Κυριακή 22 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 35
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Θύμα της εγκληματικής κυβερνητικής πολιτικής

Συνειδητή και σχεδιασμένη πολιτική με στόχο τη συρρίκνωση και την παράδοσή της στη γερμανική "Λουφτχάνσα"

"Πες ότι οι εργαζόμενοι συγκεντρώναμε 50 δισ. και τα δίναμε στην κυβέρνηση. Θα μας έλεγε "δεν τα παίρνω", θα εφαρμόσω σώνει και καλά τις αλλαγές που θέλω", έλεγε προχτές ένας εργαζόμενος στην "Ολυμπιακή". Στη φράση αυτή περικλείεται η καρδιά της πολιτικής που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ από το 1993 μέχρι σήμερα στην πολύπαθη "Ολυμπιακή Αεροπορία" και η οποία στόχο έχει όχι τη σωτηρία και ανάπτυξη του εθνικού μας αερομεταφορέα, αλλά τη συρρίκνωσή του και την παράδοση άνευ όρων σε κάποια ξένη μεγάλη αεροπορική εταιρία, που όπως όλα δείχνουν θα είναι η γερμανική "Λουφτχάνσα". Ταυτόχρονα, παράλληλος στόχος και αφού πρώτα έχει φροντίσει να κατασυκοφαντήσει τους εργαζόμενους σε αυτήν, είναι και η έναρξη εφαρμογής προγράμματος - πιλότου για εφαρμογή εργασιακού μεσαίωνα σε όλες τις ΔΕΚΟ. Η "Ολυμπιακή" επιλέχθηκε ως ο πιο "ασθενής κρίκος"...

Οπως είναι γνωστό, στις 31 Δεκέμβρη 1997 έληξε η ισχύς του νόμου 2271/94 "περί εξυγίανσης". Ομως, και σήμερα η κυβέρνηση προβάλλει το ζοφερό μέλλον της ΟΑ για να επιβάλει νέο "πρόγραμμα εξυγίανσης".

"Το προηγούμενο απέτυχε", είπε απλά ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών προχτές Πέμπτη και όταν ρωτήθηκε ποιος φταίει, είπε ότι "δεν είναι ώρα να καταλογιστούν ευθύνες", ενώ ως αιτία επικαλέστηκε τις "μεγάλες αυξήσεις που πήραν οι εργαζόμενοι το 1997" και έφτασε μάλιστα στο σημείο να πει ότι αυτό έγινε γιατί "ξεγελάστηκε" το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας! Θέσεις που δεν αντέχουν σε σοβαρή κριτική, αλλά δυστυχώς μέσα στο καθεστώς μονόπλευρης ενημέρωσης που επιβάλλουν τα ΜΜΕ, "περνάνε" στον κόσμο.

Η πραγματικότητα όμως είναι τελείως διαφορετική.

  • Ο,τι αφορούσε τους εργαζόμενους της ΟΑ και την εφαρμογή αντεργατικών μέτρων εφαρμόστηκε στο ακέραιο (το όφελος ήταν 120 δισ. δραχμές, σύμφωνα με υπολογισμούς της ίδιας της ΟΑ).
  • Ο,τι αφορούσε την κυβέρνηση, όχι μόνο δεν έγινε τίποτα, αλλά απεναντίας ακολουθήθηκε τέτοια πολιτική ώστε να αποτύχει το "πρόγραμμα εξυγίανσης". Συγκεκριμένα:

- Στην τριετία 1994 - 1997 άλλαξαν 7 υπουργοί Μεταφορών και 4 διοικήσεις της ΟΑ.

- Η κυβέρνηση κατέβαλε μόνο 19 από τα 54 δισ. δραχμές για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΑ, όπως είχε δεσμευτεί. Δηλαδή μόνο από τόκους απώλεια 8 - 9 δισ. δραχμές.

- Δεν εφαρμόστηκε ποτέ ο νέος κανονισμός προσωπικού και το νέο οργανόγραμμα. Αντίθετα αποδιοργανώθηκαν διάφορες υπηρεσίες, όπως ο νευραλγικός τομέας της τεχνικής διεύθυνσης.

- Εγιναν 1.500 προαγωγές σε προϊστάμενους και το προσωπικό μειώθηκε κατά 1.860 άτομα. Ταυτόχρονα, γίνονταν και οι προσλήψεις εποχικών υπαλλήλων (περίπου 3.500 κάθε χρόνο) με καθεστώς ομηρίας, για ευνόητους λόγους.

- Εδωσε αυθαίρετα αυξήσεις στη διευθυντική ιεραρχία που έφτασαν μέχρι και 300%! Η κυβέρνηση, δε λέει ακόμα ότι σήμερα η εταιρία επιβαρύνεται σημαντικά από τοκοχρεολύσια και την αποπληρωμή χρεών από παλιές αγορές αεροσκαφών, ούτε ότι καίριο πλήγμα στα οικονομικά της επιφέρει η καθυστέρηση καταβολής των 35 δισ. δραχμών, που από το νόμο 2271 ήταν υποχρεωμένο το κράτος να καταβάλει για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΑ. Και δεν είναι μόνο αυτά. Είναι τα χρέη του δημοσίου και των κομμάτων προς την ΟΑ, είναι η φτηνή μεταφορά του ελληνικού Τύπου κλπ. Ολα αυτά είναι μεγάλα "βαρίδια" στα οικονομικά του εθνικού αερομεταφορέα.

- Το Δημόσιο χρωστάει περίπου 10 δισ. δραχμές (πτήσεις "Φάλκον), οφειλές υπουργείων, δημοσίων υπηρεσιών κλπ.).

- Τέλος, αποκρύπτει ότι ακόμη και σήμερα η εταιρία επιβαρύνεται σημαντικά από τοκοχρεολύσια και την αποπληρωμή χρεών από παλιές αγορές αεροσκαφών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ