Παρασκευή 29 Μάη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 43
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Γυναίκα, πελαργός και φάντασμα

Μια ταινία μετέωρη ανάμεσα στην αναζήτηση και στην ποίηση, μια ταινία μετέωρη, αλλά με κοινωνικο-ιστορικά στοιχεία, είναι η ταινία του βραβευμένου Ελληνα σκηνοθέτη Θόδωρου Αγγελοπούλου (Χρυσός Φοίνικας, Κάννες 1998, για την ταινία "Μια αιωνιότητα και μια μέρα"), που θα παρουσιάσει η ΝΕΤ στις 22.30. Πρόκειται για την ποιητική αλληγορία πάνωστις μεγάλες εκκρεμότητες της ταραγμένης εποχής μας, για "Το μετέωρο βήμα του πελαργού με τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι και τη Ζαν Μορό.

Ενας νεαρός δημοσιογράφος, κατά τη διάρκεια της παραμονής του για επαγγελματικούς λόγους στην περιοχή των συνόρων ανακαλύπτει μια πόλη κι ένα πρόσωπο. Μια πόλη - φάντασμα, έναν προθάλαμο, μια αίθουσα αναμονής, ένα κέντρο - λίγων - διερχόμενων προσφύγων. Ο Αγγελόπουλος εστιάζει το φακό του στο ερειπωμένο παγωμένο τοπίο, στο "βήμα ενός πελαργού", στο προσωπικό αδιέξοδο και στην απόγνωση που έρχεται με το τέλος του αιώνα.

Από το MEGA στις 22.00 "Κυνηγώντας τη γυναίκα της ζωής μου" του Τζέρι Ρις. Στα 1948, ένας ωραίος, ξιπασμένος πλεϊ μπόι, ο Τσάρλι Περλ είναι αρραβωνιασμένος με την κόρη του βασιλιά του κινηματογράφου και πρόκειται να την παντρευτεί για να σωθεί. Το βράδυ που γιορτάζει ή πενθεί την τελευταία μέρα της ελευθερίας του γνωρίζει την ερωμένη ενός γκάνγκστερ και την ερωτεύεται κεραυνοβόλα. Ο άνθρωπος όμως του υποκόσμου δεν αστειεύεται και δε θα αφήσει τον Τσάρλι ήσυχο, ούτε μια στιγμή δε θα μείνει σε χλωρό κλαρί. Μια ευχάριστη αισθηματική περιπέτεια με πολλή δράση που αφήνει την πανέμορφη Κιμ Μπάζιντζερ να δείξει ότι εκτός από ομορφιά διαθέτει και ταλέντο.

Από την ΕΤ-1 στη 01.00 "Κίκα" του Πέδρο Αλμοδοβάρ

Ο δαιμόνιος Ισπανός σκηνοθέτης και εδώ ανακατεύει την τράπουλα, και εδώ παίζει με χρώματα, καταστάσεις, αισθήματα. Παίζειμε τους ανθρώπους που ο ίδιος δημιούργησε. Παίζει με τις σχέσεις, με την ανθρώπινη ζωή. Κάνει φόνους, μάλλον βάζει τους ήρωές του να φονεύουν, να μοιχεύουν, να βιάζουν, και γενικώς να παραβαίνουν και τις 10 εντολές. Ολα αυτά όμως τα κάνει με χιούμορ και με πολλή χάρη και έτσι ο θεατής δεν αγανακτεί που η Κίκα - μια αφελής αισθητικός - έχει σχέσεις με τον Ραμόν, το οποίον μοιράζεται με την καλύτερή της φίλη. Ούτε με την όμορφη και άτακτη μητέρα του Ραμόν που έχει ξαναπαντρευτεί έναν Αμερικανό, ο οποίος έχει κρυφές ερωτικές σχέσεις με την Κίκα, ούτε οργίζεται με τον πορνοστάρ που βιάζει την Κίκα κι αυτό διότι ξέρει πως όλα είναι ένα παιχνίδι μιας αχαλίνωτης φαντασίας.. Ο Αλμοδοβάρ να βάλει το χέρι του.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ