Κυριακή 30 Μάη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 38
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εικόνα διάλυσης στα ΤΕΕ

Εικόνα διάλυσης στα ΤΕΕ

Οι μαθητές που ακολούθησαν τελικά το δρόμο των ΤΕΕ, αντιμετώπισαν φέτος μια σειρά προβλήματα, που, όπως τονίζουν εκπαιδευτικοί, δεν οφείλονται στην κακή οργάνωση, αλλά αποτελούν έκφραση της ακολουθούμενης πολιτικής.

Οπως λέει στο "Ρ" ο Γ. Μπερνιδάκης,καθηγητής σε ΤΕΕ, αυτά λειτούργησαν με "οδηγίες" του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου αντί για αναλυτικά προγράμματα. Μέχρι το Φλεβάρη ακόμα, τα κενά σε εκπαιδευτικούς δεν είχαν καλυφθεί, καθώς δεν εγκρίθηκαν έγκαιρα οι πιστώσεις για αναπληρωτές. Τώρα, στο τέλος της χρονιάς, τα ΤΕΕ δεν έχουν λάβει καν διευκρινίσεις για τις εγγραφές στο Β κύκλο (Γ' τάξη).

Επικαλούμενος πληροφορίες, ο Γ. Μπερνιδάκης καταγγέλλει ότι σχεδιάζεται από το υπουργείο η περικοπή των τομέων στα ΤΕΕ από 17 σε 12 ή 9, με αντίστοιχη μείωση των ειδικοτήτων που είχαν αρχικά ανακοινωθεί. Αυτό αυτόματα γεννά το ερώτημα τι θα γίνει με τους μαθητές εκείνους που επέλεξαν μια ειδικότητα και τώρα θα βρεθούν με τίτλο "παραπλήσιας" ειδικότητας.

Εκκρεμεί ακόμα το ζήτημα με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ΤΕΕ, καθώς ο νόμος παραπέμπει στο πλαίσιο που ισχύει για τα ΙΕΚ, για τα οποία με τη σειρά τους εκκρεμεί ακόμα η έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος.

Ομως, οι προθέσεις για συρρίκνωση ακόμα και εκείνων που θα παρακολουθούν την ψευτοκατάρτιση διαφαίνονται και στα ΤΕΕ, μέσα από την εξεταστική διαδικασία σε σύγκριση με ό,τι ίσχυε στις ΤΕΣ και στα ΤΕΛ. Η προαγωγή γίνεται με αποδυνάμωση του προφορικού βαθμού σε σχέση με το γραπτό, με τη μετατροπή των τριών τριμήνων σε δύο τετράμηνα, κάτι που δεν αφήνει περιθώρια βελτίωσης της βαθμολογίας.

Η επιμονή του υπουργείου Παιδείας να εφαρμόσει πάση θυσία τη μεταρρύθμιση, δημιούργησε μια σειρά "πρακτικά" προβλήματα, τα οποία είχαν σημαντικές συνέπειες για τους μαθητές. Υπήρξαν μαθήματα που δε διδάχτηκαν καν σε κάθε περίπτωση, και σύμφωνα με το συνομιλητή μας δε θα έπρεπε να δοθεί βαθμολογία.

Ενδεικτικό για το πώς αντιμετωπίζει το υπουργείο την Τεχνική Εκπαίδευση είναι το γεγονός ότι σχεδιαζόταν η δημιουργία ξεχωριστής διεύθυνσης στο υπουργείο Παιδείας, κάτι που την αποκόβει από τον κορμό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι, επίσης, ενδεικτικό το γεγονός ότι ορίζεται πως επιτηρητές στις πανελλαδικές εξετάσεις μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί του ενιαίου λυκείου και των γυμνασίων, όχι όμως και των ΤΕΕ που όπως επισημαίνει ο Γ. Μπερνιδάκης "αντιμετωπίζονται ως μιάσματα".

Η εικόνα αυτή απορύθμισης της τεχνικής εκπαίδευσης δε νομίζει ότι οφείλεται στο ότι δεν ξέρουν, αλλά αυτό επιδιώκουν, τονίζει. "Και στο παρελθόν όμως είχε επιχειρηθεί τα ΤΕΛ και οι ΤΕΣ να είναι σχολεία δεύτερης κατηγορίας. Με την πίεση του κλάδου, όμως, βελτιώθηκε αποφασιστικά η κατάσταση που υπήρχε και έφτασαν να ομολογήσουν ότι δεν πέτυχαν τα σχέδιά τους. Γι' αυτό προχωρούν τώρα στη μεταρρύθμιση. Υπάρχουν όμως οι δυνατότητες και η εμπειρία στους εκπαιδευτικούς με την παρέμβασή τους, να μην αφήσουν τα παιδιά των εργαζομένων να τα αρπάξουν οι ιδιώτες κερδοσκόποι. Μπορούμε να βάλουμε φραγμό στις επιδιώξεις τους".

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στον αέρα είναι χιλιάδες παιδιά των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ (2013-07-14 00:00:00.0)
Τα αδιέξοδα της εκπαίδευσης παραμένουν (2007-03-11 00:00:00.0)
Σπουδές δεύτερης «ευκαιρίας» (2001-09-16 00:00:00.0)
Μέτρα προώθησης της αντιμεταρρύθμισης (2001-02-01 00:00:00.0)
Εναρξη με προβλήματα (1999-09-15 00:00:00.0)
Φτωχές γνώσεις για τα παιδιά ενός φτωχότερου θεού (1998-07-30 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ