Πέμπτη 29 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Χωρίς ταξί την Τρίτη

Χωρίς ταξί θα μείνει η Αθήνα την ερχόμενη Τρίτη. Οι ιδιοκτήτες ταξί αποφάσισαν να "δέσουν χειρόφρενο" για 24 ώρες - από τα μεσάνυχτα της ερχόμενης Δευτέρας - σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την "απροθυμία" της κυβέρνησης να επιλύσει πολλά και χρονίζοντα προβλήματα του κλάδου.

Οπως ανακοίνωσαν σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), η κινητοποίηση της ερχόμενης Τρίτης είναι προειδοποιητική και αν η κυβέρνηση εμμείνει στην ίδια τακτική, τότε θα υπάρξει κλιμάκωση των αντιδράσεων του κλάδου από το Σεπτέμβρη. Για το ΣΑΤΑ, πρόβλημα αιχμής είναι η πάταξη των "πειρατικών" ταξί, με την εκκαθάριση του μητρώου και την αντικατάσταση των πινακίδων, όπως έχει υποσχεθεί μήνες τώρα η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

Επίσης, προβάλλονται το πρόβλημα με τα περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των ταξί (λεωφορειολωρίδες), η αύξηση του κομίστρου (η "σημαία" από 200 να αυξηθεί σε 250 δρχ., η μονή ταρίφα από 66 σε 78 δρχ. και η διπλή από 130 σε 140 δρχ.), καθώς και η λήψη μέτρων για την προστασία των αυτοκινητιστών από εγκληματικές ενέργειες.

Προκλητικός εμφανίστηκε στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του ΣΑΤΑΕυθ. Λυμπερόπουλος.Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, αν προτίθεται η ηγεσία του κλάδου ν' αλλάξει στάση, δεδομένου ότι η ακολουθούμενη μέχρι τώρα τακτική του "διαλόγου" με την κυβέρνηση, όχι μόνο δεν έχει φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, αλλά, αντίθετα, δίνει έρεισμα για ακόμα πιο σκληρά μέτρα σε βάρος του κλάδου, είπε χαρακτηριστικά ότι "πέρασαν οι εποχές που γινόταν αγώνας για τον αγώνα και ότι σήμερα τα προβλήματα μπορούν να λυθούν με διάλογο και συνεννόηση"...

Διαμετρικά αντίθετη με τη θέση της πλειοψηφίας του ΣΑΤΑ είναι η άποψη που διατυπώνουν τα στελέχη της "Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας" (ΕΠΣ).

Οπως καταγγέλλει ο Π. Μαυρίκης,στέλεχος της παράταξης και μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου: "Η πλειοψηφία στην ηγεσία του ΣΑΤΑ αρνείται πεισματικά να προβάλει τα "καυτά" προβλήματα του κλάδου, όπως: Η ασυδοσία στην αγορά, που διαμορφώνει το υπέρογκο κόστος λειτουργίας των ταξί. Η απελευθέρωση του μεταφορικού έργου του ταξί (παράνομη λειτουργία μοτοταξί, εκχώρηση μέρους της τουριστικής μεταφοράς στους μεγαλοξενοδόχους, προώθηση εννιαθέσεων ταξί και θεσμοθέτηση υπέρογκων προστίμων και αυστηρών ποινών για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί κλπ.). Η δυσβάστακτη φορολόγηση για την αντικατάσταση ταξί, αλλά και άλλες περιπτώσεις (εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις 10ετίας, μεταβίβαση άδειας κ.ά.)".

Ο Π. Μαυρίκης επισημαίνει ότι η πλειοψηφία του Συνδικάτου αρνείται την αγωνιστική διεκδίκηση λύσεων και επιλέγει το δρόμο του "διαλόγου" και της συναίνεσης με την κυβέρνηση. Παράλληλα, θεωρεί ότι η εξαγγελθείσα κινητοποίηση είναι "τουφεκιά στον αέρα", καθώς από την πλευρά της πλειοψηφίας λείπει η βούληση για την προετοιμασία του κλάδου και την οργάνωση της αντίστασης για την απόκρουση της επίθεσης που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση σε βάρος των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ