Τρίτη 13 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΛΙΠΑΣΜΑΤΑ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ»
«Ανάπλαση» της κερδοσκοπίας με μπόλικο ... τσιμέντο!

Η περιοχή των 640 στρεμμάτων, που θα μετατραπεί σε ναυτιλιακό επιχειρηματικό κέντρο και πολυτελείς κατοικίες
Η περιοχή των 640 στρεμμάτων, που θα μετατραπεί σε ναυτιλιακό επιχειρηματικό κέντρο και πολυτελείς κατοικίες
«Ανάπλαση» με ...τόνους τσιμέντο επιφυλάσσει η κυβέρνηση και για την έκταση των 640 στρεμμάτων του πρώην εργοστασίου Λιπασμάτων και της ευρύτερης περιοχής, που βρίσκεται στα όρια των Δήμων Κερατσινίου και Δραπετσώνας. Συγκεκριμένα, με μελέτη που βρίσκεται σε εξέλιξη και εξετάστηκε σε χτεσινή σύσκεψη στο ΥΠΕΧΩΔΕ, η έκταση αυτή εντάσσεται στο γενικότερο σχέδιο ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης του λιμανιού του Πειραιά και προωθείται «ανάπλαση», που εξυπηρετεί αποκλειστικά τα επιχειρηματικά συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου (εφοπλιστικό, τραπεζικό κ.ά.), αντί να γίνει ανάπλαση σε όφελος του λαού και ανοιχτή στο δικαίωμά του να αποκτήσει πρόσβαση στη θάλασσα...

Στη χτεσινή σύσκεψη πήραν μέρος οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, οι δήμαρχοι Κερατσινίου και Δραπετσώνας, η πρόεδρος του Οργανισμού Αθήνας και οι ιδιοκτήτες του μεγαλύτερου μέρους της έκτασης, δηλαδή της Εθνικής Τράπεζας, της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ και της BP. Οπως ανέφερε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, η μελέτη καθορίζει συντελεστή δόμησης 0,6, γεγονός που σημαίνει ότι στην περιοχή θα μπορούν να «φυτευτούν» 380.000 τ.μ. μπετόν!

Ειδικότερα, η μελέτη προβλέπει ναυτιλιακό επιχειρηματικό κέντρο, συνεδριακό κέντρο, εμπορικά καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, εγκαταστάσεις αναψυχής, τουρισμού, πολιτισμού, εκπαίδευσης, αθλητισμού, υπόγειους και πολυώροφους χώρους στάθμευσης, αλλά και εκτάσεις για την κατασκευή πολυτελών κατοικιών. Αρκεί να σημειώσουμε ότι και τα μισά τετραγωνικά να χρησιμοποιηθούν για κατοικίες, πρόκειται να κατασκευαστεί μία πόλη τουλάχιστον 5.000 κατοίκων! Επίσης, ο υπουργός Ναυτιλίας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να κατασκευαστούν από τον ΟΛΠ δύο μαρίνες πολυτελών σκαφών στους όρμους της περιοχής...

Ο ίδιος μίλησε για επένδυση συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ, επισημαίνοντας ότι εντάσσεται στη «φιλοδοξία της κυβέρνησης να αποτελέσει ο Πειραιάς διεθνές ναυτιλιακό κέντρο», προφανώς για την εξυπηρέτηση του εφοπλιστικού κεφαλαίου, αποκαλύπτοντας ότι για το σκοπό αυτό θα ακολουθήσουν και άλλες νομοθετικές ρυθμίσεις. Παράλληλα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε ότι στο διεθνή διαγωνισμό για την εκμετάλλευση της περιοχής «ευχής έργον θα είναι να πάρουν μέρος όμιλοι από ξένους και Ελληνες επενδυτές, όπως και εφοπλιστές».

Οι δήμαρχοι συμφωνούν...

Οπως ανέφεραν σε άλλο σημείο οι δύο υπουργοί, όλοι όσοι συμμετείχαν στη σύσκεψη συμφωνούν με το συγκεκριμένο διαχειριστικό σχέδιο. Μόνον ο δήμαρχος Κερατσινίου πρόβαλε κάποιες αντιρρήσεις μόνο για το συντελεστή δόμησης, ενώ ενστάσεις έχουν και οι εκπρόσωποι της BP, προβάλλοντας το επιχείρημα ότι το κόστος μετεγκατάστασης των πετρελαϊκών εγκαταστάσεων θα είναι μεγαλύτερο από την αξία των οικοπέδων τους, συνολικής έκτασης 47 στρεμμάτων. Δεν αποκλείεται, όμως, να προβάλλουν τις ενστάσεις αυτές, προκειμένου να πάρουν μεγαλύτερο μερίδιο της «πίτας» ή ακόμη και να εξασφαλίσουν τη δωρεάν μετεγκατάσταση. Οπως δήλωσαν, πάντως, οι υπουργοί, η βιομηχανική χρήση θα διατηρηθεί μόνον ως μεταβατική χρήση, χωρίς δικαίωμα ανανέωσης της άδειας...

Νωρίτερα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννης, είχε συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή. Ο Κεφαλογιάννης μετά τη συνάντηση δήλωσε ότι «ολοκληρώνουμε τις μεταρρυθμίσεις, προχωρούμε τις μεγάλες επενδύσεις στο χώρο των λιμένων και ανοίγουμε νέα σελίδα στην ποντοπόρο Ναυτιλία». Εννοώντας προφανώς ότι προχωράει το ξεπούλημα των λιμανιών, το μαζικό πέταγμα στη στεριά των ναυτεργατών από τα ποντοπόρα πλοία και το εξίσου κατάπτυστο μέτρο της απαλλαγής των ποντοπόρων εφοπλιστών από τις ασφαλιστικές τους εισφορές προς το ΝΑΤ. Μάλιστα, προανήγγειλε την κατάθεση άλλων 5 νομοσχεδίων για τη ναυτιλία...

Η άλλη πρόταση, προς όφελος του λαού

Η Ελπίδα Παντελάκη, βουλευτής του ΚΚΕ της Β' Πειραιά, κατήγγειλε χτες τα εκτρωματικά σχέδια που προωθούνται σε βάρος της περιοχής, τονίζοντας ότι: «Τα σχέδια αυτά σε βάρος της ήδη υποβαθμισμένης περιοχής έχουν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και τώρα έρχεται η κυβέρνηση της ΝΔ να δώσει τη χαριστική βολή. Το ΚΚΕ, οι δημοτικές Κινήσεις που υποστηρίζει, καλεί το λαό της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου και των άλλων δήμων της περιφέρειας, να μην θεωρήσει καμία απόφαση δεδομένη. Να γυρίσει την πλάτη στους δημάρχους, στις δημοτικές κινήσεις και τους βουλευτές που είναι υπεύθυνοι και υπόλογοι για το πλιάτσικο των επιχειρηματιών και των εφοπλιστών, που προετοιμάζεται σε βάρος του τελευταίου αυτού ελεύθερου χώρου. Εμείς διεκδικούμε αδιαπραγμάτευτα θέσεις που οδηγούν σε ανάπλαση για το λαό των δήμων μας και όχι για τα συμφέροντα και τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου».

Σημειώνουμε ότι τον περασμένο Μάη, σε εκδήλωση που συμμετείχαν ο υποψήφιος νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μανουσογιαννάκης και οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων Νίκος Μπεάζογλου υποψήφιος δήμαρχος Δραπετσώνας, Ελπίδα Παντελάκη υποψήφια δήμαρχος Πειραιά, Δημήτρης Μουρίκης υποψήφιος δήμαρχος Κερατσινίου και Γιάννης Πατσιλινάκος υποψήφιος δήμαρχος Περάματος, κατάγγειλαν τους σχεδιασμούς αυτούς και κατέθεσαν πρόταση ανάπλασης σε όφελος του λαού, που περιλαμβάνει:

  • Θαλάσσια μετόπη: Ελεύθερη πρόσβαση και αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης μαζί με τους όρμους, από το μόλο Κράκαρη μέχρι το Νέο Μόλο Δραπετσώνας, μια έκταση που φτάνει τα 94 στρέμματα.
  • Κατασκευή Νοσοκομείου Παίδων για την ευρύτερη περιοχή Πειραιά και νησιών.
  • Δημιουργία πράσινου επιπέδου πόλης συνδυασμένου με άλλες λειτουργίες, για να δημιουργηθεί ασπίδα στην περιβαλλοντική υποβάθμιση.
  • Δημιουργία Δημοτικού Ανοιχτού Αθλητικού Κέντρου.
  • Δημιουργία χώρων πολιτισμού με παράλληλη διαφύλαξη της ιστορικής μνήμης της περιοχής και ανάδειξη της σύγχρονης και αρχαίας Ιστορίας.
  • Μουσείο Σύγχρονης Βιομηχανικής Ιστορίας ή άλλης δραστηριότητας, διατήρηση και αξιοποίηση κτισμάτων με αρχιτεκτονική και ιστορική αξία, ανάδειξη των νεότερων και αρχαιολογικών μνημείων.
  • Κυκλοφοριακή και συγκοινωνιακή μελέτη και να κατασκευαστεί δίκτυο σταθερής τροχιάς.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ