Τρίτη 31 Ιούλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΜΙΛΟΣ «ΛΟΥΗΣ»
Με πλοίο - κάτεργο αντικατέστησε το SEA DIAMOND

Τις άθλιες εργασιακές σχέσεις για το πλήρωμα του κρουαζιερόπλοιου CRYSTAL καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

Τα απομεινάρια από το ναυάγιο του SEA DIAMOND: Οι σωσίβιες λέμβοι του κρουαζιερόπλοιου στη Ζώνη του Περάματος
Τα απομεινάρια από το ναυάγιο του SEA DIAMOND: Οι σωσίβιες λέμβοι του κρουαζιερόπλοιου στη Ζώνη του Περάματος
Τέσσερις μήνες μετά το ναυάγιο του SEA DIAMOND της εταιρείας LUIS, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και ο εφοπλιστής Λουίζος συνεχίζουν να προκαλούν, έχοντας αντικαταστήσει το ναυαγισμένο κρουαζιερόπλοιο με το πλοίο CRYSTAL, σημαίας Μπαχάμας, όπου οι συνθήκες εργασίας, ένας από τα βασικά στοιχεία που ανέδειξε το ναυάγιο στη Σαντορίνη, είναι ακόμα χειρότερες από εκείνες που επικρατούσαν στο SEA DIAMOND.

Οπως καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, το πλοίο CRYSTAL απασχολεί στο σύνολό τους 416 ναυτεργάτες από 25 διαφορετικές εθνικότητες, οι οποίοι είναι χαμηλόμισθοι, ανασφάλιστοι, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση, χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, με μισθούς από τη χώρα προέλευσής τους, που προωθούνται από κύκλωμα δουλεμπόρων και εργάζονται σε συνθήκες σύγχρονης γαλέρας, με σοβαρότατους κινδύνους για την ασφάλεια των επιβαινόντων, των ίδιων και του πλοίου. Το 25% περίπου του πληρώματος, 106 τον αριθμό, αποτελείται από Ελληνες ναυτεργάτες οι οποίοι εργάζονται ανασφάλιστοι, χωρίς κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα, γιατί ο όμιλος «Λούης» δεν έχει ασφαλίσει το πλήρωμα στο ΝΑΤ.

Υπενθυμίζεται ότι στο SEA DIAMOND, το οποίο τον περασμένο Απρίλη βούλιαξε στις ακτές της Σαντορίνης παρασέρνοντας στο θάνατο δυο Γάλλους τουρίστες και βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή περίπου 1.600 ανθρώπων, ο εφοπλιστής Λουίζος, κάνοντας χρήση του κατάπτυστου νόμου περί εγκριτικών πράξεων, που το 2005 είχε θέσει σε εφαρμογή για τα κρουαζιερόπλοια ο Μ. Κεφαλογιάννης, είχε ναυτολογήσει σε σύνολο 391 ναυτεργατών 117 Ελληνες και 274 ναυτεργάτες, κύρια από Νεπάλ και Βιρμανία, χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, ασυνδικάλιστους, με μισθούς από τη χώρα προέλευσης, χωρίς να μπορούν να διαμαρτυρηθούν για τα εξαντλητικά ωράρια. Αυτό το πλήρωμα είχε να διαχειριστεί ο πλοίαρχος την κρίσιμη στιγμή της πρόσκρουσης και της επιχείρησης διάσωσης, με δεδομένες τις πρόσθετες δυσκολίες που σημαίνει για τη συνεννόηση η έλλειψη κοινής γλώσσας επικοινωνίας.

Η πολιτική που στηρίζει τους εφοπλιστές και τα κέρδη τους είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια των πλοίων και την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, καταγγέλλουν τα σωματεία και καλούν τους ναυτεργάτες και τους εργαζόμενους να αγωνιστούν ενάντια σ' αυτή την πολιτική. Παράλληλα, απαιτούν από το ΥΕΝ να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να γίνει άμεση ασφάλιση του πλοίου στο ΝΑΤ, να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι και παρεμβάσεις για να εξασφαλιστεί η αξιοπλοΐα του.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ