Κυριακή 7 Φλεβάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 34
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ρημάζουν τα ακίνητα για να τα πουλήσουν φτηνά

Βασικό στοιχείο της αντιναυτεργατικής πολιτικής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ είναι η πλήρης αναπροσαρμογή του συνόλου του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τη ναυτιλία στις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης και στις εξωφρενικές αξιώσεις των Ελλήνων και Ευρωπαίων εφοπλιστών.

Η κυβερνητική - εφοπλιστική πλειοψηφία του ΔΣ του ΝΑΤ, προσαρμοσμένη ακριβώς στις κατευθύνσεις αυτές, ακολουθεί την ίδια με την κυβερνητική τακτική του ξεπουλήματος όσον αφορά και στην τεράστια ακίνητη περιουσία του ιδρύματος. Ο πίνακας 1, που δημοσιεύεται για πρώτη φορά, αφορά το σύνολο των ακινήτων που ανήκουν στο ΝΑΤ, στη διαχείριση του οποίου ανήκουν και τα ακίνητα ιδιοκτησίας του Ταμείου Προνοίας Αξιωματικών ΕΝ (πίνακας 2) και του Ταμείου Προνοίας Κατωτέρων Πληρωμάτων ΕΝ (πίνακας 3).

Από τα στοιχεία που έχουμε και μέρος αυτών θα παρατεθούν αμέσως, αποδεικνύεται ότι ο Ασφαλιστικός Οργανισμός των Ναυτεργατών, εδώ και πολλά χρόνια, είναι τροφοδότης του Κρατικού Προϋπολογισμού, αφού Δημόσιες Υπηρεσίες και Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, όπως το ΥΕΝ, ο "Οίκος Ναύτου", ο Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο ΟΤΕ, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, ο Οργανισμός Γεωργικών Ασφαλίσεων κλπ. στεγάζονται σε κεντρικά κτίρια του ΝΑΤ χωρίς να πληρώνουν ενοίκιο, ή στην καλύτερη περίπτωση να καταβάλουν ένα ελάχιστο συμβολικό ποσό, που δεν αντιστοιχεί με τα τετραγωνικά, τη θέση και την εμπορική αξία του ακινήτου. Θα πρέπει επίσης ν' αναφερθεί ότι κι απ' αυτά τα συμβολικά μισθώματα κατατίθενται τα 2/3 στο Δημόσιο Ταμείο, λόγω των αλλεπάλληλων δανείων του ΝΑΤ από Τράπεζες για να καταβληθούν οι συντάξεις. Το ΔΣ του ΝΑΤ, χωρίς να ενημερώσει καν τους ναυτεργάτες και για να φανεί "γαλαντόμο", χαρίζει στο κράτος και κεντρικά ακίνητα, όπως έγινε με το κτίριο της πλατείας Κλαυθμώνος, που παραχωρήθηκε μάλιστα με νόμο στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού.

Το κτιριακό συγκρότημα του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Εμπορικού Ναυτικού (ΝΙΕΝ) στα Μελίσσια, σε έκταση 127 στρεμμάτων, που είχε εξοπλιστεί με σύγχρονα επιστημονικά μηχανήματα, προκειμένου να παρέχει νοσηλεία σε άρρωστους ναυτεργάτες και στα μέλη των οικογενειών τους, έχει εγκαταλειφθεί, αφού προηγούμενα λεηλατήθηκε κυριολεκτικά. Εκλεψαν τα πάντα! Κρεβάτια, ιματισμό, ιατρικό εξοπλισμό, κλιματιστικά μηχανήματα. Μέχρι και τα καλώδια του ακτινολογικού και τα παραθυρόφυλλα. Σήμερα στους κήπους του μεγάλου νοσοκομείου βόσκουν πρόβατα! Καταπατήθηκε μέρος απ' την έκτασή του από ιδιώτες και παρεκκλησιαστικές οργανώσεις. Οπως καταγγέλλεται έκταση 3.000 τ. μ. έχει ήδη καταπατηθεί κι έχουν κτιστεί σπίτια. Καταγγελία έχει γίνει επίσης για καταπάτηση μέρους της έκτασης του συγκροτήματος των παιδικών κατασκηνώσεων του Αγίου Ανδρέα, έκτασης 137 στρεμμάτων, που επίσης αποτελούν περιουσία των ναυτικών. Εχουν δημιουργηθεί έτσι οι κατάλληλες προϋποθέσεις για να "τ' αρπάξει" για ένα κομμάτι ψωμί κάποιος γνωστός μεγαλοεπιχειρηματίας που ασχολείται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με "νοσοκομειακές επιχειρήσεις"!

Η εγκατάλειψη κεντρικών κτιρίων, όπως το γνωστό στους Πειραιώτες Μέγαρο Γιαννουλάτου (Αστιγγος 6) στο λιμάνι, οι ημιτελείς οικοδομές, και γενικά η αδιαφορία για τη συντήρηση των κτιρίων φανερώνει τις προθέσεις της κυβέρνησης για την τύχη της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ. Είναι αρκετό να πούμε ότι το 7όροφο κτίριο στην οδό Σταδίου 28 δε διαθέτει θέρμανση, γιατί εδώ και χρόνια ο λέβητας είναι χαλασμένος και δεν τον επισκευάζουν, με αποτέλεσμα να το εγκαταλείπουν οι ενοικιαστές. Το 8όροφο γωνιακό κτίριο Βερανζέρου 47 και Μενάνδρου έχει εγκαταλειφθεί εδώ και αρκετά χρόνια και μόνο ένας ενοικιαστής υπάρχει, ο τέως υφυπουργός Εθνικής Αμυνας κ. Αν. Σεχιώτης, που καταβάλλει για ενοίκιο 35.000 δρχ. σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η αρμόδια υπηρεσία του ΝΑΤ.

Μεγάλα κεντρικά οικόπεδα που πιάνουν ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα, όπως αυτό στην πλατεία Αγ. Νικολάου στον Πειραιά (Ακτή Μιαούλη) και το άλλο στην οδό Κριεζώτου στην Αθήνα, παραμένουν αναξιοποίητα εδώ και πολλά χρόνια για ευνόητους λόγους και ενοικιάζονται κατά καιρούς για στάθμευση αυτοκινήτων.

Η χαριστική βολή...

Οι "βαστάζοι" της κυβερνητικής οικονομικής πολιτικής ή "χρηματιστηριακοί σύμβουλοι", όπως κομψά αποκαλούνται, από πολύ καιρό έχουν καταστρώσει τα σχέδιά τους κι έχουν κάνει τις προτάσεις τους για τη δήθεν αξιοποίηση και διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ. Οι προτάσεις αυτές συνίστανται στη δημιουργία "αμοιβαίων ακινήτων". Με άλλα λόγια, δηλαδή, δημιουργούν οργανισμό συλλογικών επενδύσεων που θα απευθύνεται στο ευρύ καταναλωτικό κοινό. Απλά το ξεπούλημα της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ θα περάσει μέσα απ' τη μετοχοποίηση, ώστε να παραπλανηθούν οι Ελληνες ναυτεργάτες και να μην αντιδράσουν στο πλήγμα που προτίθεται να τους καταφέρει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

Ολα αυτά αφήνουν ασυγκίνητους τους κυβερνητικούς συνδικαλιστές και τους εκπροσώπους των εφοπλιστών στο ΔΣ του ΝΑΤ. Γιατί με βάση τις μελέτες που έχουν γίνει, τα μισθώματα που έπρεπε να εισπράττει το ΝΑΤ είναι πολλαπλάσια απ' αυτά που σήμερα εισπράττει. Ενα στοιχείο που βοηθά να βγουν τα σωστά συμπεράσματα είναι το εξής: Η εμπορική αξία των ακινήτων του ΝΑΤ - όπως πιο πάνω αναφέραμε - είχε υπολογιστεί το 1980 σε 2.500.000.000 δρχ., ενώ τα ετήσια έσοδα του Ταμείου από την ακίνητη περιουσία ήταν 50.000.000 δρχ. την ίδια χρονιά. Στοιχείο που δείχνει ότι τα ακίνητα, ενώ βρίσκονται στις κεντρικότερες περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά, απέδιδαν ακόμη και το 1980 μόλις το 2% της αξίας τους, σε αντίθεση με τις υψηλές τιμές που ίσχυαν και ισχύουν στην Αθηναϊκή Κτηματαγορά.

Σήμερα, 18 χρόνια μετά, τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα. Τα δεδομένα έχουν ως εξής: Για τρεις ορόφους στο κτίριο της οδού Αλκιβιάδου 118 στον Πειραιά, όπου στεγάζονται υπηρεσίες του ΥΕΝ, το ΝΑΤ εισπράττει 267.000 δρχ. το μήνα! Η Πλοηγική Υπηρεσία για τα γραφεία της στο κτίριο της οδού Φιλελλήνων 2 στον Πειραιά πληρώνει 91.000 δρχ. το μήνα!

Παρόμοια δεδομένα ισχύουν και για άλλους Δημόσιους Οργανισμούς και υπηρεσίες στην Αθήνα και τον Πειραιά που στεγάζονται σε ακίνητα του ΝΑΤ. Απ' την άλλη, τα χαμηλά ενοίκια, που καταβάλλουν στο ΝΑΤ ορισμένοι επιχειρηματίες, δημιουργούν επίσης δικαιολογημένες υποψίες ότι εξυπηρετούνται διάφορες σκοπιμότητες, που είναι όμως σε βάρος των συμφερόντων του ΝΑΤ. Ορισμένα κτίρια ιδιοκτησία του Ταμείου, που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας, επινοικιάζονται από τους αρχικούς μισθωτές τους, οι οποίοι έχουν υπογράψει μακροχρόνια μισθωτήρια με το ΝΑΤ με πολύ χαμηλά μισθώματα.

Ωστόσο, το κυρίαρχο πρόβλημα είναι ότι τώρα πια οι ναυτεργάτες πετιούνται κυριολεκτικά στο δρόμο. Οι μειώσεις των οργανικών συνθέσεων των πληρωμάτων των πλοίων, που πραγματοποίησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, αποτελούν επίσης βασική αιτία της "κακοδαιμονίας" του ΝΑΤ, αφού έχουν άμεσο αντίκτυπο στα έσοδά του από εισφορές! Οι μειώσεις στη σύνθεση, που έγιναν το 1978, 1980, 1983, 1986, 1990, 1997, συρρίκνωσαν τραγικά τον αριθμό των θέσεων απασχόλησης των Ελλήνων ναυτεργατών και μετέτρεψαν τη σχέση συνταξιούχων - εργαζομένων σε ελλειμματική, κατρακυλώντας τη στην επώδυνη αναλογία: Ενας συνταξιούχος ανά 0,4 εργαζόμενο. Οι θέσεις απασχόλησης μειώθηκαν κατά 75.000 κατά την περίοδο 1980-1997.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ