Σάββατο 13 Φλεβάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Τα θέλουν όλα οι εφοπλιστές!

Τώρα εκβιάζουν να διώξουν και τους Ελληνες αξιωματικούς από τα ποντοπόρα πλοία! Την εφοπλιστική ασυδοσία καταγγέλλουν ΠΕΜΕΝ - "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ"

Νέα σκανδαλώδη υπερπρονόμια και μετατροπή της eλληνικής σημαίας σε "πανί ευκαιρίας", είναι τα όσα αξιώνουν οι εφοπλιστές, σύμφωνα με την ομιλία του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων ΕφοπλιστώνΓιάννη Λύρα,στη γενική συνέλευση της Ενωσης. Οι ποντοπόροι εφοπλιστές, αφού πέταξαν έξω από τα καράβια τους τα κατώτερα πληρώματα, τώρα απειλούν και με το διωγμό των αξιωματικών, αν δε ληφθούν υπόψη οι προτάσεις τους για την "ανταγωνιστικότητα"!

Μία από τις κυριότερες αξιώσεις τους είναι: "Η διατήρηση με κάθε τρόπο του δοκιμασμένου στη χώρα μας θεσμικού πλαισίου και βεβαίως η περαιτέρω διακριτική προσαρμογή του στις νέες συνθήκες της ναυτιλιακής λειτουργίας"! Το θεσμικό πλαίσιο είναι όλο εκείνο το εκτρωματικό πλέγμα της ελληνικής νομοθεσίας, που εξασφαλίζει πλήρη ασυδοσία στο εφοπλιστικό κεφάλαιο. Και "προσαρμογή" σημαίνει πλήρης "ελευθεριότητα" στη σύνθεση των πληρωμάτων.

Ως μια ακόμα πρόκληση - επίθεση ενάντια στους ναυτεργάτες, χαρακτηρίζουν τις θέσεις που ανεπτυξε ο Ι. Λύρας, με κοινή τους ανακοίνωση, η ΠΕΜΕΝ και ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. "Οι εφοπλιστές - μεγαλοκαρχαρίες, αφού καρπώθηκαν τα οφέλη από τα διαλυτικά αντιναυτεργατικά μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το καλοκαίρι του 1997 ζητούν νέα προνόμια. Την ίδια προκλητική τακτική ακολουθούν όλα τα χρόνια", επισημαίνουν τα δύο σωματεία και υπογραμμίζουν: "Σε κάθε περίπτωση οι εφοπλιστές καρπώθηκαν και καρπώνονται υπερκέρδη με την ένταση του βαθμού εκμετάλλευσης των ναυτεργατών. Αυτό χαρακτηρίζει τόσο τις περιόδους των ναυτιλιακών κρίσεων, όσο και τις περιόδους άνθισης της ναυλαγοράς".

Ιδού η ναυτιλία που θέλουν οι εφοπλιστές

Ποια είναι η ναυτιλία που θέλουν οι Ελληνες εφοπλιστές, φαίνεται με την υπόθεση του 27χρονου φορτηγού πλοίου "JUSTICE 1" που βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη. Το πλοίο βρίσκεται δεμένο στο λιμάνι Κερατσινίου, καθώς μετά από παρεμβάσεις της ΠΕΜΕΝ το λιμεναρχείο απαγόρευσε τον απόπλου του.

Το πλοίο φέρει σημαία... Παναμά. Η κατάστασή του είναι άθλια. Εχει πλήρωμα 3 Ελληνες και 7 αλλοδαπούς, όλους ανασφάλιστους! Αξιωματικός του πληρώματος, (τα στοιχεία του είναι στη διάθεσή μας) έδωσε κατάθεση - καταπέλτη στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά.

Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, η "πρόσληψη" του πληρώματος έγινε από τον ναυτιλιακό πράκτορα Κάρλοβιτς,ο οποίος επίσης εξέδωσε στους ναυτεργάτες και διπλώματα... Παναμά, έναντι 150 χιλ. δραχμών!

Πλοιοκτήτρια εταιρία είναι η... "JUSTICE MARITIME,της οποίας ως... εκπρόσωπος εμφανίζεται ο Γεράσιμος Χάρχαρος.Σε ερώτησή μας στον εκπρόσωπο ποιος είναι ο πλοιοκτήτης απάντησε: "Οι πλοιοκτήτες είναι ξένοι". Το θεσμικό πλαίσιο που ο Ι. Λύρας απαιτεί τη "διατήρησή του με κάθε τρόπο" έχει προβλέψει και αυτό: Να μη μπορεί να εντοπιστεί ο πλοιοκτήτης και βέβαια να μένει μακριά από το χέρι του νόμου...

Ο Γ. Χάρχαρος σύμφωνα με την κατάθεση του αξιωματικού, όχι μόνο δεν του απέδιδε το μισθό όπως προβλέπει η συλλογική σύμβαση, αλλά και από το ποσό που του κατέβαλε του παρακράτησε ένα μέρος! Μια απόδειξη πληρωμής που έχει γραφτεί από χέρι του Γ. Χάρχαρου το αποδεικνύει. Στην ίδια απόδειξη φαίνεται ότι παρακρατήθηκε και ένα ακόμα μέρος του "μισθού", για να δοθεί στον Κάρλοβιτς για το... δίπλωμα που εξέδωσε στον αξιωματικό, γεγονός που παραδέχτηκε ο Γ. Χάρχαρος σε χτεσινή επικοινωνία μας δηλώνοντας: "Ο ναυτικός ήθελε"! Ο Γ. Χάρχαρος δε διέψευσε κανένα από αυτά τα στοιχεία, ενώ επιβεβαίωσε ότι το Λιμεναρχείο Κερατσινίου ανακρίνει το πλήρωμα.

Ο αξιωματικος κατέθεσε, ένα ακόμα συγκλονιστικό στοιχείο. Το πλοίο μετέφερε και λαθρομετανάστες, οι οποίοι κατέβαλαν 5.000 ο καθένας στον Κάρλοβιτς! Συγκεκριμένα κατέθεσε ότι το πλοίο παρέλαβε 3 Ινδούς από τη Μάλτα και τους αποβίβασε στη Χαλκίδα στις 15 Δεκεμβρίου 1998! Η απάντηση του Γ. Χάρχαρου ήταν: "Δεν τα ξέρω αυτά". Να σημειωθεί ότι ο Γ. Χάρχαροςείναι δημοτικός σύμβουλος και ήταν υποψήφιος δήμαρχος υποστηριζόμενος από τη ΝΔ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ