Με την απεχθή αποικιοκρατική μορφή της "αυτοχρηματοδότησης" (το δημόσιο βάζει τα κεφάλαια και οι ιδιώτες εκμεταλλεύονται μακροχρόνια τα έργα) θα εκτελεστούν τμήματα των αυτοκινητοδρόμων, τα έργα του Ολυμπιακού Χωριού
Σε νέα φάση περνά η πολιτική ιδιωτικοποίησης των μεγάλων κυρίως έργων, με την πιο επαχθή μάλιστα μορφή, αυτή της λεγόμενης "αυτοχρηματοδότησης", όπου τα σχετικά κεφάλαια για την κατασκευή των έργων κατά πλειοψηφία θα τα διαθέτει το ελληνικό δημόσιο, ενώ οι ιδιωτικές εταιρίες θα εκμεταλλεύονται, επί δεκαετίες, τα έργα αυτά, κάτι που θα τους επιτρέψει να αποκομίζουν τεράστια υπερκέρδη, από έργα που, σε τελευταία ανάλυση, θα μπορούσαν να γίνουν από δημόσιους φορείς. Οπως προκύπτει από χτεσινές δηλώσεις του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας Χ. Πάχτα,με αφορμή την πορεία υλοποίησης του Β Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης:
Μέχρι σήμερα, από τις μεγάλες χρηματοοικονομικές εταιρίες, που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, για να αναλάβουν το ρόλο "συμβούλου", έχουν προεπιλεγεί έξι, και μέχρι το τέλος του 1998 θα επιλεγεί η εταιρία που θα αναλάβει μέσα στο 1999 να προσελκύσει ιδιωτικά κεφάλαια για τα έργα αυτά. Το θέμα προέκυψε από τη στιγμή που διαπιστώθηκε πως τα χρήματα που διατίθενται από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης δεν επαρκούν για την ολοκλήρωση των δύο βασικών αξόνων, της Αθήνα - Πάτρα - Θεσ/νίκη - Σύνορα γνωστή και ως (ΠΑΘΕ) και της Εγνατίας Οδού (Ηγουμενίτσα - Εβρος). Σύμφωνα με τη λύση που προωθείται, τα ιδιωτικά κεφάλαια θα συμμετάσχουν, με ένα μειοψηφικό ποσοστό στο όλο έργο και σαν αντάλλαγμα θα τους δοθεί η μακροχρόνια εκμετάλλευση του φιλέτου των αυτοκινητοδρόμων (συζητείται η παράδοση της εκμετάλλευσης του τμήματος για παράδειγμα Λάρισα - Τέμπη, όπου οι κυκλοφοριακοί φόρτοι είναι πολύ υψηλοί). Πρόκειται για αποικιοκρατικές συμβάσεις, οι οποίες παραπέμπουν στον προηγούμενο αιώνα, όπου η αποικιοκρατία ήταν σε πλήρη ανάπτυξη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε χθες ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας, οι απορροφήσεις επενδύσεων κατά την περίοδο 1/1/94 - 30/9/98 ανήλθαν στο 50% της συνολικής δαπάνης ύψους 15.003,9 εκατομμύρια ECU.