Σάββατο 28 Φλεβάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Ωθεί τους φορτηγατζήδες στη φοροδιαφυγή

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών καλεί τις αρμόδιες υπηρεσίες να δέχονται φορολογικές δηλώσεις ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ με βάση το εισόδημα που προκύπτει από τα "αντικειμενικά" κριτήρια και όχι τα βιβλία και στοιχεία

Σε "θερμοκήπιο", που καλλιεργεί και επιβραβεύει τους φοροφυγάδες και τιμωρεί τους ειλικρινείς φορολογούμενους, έχει μετατραπεί το σύστημα "αντικειμενικών" κριτηρίων φορολόγησης, το οποίο θεσμοθέτησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ πριν 3 χρόνια, για καθαρά φοροεισπρακτικούς λόγους. Του λόγου το αληθές, επιβεβαιώνει και η χτεσινή εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών προς τις εφορίες, με τις σχετικές οδηγίες, για τον τρόπο φορολόγησης των εισοδημάτων του 1997, τα οποία θα δηλώσουν φέτος οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται φορτηγά δημόσιας χρήσης.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο αυτή, που απευθύνεται στις αρμόδιες διευθύνσεις όλων των εφοριών και του Κέντρου Μηχανογράφησης του υπουργείου Οικονομικών (ΚΕΠΥΟ), οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του 1998 των επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης εθνικών και διεθνών μεταφορών, θα υποβληθούν με βάση το ελάχιστο ποσό καθαρού εισοδήματος που προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία.Δηλαδή, με βάση το μηχανισμό των περίφημων "αντικειμενικών" κριτηρίων, που έχει εφεύρει από το 1994 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Ενα μηχανισμό αφαίμαξης αφ' ενός για όσους φορολογούνται, με βάση τα ποσά που τους προσδιορίζουν τα "αντικειμενικά" κριτήρια, ενώ στην πραγματικότητα τα εισοδήματά τους είναι χαμηλότερα, και αξιοποίησης για φοροδιαφυγή αφ' ετέρου, από όσους διαθέτουν πολύ μεγαλύτερα εισοδήματα, αλλά αναγράφουν στις δηλώσεις τους τα ποσά των "αντικειμενικών" κριτηρίων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση των επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται φορτηγά αυτοκίνητα για δύο λόγους. Πρώτον, διότι τα ποσά εισοδήματος που έχουν προσδιοριστεί, με βάση το σύστημα των "αντικειμενικών" κριτηρίων είναι αρκετά χαμηλά σε σχέση με την πραγματικότητα. Και δεύτερον, διότι μετά από παλαιότερη συμφωνία μεταξύ επιχειρήσεων εκμετάλλευσης φορτηγών και πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών, οι επιχειρήσεις αυτές αναγράφουν στις δηλώσεις τους τα ποσά που προκύπουν, με βάση τα "αντικειμενικά" κριτήρια και όχι αυτά που προκύπτουν από τα βιβλία τους, άσχετα αν τα τελευταία είναι μεγαλύτερα! Τα παραπάνω προκύπτουν και από τη χτεσινή εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών.

Συγκεκριμένα, τα ελάχιστα ποσά καθαρού εισοδήματος για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις (ανάλογα με το ωφέλιμο φορτίο) έχουν ως εξής:

  • Μέχρι 5 τόνους (ωφέλιμο φορτίο), 2.733.000 δρχ. (με οδηγό τον ιδιοκτήτη) και 1.868.000 δρχ. (με οδηγό τρίτο πρόσωπο).
  • Πάνω από 5 μέχρι 11 τόνους, 3.487.000 δρχ. και 2.475.000 δρχ. αντίστοιχα (ανάλογα με τον οδηγό).
  • Πάνω από 11 μέχρι 16,5 τόνους, 4.231.000 δρχ. και 2.993.000 δρχ. αντίστοιχα.
  • Πάνω από 16,5 τόνους, 4.984.000 δρχ. και 3.241.000 δρχ. αντίστοιχα.

Τα παραπάνω διαμορφωθέντα ποσά εισοδήματος μειώνονται, κατά 20% αν η επιχείρηση που εκμεταλλεύεται το φορτηγό αυτοκίνητο δημόσιας χρήσης έχει την έδρα της σε πόλη με πληθυσμό κάτω από 200.000 κατοίκους. Στην εγκύκλιο επισημαίνεται ότι τα παραπάνω ποσά εισοδήματος πρέπει να περιληφθούν από τους φορολογούμενους στις ετήσιες φορολογικές δηλώσεις εισοδήματος του οικονομικού έτους 1998 και η εκκαθάριση του φόρου θα γίνει με βάση τα ποσά αυτά και όχι με τα ποσά που προκύπτουν από τα βιβλία και στοιχεία τους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ