Σάββατο 13 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΔΙΕΘΝΗ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΗΝ "ΤΖΕΝΕΡΑΛ ΜΟΤΟΡΣ"
Διογκώνονται οι κινητοποιήσεις

ΝΤΙΤΡΟΪΤ.-

Η εργοδοσία της αυτοκινητοβιομηχανίας "Τζένεραλ Μότορς" έχει αρχίσει να νιώθει πολύ καυτή την ανάσα των απεργών, καθώς και δεύτερο εργοστάσιο ήρθε να προστεθεί σ' αυτό που βρίσκεται σε απεργιακή κινητοποίηση.

Από χτες το πρωί, μόλις εξέπνευσε η διορία που είχαν θέσει οι απεργοί για την επίλυση των εργασιακών διαφορών, μετά από διαβουλεύσεις με την εργοδοσία, οι 5.800 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο Ντέλφι Ιστ συμπλεύσανε με τους απεργούς του Φλιντ Ιστ και απειλούν άμεσα την "Τζένεραλ Μότορς" με διακοπή της αλυσίδας παραγωγής. Ηδη, 3.500 εργαζόμενοι των κεντρικών εγκαταστάσεων βρίσκονται από την περασμένη βδομάδα σε απεργία, διαμαρτυρόμενοι για τους όρους και τις συνθήκες εργασίας και ζητώντας, παράλληλα, εγγυήσεις από τη διοίκηση της εταιρίας ότι δε θα βρεθούν στο δρόμο χωρίς δουλιά, εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εταιρία τα τελευταία χρόνια. Οι συνομιλίες της διοίκησης και των εκπροσώπων του Συνδικάτου "Ενωμένοι Εργάτες Αυτοκινητοβιομηχανίας" (United Auto Workers - UAW) κατέληξαν σε αδιέξοδο. Τώρα ήρθαν να προστεθούν και οι καταγγελίες των απεργών του Ντέλφι Ιστ - μόλις λίγα χιλιόμετρα από το Φλιντ Ιστ - για μεταφορά διαφόρων τμημάτων της παραγωγής στο Μεξικό, ενώ οι απεργοί έχουν συστήσει ομάδες περιφρούρησης για να αντιμετωπίσουν απεργοσπάστες σε μονάδα επεξεργασίας μετάλλου.

Στο μεταξύ, ο αντιπρόεδρος της UAW και υπεύθυνος για τις συνομιλίες με τη διοίκηση, Ρίτσαρντ Σούμεϊκερ,δήλωσε ότι το θέμα της εργασιακής ασφάλειας και οι περικοπές που σχεδιάζει η εργοδοσία είναι το κυρίαρχο ζήτημα, καταγγέλλοντας ταυτόχρονα ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει την απόλυση 11.000 εργαζομένων για τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ, παρά την προηγούμενη συμφωνία, η εργοδοσία αρνείται να δώσει τα οφειλώμενα πριμ ανταγωνιστικότητας, παρά τα δισεκατομμύρια κερδών που απέφερε η αύξηση της παραγωγής. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι τις δύο τελευταίες δεκαετίες έχουν απολυθεί 50.000 εργαζόμενοι της "Τζένεραλ Μότορς", καθώς η διοίκηση της εταιρίας διατείνεται ότι καταβάλλει προσπάθεια να διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα την ανταγωνιστικότητά της στους κόλπους της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πάντως, η διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει αρχίσει να "ιδρώνει σοβαρά", αφού προέβη σε ανακοίνωση προς τους πελάτες της, τονίζοντας ότι, αν η απεργία συνεχιστεί, σε μία βδομάδα ακριβώς η συνολική παραγωγή θα έχει παραλύσει, καθώς θα διακοπεί παντελώς η αλυσίδα τροφοδοσίας ανταλλακτικών για την παραγωγή των αυτοκινήτων σε όλη τη Βόρειο Αμερική και το Μεξικό. Ηδη, τα συμπτώματα της πρώτης βδομάδας της κινητοποίησης ήταν να παραλύσουν εργοστάσια σε εννέα Πολιτείες των ΗΠΑ, καθώς επίσης και στον Καναδά και το Μεξικό, εργοστάσια που έχουν στη δύναμή τους περισσότερους από 25.000 εργάτες. Επίσης οι αναλυτές της "Τζένεραλ Μότορς", Τζακ Κίρναν και Σάλομον Σμιθ, εκδήλωσαν την ανησυχία τους, προειδοποιώντας τη διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι μια συνδυασμένη απεργία θα έχει ακόμα μεγαλύτερο αντίκτυπο στην παραγωγή, άρα και κόστος, από τη συνδυασμένη απεργία των δύο εργοστασίων της στο Οχάιο το 1996, που διήρκησε 17 μέρες και κόστισε στην "Τζένεραλ Μότορς" 900 εκατ. δολάρια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ