Παρασκευή 30 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΤΡΙΠΟΛΗ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΣΠΑΡΤΗ
Στη Βουλή η αποικιοκρατική σύμβαση

Αλλη μια αποικιοκρατικού τύπου «σύμβαση παραχώρησης», κατέθεσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς στη Βουλή. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη, η εκμετάλλευση του οποίου παραχωρείται για 30 ολόκληρα χρόνια στην ελληνοϊταλική κοινοπραξία «ΜΩΡΕΑΣ». Τα χρόνια αυτά οι οδηγοί θα υποχρεώνονται να πληρώνουν πανάκριβα «ηλεκτρονικά» διόδια, που θα ανέρχονται μόλις ολοκληρωθεί το έργο (σε 54 μήνες) σε 4,5 λεπτά το χιλιόμετρο, έναντι 1,7 που είναι σήμερα. Τα διόδια μάλιστα θα μπορούν να αναπροσαρμόζονται κάθε χρόνο με βάση τον πληθωρισμό...

Το κατασκευαστικό - μελετητικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 882,2 εκατ. ευρώ και σ' αυτό η ίδια συμμετοχή της ιδιωτικής κοινοπραξίας είναι 105 εκατ. ευρώ (50 μετοχικό κεφάλαιο και 55 δάνεια), δηλαδή 11,9% του κόστους.

Αντίθετα, το ελληνικό δημόσιο θα δώσει 330 εκατ. ευρώ «ζεστό» χρήμα (37% του κόστους), ενώ επιπλέον εγγυάται να αναλάβει για 12 χρόνια να πληρώνει «επιδότηση λειτουργίας», σε περίπτωση που η κίνηση (άρα και τα έσοδα) δεν είναι ικανοποιητικά για την κερδοφορία της ιδιωτικής κοινοπραξίας! Το ανώτατο ποσόν που έχει προϋπολογιστεί για την «επιδότηση λειτουργίας», ανέρχεται προς το παρόν σε 131,3 εκατ. ευρώ, αλλά αναμένεται να αναπροσαρμοστεί. Επιπλέον, το ελληνικό δημόσιο κατασκευάζει ήδη για λογαριασμό της κοινοπραξίας τα τμήματα Σήραγγα Ραψομάτη - Λεύκτρο και Παραδείσια - Τσακώνα. Μόνο το δεύτερο τμήμα θα κοστίσει στον ελληνικό λαό 110 εκατ. ευρώ! Τέλος, το ελληνικό δημόσιο υποχρεώνεται να μην κατασκευάσει άλλα ανταγωνιστικά έργα!

Από τους 46 εργαζόμενους σήμερα στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) που εισπράττει τα διόδια Κορίνθου - Τρίπολης, τα οποία περνούν στα χέρια των ιδιωτών, η κοινοπραξία υποχρεώνεται να προσλάβει μόνο τους 20. Οι υπόλοιποι ή θα μεταταγούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες ή θα επιλέξουν την εθελούσια έξοδο...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αύξηση διοδίων 500% τα τελευταία 4 χρόνια! (2013-01-05 00:00:00.0)
Νέο κύμα αυξήσεων στα χαράτσια από τις αρχές του 2010 (2009-12-30 00:00:00.0)
Στη Βουλή η αποικιοκρατική σύμβαση (2007-07-20 00:00:00.0)
Ενας ακόμη «Δρόμος Χαρατσώματος» στο κεφάλαιο (2007-02-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ