Πέμπτη 12 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Καμιά απάντηση στα κρίσιμα ερωτήματα

Χωρίς ουσία ως προς τα πραγματικά γεγονότα και τις ευθύνες η χτεσινή σύσκεψη στη Σαντορίνη με τη συμμετοχή του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας

Από τις προσπάθειες απορρύπανσης στην περιοχή του ναυαγίου

Associated Press

Από τις προσπάθειες απορρύπανσης στην περιοχή του ναυαγίου
Σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις αρνητικές εντυπώσεις από τον απαράδεκτο και προκλητικό τρόπο με τον οποίο από την πρώτη στιγμή χειρίστηκε το ναυάγιο η κυβέρνηση, παρέχοντας πλήρη κάλυψη στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης συγκάλεσε χτες το πρωί σύσκεψη στη Σαντορίνη με εκπροσώπους των τοπικών αρχών και φορείς του νησιού.

Χωρίς να δοθεί καμιά απάντηση στα αμείλικτα ερωτήματα (τα οποία ο υπουργός των εφοπλιστών χαρακτήρισε «κουτσομπολιά»!!!) σχετικά με τις συνθήκες του ναυαγίου και τις ευθύνες που προκύπτουν, μετά τη σύσκεψη ανακοινώθηκε ότι κλιμάκιο του Λιμενικού Σώματος θα μείνει στο νησί για τις επόμενες μέρες. Επίσης, την ερχόμενη Τρίτη, πέρα από την ενημέρωση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, θα γίνει και σύσκεψη στο ΥΕΝ για τις περαιτέρω ενέργειες.

Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, ο Π. Ευθυμίου, δίνοντας χτες συνέχεια στην αποπροσανατολιστική αντιπαράθεση με την κυβέρνηση, κάλεσε τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να πει αν αυτός σύμφωνα με τους κανονισμούς έδωσε εντολή να βυθιστεί το πλοίο και ζήτησε την παραίτησή του. Ενώ σε ερώτηση σχετικά με τις ευθύνες του ΠΑΣΟΚ στο ναυάγιο του «Σάμινα», ο Π. Ευθυμίου έκανε λόγο για αδιέξοδους συμψηφισμούς...

Χτες, εξάλλου, για δεύτερη φορά καταδύθηκε το ρομπότ ROV (βαθιάς θάλασσας) του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιας Ερευνας, στο μέρος όπου βυθίστηκε το κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND». Από την πρώτη αυτοψία, που έγινε την περασμένη Τρίτη, προέκυψε ότι το κρουαζιερόπλοιο βρίσκεται σε μέσο βάθος περίπου 130 μέτρων. Η διαδικασία εποπτεύεται από εισαγγελέα, καθώς το οπτικό υλικό που θα συγκεντρωθεί από τις κάμερες του ρομπότ, θα συμπεριληφθεί στο προανακριτικό υλικό.

Μεγάλο θέμα η ρύπανση

Για το θέμα της θαλάσσιας ρύπανσης ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ισχυρίστηκε ότι η κατάσταση είναι ελεγχόμενη και πως «θα ληφθούν επίσης πρόσθετα μέτρα και θα αναπτυχθεί ένα δίχτυ προστασίας 1.500 μέτρων», ενώ το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών θα διενεργεί καθημερινά μετρήσεις. Αυτό ωστόσο που δεν τόλμησε να πει ο υπουργός, είναι ότι και στο συγκεκριμένο ζήτημα, με ευθύνη της εταιρείας, παραβιάστηκε συνολικά ο Κώδικας Ασφαλούς Διαχείρισης αφού δεν κατέθεσε ως όφειλε ούτε σχέδιο για την πρόληψη ρύπανσης και απάντλησης των πετρελαιοειδών που βρίσκονται στις δεξαμενές καυσίμων του πλοίου. Από την πλευρά των αρχών, όπως επιβεβαίωσε χτες ο εκπρόσωπός της Γιώργος Κουμπενάς, έχει δοθεί στην εταιρεία περιθώριο 48 ωρών για να εμφανίσει το σχέδιο, διαφορετικά απειλείται με πρόστιμο.

Από τη μεριά τους, οι τοπικοί φορείς επισήμαναν ότι η ρύπανση μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες ακτές της Σαντορίνης, εκτός από αυτήν όπου βυθίστηκε το κρουαζιερόπλοιο. Οι φόβοι για τη ρύπανση - παρά τους ισχυρισμούς του υπουργού - προκαλούνται από το γεγονός ότι περίπου 450 τόνοι πετρελαίου παραμένουν εγκλωβισμένοι στο βυθισμένο πλοίο. Ακόμα, βρίσκονται 100 τόνοι λιπαντικά λάδια μηχανής, 50 τόνοι υδραυλικά υγρά και άλλες ουσίες σε μικρότερες ποσότητες. Αν αυτές οι ποσότητες δεν απαντληθούν άμεσα - εάν αυτό είναι δυνατό - τότε ανά πάσα στιγμή μπορεί να διαρρεύσουν προκαλώντας οικολογική καταστροφή.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ