Τετάρτη 22 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Οι αναμνήσεις στην κόψη

Ο Φελίνι θυμάται, ο μεγάλος Ιταλός σκηνοθέτης θυμάται, φαντασιώνει και δημιουργεί μια ποιητική ταινία, που παρουσιάζει η ΕΤ-1 στις 23.00 με τον τίτλο "Αμακορντ".Αμακορντ σημαίνει, στη ρομανική διάλεκτο, θυμάμαι. Και ο Φελίνι συλλέγει μια - μια τις μνήμες τους, τα κομμάτια από τα εφηβικά του όνειρα, τα πρόσωπα που σημάδεψαν τη ζωή του και τα τοποθετεί στην ίδια εποχή, που εκείνος ήταν έφηβος. Είναι μια νοσταλγική αναβίωση του κλίματος της εποχής και των μικρογεγονότων που σφράγισαν τη μοίρα ενός νέου αγοριού στη φασιστική Ιταλία πριν από τον πόλεμο. Η ταινία δεν είναι πολιτική, είναι νοσταλγική και ερωτική, πλημμυρισμένη από εικόνες εκείνης της τρομερής εποχής που χρησιμεύει ως το ντεκόρ, διότι ο νέος δεν ήταν σε θέση τότε ξεχωρίσει το κακό από το καλό, το θέατρο από την ίδια τη ζωή. Ανασυνθέτει το παρελθόν όπως μπορεί, συνειρμικά θα λέγαμε, και δίνει μια άλλη διάσταση στο όνειρο, μια διάσταση που πολλές φορές χαρακτηρίζεται από λυρική έξαρση. Με τους Πουπέλα Μάντζο και Μαγκαλί Νοέλ.

Από την ΕΤ-3 στις 22.30 "Διπλή κόψη" του Αμος Κόλεκ.

Για πολλά χρόνια, οι Αραβες και οι Εβραίοι χτίζουν πέτρα - πέτρα το μίσος που τους χωρίζει. Μια νέα γυναίκα, είναι μια αδίστακτη και φιλόδοξη ρεπόρτερ, η οποία αποφασίζει να ανακαλύψει εκείνο που κανείς δεν είχε κατορθώσει μέχρι εκείνη τη στιγμή: Την αιτία και την αλήθεια. Πάει στην Ιερουσαλήμ και αρχίζει την έρευνα. Παίρνει συνεντεύξεις και φωτογραφίες από το δήμαρχο, αλλά και από τους απλούς ανθρώπους που κυκλοφορούν στο δρόμο, πάει στη γραμμή του πυρός και μιλά με τους αντάρτες. Οι ανταποκρίσεις της γίνονται πρωτοσέλιδα, αλλά εκείνη σιγά - σιγά ανακαλύπτει ότι αυτά που γράφει είναι η συγκάλυψη της αλήθειας και η αλήθεια είναι βαθιά χωμένη, τόσο βαθιά, που είναι δύσκολο κανείς να φτάσει μέχρι εκεί. Με την Φέι Νταναγουέι.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ