Τρίτη 27 Γενάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΣΡ
Αδυναμίες και ελλείψεις

Ανήμπορο ουσιαστικά είναι το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, να επιτελέσει το έργο του, και ν' ανταποκριθεί στα μεγάλα, σοβαρά προβλήματα που εδώ και χρόνια είναι "ανοιχτή πληγή" στο χώρο των ΜΜΕ. Το θολό ραδιοτηλεοπτικό τοπίο, με ευθύνη φυσικά της κυβέρνησης, δεν ξεκαθαρίζει, αλλά διατηρεί και επαυξάνει τα "συστατικά" της ανεξέλεγκτης παρανομίας. Το ΕΣΡ, μέσα σ' αυτή τη δίνη της ανομίας και αδιαφάνειας, αδυνατεί να παρέμβει και να επιβάλει τη νομιμότητα, όπως τουλάχιστον συνάγεται και από την έκθεση ενημέρωσης του προέδρου του ΕΣΡ, Γ. Κασιμάτη, προς την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.Το ΕΣΡ δεν έχει τα "εφόδια", όχι μόνο για να βάλει γενικότερη τάξη στην αναρχία, αλλά ακόμη και να ελέγξει και να παρέμβει σε εκπομπές, που καταπατούν κάθε έννοια ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Το κύριο πρόβλημα που θέτει ο Γ. Κασιμάτης, για την αδυναμία του ΕΣΡ να ασκήσει τις αρμοδιότητές του και να επιβάλει τους κανόνες ελέγχου, είναι η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής και ανθρώπινου επιστημονικού δυναμικού. Ο πρόεδρος του ΕΣΡ σκιαγραφώντας τις αρμοδιότητες του ΕΣΡ, επισημαίνει ότι ένας από τους μεγάλους και δυσκολότερους τομείς ελέγχου είναι ο τομέας της οικονομικής διαφάνειας και της οικονομικής νομιμότητας των ραδιοτηλεοπτικών επιχειρήσεων. Η "παντελής έλλειψη", όμως, ειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού και ειδικού εξοπλισμού, δεν επέτρεψαν στο ΕΣΡ να επιληφθεί μέχρις στιγμής του ελέγχου και της διαφάνειας. Οι ίδιες δυσκολίες υπάρχουν και ενόψει των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών αδειών και για την ουσιαστική αξιολόγηση των αιτήσεων, αλλά και ως προς τον έλεγχο της νομιμότητας των εκπομπών. Για το τελευταίο αναφέρει συγκεκριμένα ότι λόγω της παντελούς έλλειψης προσωπικού και υλικοτεχνικής υποδομής η άσκηση των αρμοδιοτήτων στηρίχτηκε αφενός στην παραγγελία του υπουργού Τύπου και στις καταγγελίες τρίτων και αφετέρου σε "προσωπική αντίληψη" των μελών του ΕΣΡ.

Ο πρόεδρος του ΕΣΡ, μέσα από την εισήγησή του επιχειρεί, για τις "δυσχέρειες της οργάνωσης του ΕΣΡ", να μην αποδώσει ευθύνες στην κυβέρνηση και συγκεκριμένα στον πρωθυπουργό και στον υπουργό Τύπου, λέγοντας ότι "δεν οφείλονται στη βούληση της κυβέρνησης", αλλά κυρίως στις "εγγενείς αδυναμίες και δυσλειτουργίες της κεντρικής δημόσιας διοίκησης, η οποία είναι πλήρως ανίκανη να στηρίξει, οποιαδήποτε δράση δημόσιου ή ιδιωτικού φορέα". Επαναλαμβάνει, επίσης, τη θέση του για την ισχύουσα νομοθεσία, λέγοντας ότι αυτή περιορίζει την ανεξαρτησία του ΕΣΡ, ενώ επισημαίνει ότι υπάρχει "κατακερματισμός και διασπορά" διατάξεων σε πολλούς νόμους, καθώς και σε κανονιστικές πράξεις. Στα πλαίσια αυτά το ΕΣΡ, όπως άλλωστε είναι γνωστό, θα κάνει τις δικές του προτάσεις για τη συμπλήρωση και βελτίωση της ισχύουσας νομοθεσίας, που θα αφορούν στην οργάνωση του ΕΣΡ ως ανεξάρτητης αρχής.

Αναφερόμενος, σε ένα άλλο μεγάλο θέμα, όπως αυτό των μετρήσεων θεαματικότητας, αφού επισημαίνει ότι η νομιμότητά τους αμφισβητείται από πολλούς, υπογραμμίζει ότι σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική, οι μετρήσεις γίνονται από ιδιωτικές εταιρίες, αλλά υπόκεινται στον έλεγχο των "υπηρεσιών εποπτείας των ΜΜΕ, με διάφορα συστήματα διασφάλισης της ορθής και αντικειμενικής μέτρησης. Το ΕΣΡ, ήδη, άρχισε συνεργασίες για τη "συλλογή γνώσης", σχετικά με τις μεθόδους ελέγχου του τομέα αυτού και στη χώρα μας, αναζητώντας ένα κατάλληλο σύστημα, που θα διασφαλίζει την ορθή και αντικειμενική μέτρηση.

Κ. Α.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ