Παρασκευή 7 Μάη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Η κυβέρνηση υποκλίνεται στις αξιώσεις τους

"Μέτρα για την εξυγίανση και ενίσχυση του επικουρικού κεφαλαίου", που αποζημιώνει οδηγούς στους οποίους προκάλεσε ατύχημα ανασφάλιστος οδηγός ή ασφαλισμένος εταιρίας που έχει κλείσει, βάφτισε αυτή τη φορά το υπουργείο Ανάπτυξης μια σειρά από αποφάσεις που στην πραγματικότητα αποδεικνύουν ότι στις πλάτες των ασφαλισμένων γιωταχήδων η κυβέρνηση δουλεύει κανονικά για τους μεγαλοεπιχειρηματίες. Τα "μέτρα" που ανακοίνωσε χτες ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γ. Χαραλάμπους,μετά τη συνάντησή του με τους εκπροσώπους της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας, στρώνουν εξόφθαλμα το έδαφος για την παραπέρα ισχυροποίηση των μεγάλων εταιριών του χώρου και εξυπηρετούν τα σχέδιά τους για ενίσχυση των μονοπωλίων στην ασφαλιστική αγορά, βγάζοντας μια ώρα αρχύτερα από τη μέση τις μικρότερες εταιρίες. Παράλληλα τους... εξοικονομούν χρήματα από τις αποζημιώσεις που καταβάλλουν στους θιγόμενους οδηγούς με μέτρα που θα επιβάλλουν όλο και σε περισσότερους να ζητούν μικρότερα ποσά. Οσο για το... "αντάλλαγμα", όπως ούτε λίγο - ούτε πολύ το παρουσίασε ο υφυπουργός ανακοινώνοντας τις αποφάσεις, ακόμη μια "συμφωνία κυρίων" με τη διοίκηση της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών να μην... ξανα-αυξήσουν τα ασφάλιστρα για δεύτερη φορά μέσα στο 1999!

Συγκεκριμένα, ο Γ. Χαραλάμπους ανακοίνωσε τρία "μέτρα για την εξυγίανση και την ενίσχυση του επικουρικού κεφαλαίου", που συναποφάσισαν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου και οι ασφαλιστικές εταιρίες και θα ενταχθούν στο πολυσυζητημένο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου:

  • Αυστηροποιούνται οι ποινές που επιβάλλονται στους οδηγούς που συλλαμβάνονται να οδηγούν ανασφάλιστα οχήματα. Ειδικότερα, διπλασιάζονται τα χρηματικά πρόστιμα από 100, 250 και 500 ECU που ισχύουν μέχρι τώρα με βάση τον τελευταίο νόμο για δίκυκλα, επιβατηγά αυτοκίνητα και φορτηγά, σε 200, 500 και 1.000 ECU αντίστοιχα.
  • Οταν ένας ασφαλισμένος καταθέτει αγωγή εναντίον μιας ασφαλιστικής εταιρίας ή του επικουρικού κεφαλαίου ζητώντας την καταβολή αποζημίωσης για διαφυγόντα κέρδη λόγω σωματικής βλάβης, η αγωγή πριν συζητηθεί στο δικαστήριο θα πρέπει να έχει κοινοποιηθεί και στη ΔΟΥ του θιγόμενου.
  • Μειώνονται οι τόκοι υπερημερίας που καταβάλλει το επικουρικό κεφάλαιο από 23% περίπου που είναι σήμερα στο εκάστοτε ισχύον επιτόκιο των εντόκων γραμματίων ετήσιας διάρκειας που σήμερα είναι περίπου 8%.

Παράλληλα, έχει εγκριθεί το δάνειο ύψους 2,5 δισ. δρχ. προς το επικουρικό κεφάλαιο των ασφαλιστικών εταιριών, το έλλειμμα του οποίου ανέρχεται σε δεκάδες δισ. δρχ. Τέλος, να σημειωθεί ότι, όπως δήλωσε ο Γ. Χαραλάμπους,μόλις οι εταιρίες θα είναι έτοιμες να εφαρμόσουν το σύστημα "φιλικού διακανονισμού" θα μπορούν να το εφαρμόσουν χωρίς να χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου. Να υπενθυμίσουμε ότι αυτού του είδους ο διακανονισμός είναι ένα ακόμη βήμα προς την αύξηση του κομματιού της πίτας της αγοράς υπέρ των μεγάλων εταιριών που διαφημίζονται σαν "καλές", καθώς οι ασφαλισμένοι πρέπει να ζητούν την αποζημίωση που δικαιούνται από τη δική τους εταιρία αντί για την εταιρία του ασφαλισμένου που προκάλεσε τη ζημιά, όπως γίνεται σήμερα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ