής επένδυσης, κατ' εκτίμηση, 1 τρισ. δρχ. Σκοπός της κυβέρνησης είναι η χρηματοδότηση τόσο των εφοπλιστών όσο και των επιχειρηματιών στα ναυπηγεία, ως κίνητρο για να ναυπηγηθούν τα πλοία στα ελληνικά ναυπηγεία. Προτίθεται μάλιστα να καταβάλει υψηλές ενισχύσεις της τάξης του 40%. Το βάρος αυτό θα σηκώσει η ΕΤΒΑ, την οποία θα αναλάβει να στηρίξει κεφαλαιακά το δημόσιο, εκδίδοντας ομολογιακά δάνεια.

Πέρα όμως από την καθαρή αυτή χρηματοδότηση του 40%, η οποία στο σύνολο του 1 τρισ., δρχ. αντιστοιχεί στα 144 δισ. δρχ. θα παρέχει περαιτέρω ενισχύσεις. Προβλέπεται το τραπεζικό σύστημα να καταλήξει σε ενιαίους ευνοϊκούς τρόπους δανειοδότησης με βάση δανειακές συμβάσεις τριμερούς βάσης, μεταξύ τράπεζας - ναυτιλιακής εταιρίας και ναυπηγείου. Θα προσφέρουν επιδότηση επιτοκίου 20%, η οποία μάλιστα θα καλύπτεται από το δημόσιο.

Ηδη σε πρόσφατη σύσκεψη στο υπουργείο Ανάπτυξης, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της Ενωσης Εφοπλιστών, της Ενωσης Ναυπηγοεπισκευαστικών Βιομηχανιών, εκπρόσωποι του Τμήματος Ναυπηγών του Πολυτεχνείου, του ΤΕΕ, του Συλλόγου Ναυπηγών - Μηχανολόγων, της Ενωσης Ελλήνων Ακτοπλόων, της Εταιρίας Ανάπτυξης Ναυτιλιακών Τεχνολογιών, καθώς και της Εμπορικής Τράπεζας και της ΕΤΒΑ, αποφασίστηκε η σύσταση ενός φορέα που θα αντιπροσωπεύει τις παραπάνω Ενώσεις. Σκοπός του θα είναι η δημιουργία ενός κονσόρτσιουμ που θα διευκολύνει περαιτέρω την υλοποίηση του συνολικού σχεδίου. Στην ίδια σύσκεψη, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η κυβέρνηση δεσμεύτηκε να ζητήσει από την Κομισιόν την εξαίρεση των κατασκευών στα ελληνικά ναυπηγεία από το 9%, που προβλέπει η 7η Οδηγία, και να θέσει αίτημα αύξησης του ποσοστού στο 15%.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση, όπως αποκάλυψε σε συνέδριο για τη ναυτιλία ο πρόεδρος του πολυεθνικού μάνατζμεντ, που η κυβέρνηση με αποικιοκρατικούς όρους διόρισε στο Σκαραμαγκά, εξετάζει και ειδικές ρυθμίσεις για τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στα ναυπηγεία, προκειμένου να στηρίξει ακόμη περισσότερα τα συμφέροντα των μεγαλοβιομηχάνων. Από τη μια θα τους χρηματοδοτήσει πλουσιοπάροχα, ενώ από την άλλη θα τους απαλλάξει από οποιασδήποτε μορφής εργασιακή υποχρέωση. Αυτό θα είναι και το επιστέγασμα της νέας ναυπηγικής πολιτικής που θα εφαρμόσει η κυβέρνηση, αφού προηγουμένως κλείσει με την αναμενόμενη πώληση και των Ναυπηγείων Αυλίδας τον κύκλο της εγκληματικής πολιτικής ξεπουλήματος και συρρίκνωσης μονάδων στρατηγικής σημασίας για τη χώρα.

Χρύσα ΛΙΑΓΚΟΥ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Διαρκές σκάνδαλο το ξεπούλημά τους (2001-08-19 00:00:00.0)
Προς «ενιαίο φορέα» ...Ταβουλάρη! (2000-03-31 00:00:00.0)
"Θα περάσετε πάνω από τα πτώματά μας"! (1998-12-01 00:00:00.0)
Παρέμβαση Λελάκη με ερωτηματικά... (1998-08-11 00:00:00.0)
Ενίσχυση των ιδιωτών ακόμα και για κλείσιμο (1997-11-21 00:00:00.0)
Αβέβαιο το μέλλον (1996-06-26 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ