Πέμπτη 12 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Τα φορτώνουν όλα στον πλοίαρχο

Την προσπάθεια «να βγει λάδι» για το ναυάγιο η εταιρεία συνέχισε χτες ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η επιχείρηση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και το ΥΕΝ με τη συνδρομή και της Ενωσης Πλοιάρχων (ΠΕΠΕΝ) για τη μετάθεση των ευθυνών για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND», στον πλοίαρχο και σε άλλα μέλη του πληρώματος. Μετά τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και τον πρόεδρο της ΠΕΠΕΝ κ. Κούζηλο, χτες τη σκυτάλη πήρε και επίσημα η πλοιοκτήτρια εταιρεία του εφοπλιστή Λουίζου.

Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο αρχιπλοίαρχος της εταιρείας Γιώργος Κουμπενάς ανέφερε ότι ο πλοίαρχος «δεν ενημέρωσε γιατί πήγαινε ξυστά στις ακτές», «δεν έδωσε ποτέ σήμα από τα μεγάφωνα για εγκατάλειψη πλοίου», ότι «ήταν επιλογή του η εγκατάλειψη του πλοίου να γίνει σταδιακά»... Ακόμα και για την ενημέρωση της εταιρείας για την πρόσκρουση, ανέφερε ότι αυτή έγινε στις 16.07 το απόγευμα της Μ. Πέμπτης, ενώ το πλοίο φέρεται να έπεσε στα βράχια στις 15.20 αφήνοντας, να εννοηθεί ότι καθυστέρησε η ενημέρωσή της με ευθύνη βέβαια και πάλι του πλοιάρχου.

Σε αυτήν την επιχείρηση συσκότισης οφείλεται και το γεγονός ότι ακόμα από το υπουργείο δεν έχει δοθεί επίσημα ούτε ώρα πρόσκρουσης, ούτε τίποτα που να αφορά την επικοινωνία με την εταιρεία, τις ενέργειες που έγιναν και τις εντολές που δόθηκαν στον πλοίαρχο.

Κρύβουν τον καθ' ύλην αρμόδιο

Σε αυτήν την επιχείρηση εντάσσεται και το γεγονός ότι 7 μέρες μετά το ναυάγιο εξακολουθούν να έχουν επιμελώς κρυμμένο και τον νομικά εξουσιοδοτημένο υπεύθυνο της εταιρείας, τον DPA σε περίοδο κρίσης, που σύμφωνα με πληροφορίες λέγεται Κρις Μελάς. Ο ρόλος είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Η κάθε εταιρεία με βάση τον «Κώδικα ασφαλούς διαχείρισης» (ISM), καταρτίζει ένα σχέδιο για τη διαχείριση κρίσεων, που εγκρίνεται από το ΥΕΝ και με βάση αυτό εκδίδονται πιστοποιητικά και ασφαλίζονται και τα πλοία της από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Ο DPA είναι αυτός που καθορίζεται από την εταιρεία με βάση τον Κώδικα και έχει την ευθύνη (και την ποινική) για την εφαρμογή της «πολιτικής» της εταιρείας σε περίπτωση κρίσης. Αν από αυτόν επιβεβαιωθεί ότι το «σχέδιο» ασφαλούς διαχείρισης δε λειτούργησε, κάτι που είδε όλος ο ελληνικός λαός με την τρίωρη προσπάθεια διάσωσης των επιβατών του πλοίου, αντί 30 λεπτών που ορίζει ο Κώδικας, η εταιρεία χάνει τα πιστοποιητικά για όλα τα πλοία της, αλλά και δεν καλύπτεται από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Απίστευτοι ισχυρισμοί

Επιπλέον αυτών, είναι ότι δεν έχει βρεθεί το λεγόμενο «μαύρο κουτί» στο οποίο καταγράφονται συνομιλίες, εντολές κλπ. Είναι άξιο απορίας πώς δεν κατάφεραν να το πάρουν από το πλοίο το οποίο ήταν στην επιφάνεια επί ώρες, ενώ πρόλαβαν να πάρουν τα φυλλάδια. Η... εξήγηση που έδωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας χτες, ήταν ότι δεν μπορούσαν «λόγω της μεγάλης κλίσης του πλοίου»! Γίνεται φανερό ότι συνολικά πρόκειται για ένα παιχνίδι μεταξύ πλοιοκτήτριας εταιρείας, ΥΕΝ και ασφαλιστικών εταιρειών. Ο αρχιπλοίαρχος της εταιρείας, μάλιστα, αρνήθηκε να αναφέρει τα ποσά με τα οποία έχει ασφαλιστεί το πλοίο.

Οσον αφορά τη ρυμούλκηση του πλοίου στο σημείο όπου και βυθίστηκε, ανέφερε ότι η εντολή που είχε δώσει η εταιρεία ήταν να το δέσουν σε τσαμαδούρες και ότι «δε γνωρίζω ποιος έδωσε την εντολή» για να μεταφερθεί εκεί, ενώ τουλάχιστον γι' αυτό το θέμα, είπε για τον πλοίαρχο ότι δεν έχει ευθύνη επειδή «είχε χάσει πια τον έλεγχο και τη διακυβέρνηση του πλοίου».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ