Σάββατο 27 Μάρτη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΑΛΛΙΑ - ΙΤΑΛΙΑ
Πύρινη κόλαση στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό τούνελ

ΣΑΜΟΝΙ.-

Τραγικό θάνατο βρήκαν, τουλάχιστον, τριάντα άνθρωποι και δεκάδες νοσηλεύονται με εγκαύματα και σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα εξαιτίας της πυρκαγιάς που ξέσπασε στο εσωτερικό της σήραγγας που συνδέει την Ιταλία με τη Γαλλία, διαπερνώντας το όρος "Μον Μπλαν", την υψηλότερη κορυφή της Ευρώπης. Η φωτιά ξέσπασε σε βελγικό φορτηγό που μετέφερε αλεύρι και μαργαρίνη, στο 6ο χλμ. της σήραγγας από τη γαλλική είσοδο.

Τρεις μέρες πυροσβέστες και ειδικές δυνάμεις αντιμετώπισης καταστροφών από τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ελβετία έδιναν μάχη με τις φλόγες, τις υψηλότατες θερμοκρασίες, που άγγιξαν τους 1.000 βαθμούς Κελσίου, αλλά και το τοξικό νέφος που είχε κάνει τη σήραγγα απροσπέλαστη ακόμη και για τα, πλέον, εξειδικευμένα και καλά εξοπλισμένα σωστικά συνεργεία, ακόμη και μέχρι χθες το πρωί. Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, τουλάχιστον, 30 άνθρωποι, κυρίως, ταξιδιώτες, οδηγοί εμπορικών φορτηγών αλλά και ένας πυροσβέστης, έχασαν τη ζωή τους ενώ 27 νοσηλεύονται με εγκαύματα και αναπνευστικά προβλήματα. Τα περισσότερα πτώματα δεν έχει καταστεί δυνατό να αναγνωριστούν ενώ οι έρευνες των σωστικών συνεργείων συνεχίζονται γιατί υπάρχουν φόβοι ότι υπάρχουν, ακόμη, πολλά θύματα ανάμεσα στις λιωμένες λαμαρίνες που κείτονται κατά μήκος του τούνελ.

Είναι η πρώτη φορά που σημειώνεται το οποιοδήποτε ατύχημα στη σήραγγα του "Μον Μπλαν", αν και είναι το παλαιότερο τούνελ στην Ευρώπη, το οποίο εγκαινιάστηκε το 1965 από τον Σαρλ ντε Γκολ. Η τραγωδία στη σήραγγα προκαλεί σοβαρά ερωτήματα για το σύστημα ασφαλείας της. Τη σήραγγα χρησιμοποιούν περισσότερα από 4.000 οχήματα καθημερινώς. Σύμφωνα με τους υπευθύνους, κατά μήκος των 10 χιλιομέτρων της σήραγγας υπάρχουν 20 καταφύγια, τα οποία υποτίθεται ότι αντέχουν σε υψηλές θερμοκρασίες και τοξικό καπνό και μπορούν να φιλοξενήσουν δεκάδες άτομα, υπάρχει σύστημα πυρασφάλειας, υπάρχει εσωτερικό κύκλωμα επικοινωνίας των υπευθύνων της σήραγγας με τους οδηγούς προκειμένου να ειδοποιηθούν σε περίπτωση ατυχήματος και τέλος, ανά 300 μέτρα, υπάρχει η δυνατότητα να κάνουν αναστροφή οι οδηγοί.

Εντούτοις, κανένας τομέας του συστήματος ασφαλείας δε λειτούργησε και οι υπεύθυνοι της σήραγγας εκτιμούν ότι η σήραγγα δεν μπορεί, πλέον, να εξυπηρετεί τόσα πολλά μεταγωγικά και εμπορικά φορτηγά. Από την πλευρά τους, πολλοί οδηγοί που κατάφεραν να σωθούν, την τελευταία στιγμή, επιρρίπτουν ευθύνες στους υπαλλήλους της σήραγγας διότι δεν έδωσαν την πρέπουσα σημασία στη φωτιά που ξέσπασε στο βελγικό φορτηγό και δεν αντέδρασαν γρήγορα. Το τούνελ θα παραμείνει κλειστό, όπως ανακοίνωσε ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών Ζαν Κλοντ Γκισό, για αρκετές βδομάδες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ