Τετάρτη 16 Ιούνη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
"Συνέπεια" στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας

Εντός της βδομάδας αναμένεται να ανακοινωθούν οι ιδιωτικοποιήσεις των ΚΑΕ, της ΔΕΘ, η παράδοση της διοίκησης της "Ολυμπιακής" στα χέρια της British Airways, ενώ το α' 15ήμερο του Ιούλη διατίθεται το 14% των μετοχών του ΟΤΕ

"Στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων θα υπάρξει συνέχεια και όχι ασυνέχεια... Μέσα στη βδομάδα ανακοινώνονται, εκτός απροόπτου οι ιδιωτικοποιήσεις των Καταστημάτων Αφορολόγητων Ειδών (ΚΑΕ), της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), ενώ θα ανακοινωθεί και η πρόσληψη του ξένου "μάνατζμεν" της "Ολυμπιακής Αεροπορίας"".

Αυτά ανέφερε χτες παράγοντας του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει τα πρόσφατα αποτελέσματα των ευρωεκλογών και την πολιτική ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης. Είναι δηλαδή σαφές ότι η πολιτική δέσμευση προς την Ευρωπαϊκή Ενωση και την ελληνική ολιγαρχία για εκποίηση των πιο δυναμικών τμημάτων της δημόσιας περιουσίας, θα τηρηθεί στο ακέραιο από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται:

  • Η προκήρυξη του τελικού διαγωνισμού για την πώληση μέχρι και του 80% των μετοχών των Καταστημάτων Αφορολόγητων Ειδών (ΚΑΕ), μετά από δύο ανεπιτυχείς προσπάθειες ξεπουλήματος. Το εμπόδιο που υπήρχε μέχρι τώρα και αφορούσε τους όρους συμφωνίας με τον "Ελληνικό Αερολιμένα" (τη γερμανική "Χόχτιφ" δηλαδή) ξεπεράστηκε και οι δύο πλευρές συμφώνησαν τόσο στο ύψος του ενοικίου που θα καταβάλει η διοίκηση των ΚΑΕ στο νέο αεροδρόμιο των Σπάτων, όσο και στην παραχώρηση έκτασης για την πώληση και φορολογημένων εμπορευμάτων. Οπως είναι γνωστό από 1/7/99 καταργούνται τα καταστήματα αφορολόγητων στις χώρες - μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης και αφορολόγητα θα πωλούνται πλέον μόνο στις εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης πτήσεις. Οι τρεις υποψήφιοι αγοραστές των ΚΑΕ, οι οποίοι έχουν υποβάλει μη δεσμευτικές προσφορές στην πρώτη φάση του σχετικού διαγωνισμού, είναι μία ιρλανδική και δύο ελβετικές εταιρίες που ειδικεύονται σε καταστήματα αφορολόγητων.
  • Να ανακοινωθεί η πώληση του 45% σε ιδιώτες της εταιρίας εκμετάλλευσης της διεξαγωγής της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης. Στη νέα αυτή εταιρία το ελληνικό δημόσιο θα συμμετέχει με ποσοστό 45% στο μετοχικό κεφάλαιο, ενώ το υπόλοιπο 10% θα δοθεί σε κοινωνικούς φορείς... Η δεύτερη εταιρία, στην οποία περιέχεται η ακίνητη περιουσία της ΔΕΘ, παραμένει στα χέρια του ελληνικού δημοσίου.
  • Η ανακοίνωση από τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη για την παράδοση της διοίκησης της Ολυμπιακής Εταιρίας στη Speedwing θυγατρική της British Airways, καθώς και ο νέος - αλλοδαπός - διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας. Η σύμβαση που θα υπογραφεί είναι διετής και με βασικό στόχο η νέα διοίκηση να μετατρέψει την "Ολυμπιακή", από ζημιογόνα σήμερα σε κερδοφόρα... Ουσιαστικά δηλαδή η νέα διοίκηση θα προετοιμάσει την ιδιωτικοποίηση της "Ολυμπιακής" και στα πλαίσια αυτά παράγοντες του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας δεν κρύβουν ότι αν στην πορεία του χρόνου η British Airways, ή άλλη ξένη αεροπορική εταιρία, ζητήσουν να συμμετάσχουν στο μετοχικό κεφάλαιο της "Ολυμπιακής", η κυβέρνηση θα ενθαρρύνει μια τέτοια κίνηση.
  • Μέχρι το πρώτο 15ήμερο του Ιούλη θα έχει ολοκληρωθεί και η τέταρτη φάση ιδιωτικοποίησης του ΟΤΕ με τη διάθεση ενός ακόμη 14% του μετοχικού κεφαλαίου στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, αλλά και σε αυτό της Νέας Υόρκης. Στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας θεωρούν ότι τα Χρηματιστήρια αποτελούν σήμερα τον πιο προωθημένο μηχανισμό προώθησης της καπιταλιστικής διεθνοποίησης. Από τη διάθεση του νέου πακέτου μετοχών εκτιμούν ότι οι "ακαθάριστες" εισπράξεις θα ξεπεράσουν τα 500 δισ. δραχμές, ενώ οι "καθαρές"(αυτές δηλαδή που θα προκύψουν μετά την αφαίρεση όσων κάνουν χρήση του δικαιώματος να αντικαταστήσουν τα προμέτοχα με μετοχές του ΟΤΕ) θα είναι μεγαλύτερες από 300 δισ. δραχμές. Για να κλείσουν το στόμα των εργαζομένων - και προς αυτή την κατεύθυνση θα χρησιμοποιήσουν και την εξαγορασμένη συνδικαλιστική ηγεσία της ΠΟΕ - ΟΤΕ - λένε ότι η νέα ιδιωτικοποίηση θα συνδυαστεί με λύση του ασφαλιστικού προβλήματος, καθώς το κράτος θα καταβάλει περί τα 80 δισ. δραχμές για να κλείσουν οι "τρύπες" του ασφαλιστικού ταμείου.

Σειρά βέβαια στη συνέχεια έχουν τα δύο μεγάλα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, η ΕΥΔΑΠ καθώς και ο αντίστοιχος οργανισμός της Θεσσαλονίκης, η Διώρυγα της Κορίνθου, η εκμετάλλευση του νέου Ιππόδρομου, η Εμπορική Τράπεζα, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, το Παρακαταθηκών και Δανείων κλπ. Οι εκσυγχρονιστές, αν τους αφήσουμε, είναι διατεθειμένοι να ξεπουλήσουν ό,τι κινείται...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ