Κυριακή 28 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Βιβλίο

Θύματα της ταξικής κοινωνίας

Το συστήνουμε ανεπιφύλακτα. Είναι έργο βαθύτατου ανθρωπισμού, εκπαιδευτικής εμπειρίας, ταξικής συνείδησης, οκτάχρονης συστηματικής και επιτόπιας έρευνας (πλουσιότατο σε στατιστικούς πίνακες, ντοκουμέντα, επίσημα κείμενα, όχι μόνο όσον αφορά στην Ελλάδα, αλλά και στην ΕΕ) και μαρξιστικής προσέγγισης και ανάλυσης όλων των ταξικών αιτίων, παραμέτρων και βλαβερών συνεπειών του προβλήματος. Και ακόμα έργο συγκεκριμένων προτάσεων για την καταπολέμηση του προβλήματος, η οριστική λύση του οποίου προϋποθέτει την αταξική κοινωνία. Τίτλος του "Rom και Φυλετικές Διακρίσεις στην ιστορία, την κοινωνία, την κουλτούρα, την εκπαίδευση και τα ανθρώπινα δικαιώματα"(εκδόσεις "Γκούντενμπεργκ"). Συγγραφέας του ένας μπαλαμό,δηλαδή ένας μη Τσιγγάνος. Ο δάσκαλος Δημήτρης Ντούσας,συγγραφέας και άλλων σχετικών βιβλίων και άρθρων, ο οποίος εθελοντικά διδάσκει και Τσιγγανόπουλα στα ελάχιστα σχολειά που η "δημοκρατία" μας έφτιαξε γι' αυτά, σαν να 'ναι παιδιά ενός κατώτερου θεού.

Εξαιρετικά δομημένο - με εισαγωγή, βασικό γλωσσάρι και εννέα μέρη με πολλά υποκεφάλαια - το βιβλίο συνοψίζει την καταγωγική, ιστορική, κοινωνική, βιοποριστική, πολιτισμική πορεία των Rom - Roma (αποτελούν το 1 - 1,5% του πληθυσμού της Ελλάδας και το 0,3 - 0,4% του πληθυσμού της ΕΕ). Αποκαλύπτει την ταξική φύση των πολύπλευρων διακρίσεων (λ.χ. το εκπαιδευτικό απαρτχάιντ) σε βάρος των Τσιγγάνων στην Ελλάδα, διακρίσεις που οξύνονται στα πλαίσια της ΕΕ (παραθέτει σχετικά στοιχεία για την πολιτική της ΕΕ). Τις παραβιάσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων τους. Τις ενδοφυλετικές διακρίσεις - και τη διπλή καταπίεση της Τσιγγάνας - συνέπεια κι αυτές της ταξικής κοινωνίας μας. Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι το όγδοο και ένατο μέρος που προβάλλουν όχι μόνο την ανάγκη αλλά και οραματικές προτάσεις του Δ. Ντούσα για "μια εργατική, διεθνιστική εκπαίδευση της κοινωνίας, των συνδικάτων, των εκπαιδευτικών και της νεολαίας", και βέβαια των Τσιγγανόπουλων, η οποία "θααποτελεί την απάντηση στον εθνικισμό, το ρατσισμό και το διαμελισμό των κρατών", όπως εισαγωγικά λέει ο συγγραφέας, τονίζοντας ότι: Η λύση των κοινωνικών προβλημάτων των Τσιγγάνων, όπως και της εργατικής τάξης και όλων των άλλων καταπιεζόμενων και εκμεταλλευόμενων κοινωνικών στρωμάτων, μπορεί να προέλθει με την κοινή τους οργάνωση (συνδικαλιστική, πολιτική, κλπ.). Συγκινητικές είναι και οι παιδαγωγικές προτάσεις του για το μάθημα της Ιστορίας και για χρήση καλλιτεχνικών δημιουργημάτων και άλλων, ουσιαστικής παιδείας, διδακτικών μέσων.

Αρ. ΕΛΛΗΝΟΥΔΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ