Κυριακή 26 Αυγούστου 2007 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "ΡΙΖΟχαρτο"
Βιβλία για παιδιά «ΡΙΖΟχαρτο»
Μια φωτεινή παρουσία στο παιδικό βιβλίο

Εργα της Φ. Στεφανίδη
Εργα της Φ. Στεφανίδη
Πιστεύω ότι αν και η εικονογράφηση ακολουθεί το κείμενο,

έχει παρ' όλ' αυτά και μια δική της ζωή,

διηγείται παράλληλα και μια δική της ιστορία.

Συχνά έχει στοιχεία που δεν περιέχονται στο κείμενο.

Μ' άλλα λόγια, φτιάχνει την ατμόσφαιρα,

στήνει τη σκηνή όπου κινείται το κείμενο,

δημιουργεί έναν «κόσμο».

Αυτά έλεγε η Φωτεινή Στεφανίδη, με πλούσια, συνεπή και αδιάλειπτη όσο και διακριτική παρουσία στο παιδικό βιβλίο ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του '90.

Το εικονογραφικό έργο της χαρακτηρίζεται από τη λεπτότητα των μορφών, το υπαινικτικό βάθος του τοπίου, την αισθαντικότητα της σύνθεσης και την ποιητική αντίληψη των χρωμάτων, στοιχεία που την έκαναν γνωστή στο διεθνή ορίζοντα και της έφεραν πολλές διακρίσεις, τιμές και βραβεία, όπως το πρώτο βραβείο στην Μπιενάλε του Αραβικού κόσμου, πρώτο βραβείο στη Βαλκανική Τριενάλε (Ex libris) Βελιγραδίου, πλακέτα εικονογράφησης στην Μπιενάλε της Μπρατισλάβας, ενώ έργα της έχουν παρουσιαστεί στις πιο απαιτητικές εκθέσεις του κόσμου κι έχουν εκπροσωπήσει τη χώρα μας σε πολλές διεθνείς εκδηλώσεις.

Η Φωτεινή Στεφανίδη έκανε τα πρώτα της βήματα στη ζωγραφική κοντά στον πατέρα της, τον εξαίρετο ζωγράφο Γιάννη Στεφανίδη, για να συνεχίσει αργότερα στη Σχολή Καλών Τεχνών με σπουδές στη ζωγραφική, στο φρέσκο και στη χαρακτική. Η αξιοποίηση των πατρικών και ακαδημαϊκών μαθημάτων από τη χαρισματική ζωγράφο, η θητεία της στον οικογενειακό εκδοτικό οίκο («Σίγμα») την οδήγησαν σε μια ιδιαίτερα επιτυχημένη σχέση με το βιβλίο. Τόσο στα βιβλία για μεγάλους όσο και στα βιβλία για παιδιά που έχει εικονογραφήσει και επιμεληθεί η Στεφανίδη, διακρίνει κανείς την προσήλωσή της στην αναζήτηση της καλλιτεχνικής ποιότητας με ορατά τα καλά αποτελέσματα. Οι εικονογραφήσεις της μαρτυράνε την εξοικείωσή της με την απαιτητική αρχιτεκτονική της σελίδας, δάμασμα του χρώματος ώστε να μην προδίδεται από την εκτυπωτική τεχνική - πράγμα που οδηγεί σε πανωλεθρία πολλά εικονογραφικά έργα - έγνοια για τον αναγνώστη που θα σκύψει πάνω από τις λέξεις για να γευτεί τους καρπούς τους.


Λαϊκά παραμύθια (από Μενέλαο Στεφανίδη, Αργύρη Κρόκο), δικά της αλφαβητάρια και βιβλιαράκια πρώτης ανάγνωσης (Αλφα βήτα, 1, 2, 3, Χρωματίζω) αλλά και διηγήσεις σύγχρονων συγγραφέων (Χρίστου Μπουλώτη, Ελζας Δ. Λαμπράκη, Εύης Πίνη), συνιστούν μια πρωτοποριακή εικονογραφική πρόταση.

Το έργο της στην ποίηση της Σαπφώς (Σαπφώ, Δώδεκα Ποιήματα), στην ποίηση του Λόρκα (Του Ανέμου και της Παινεμένης), στα Ex libris, μας έχει δώσει βιβλία- πρότυπα τυπογραφικής αισθητικής, συλλεκτικά και χειροποίητα, που έχουν πλουτίσει την ισχνή καλλιτεχνική τυπογραφία της Ελλάδας.

Η Φωτεινή Στεφανίδη χωρίς συμβιβασμούς στην έκφραση της καλλιτεχνικής προσωπικότητάς της, χωρίς παραχωρήσεις στην παιδική ηλικία των αναγνωστών, με αξιοζήλευτη ωριμότητα δημιουργεί για μικρούς και μεγάλους εικόνες και βιβλία που προσκαλούν στην απόλαυση μιας ολοκληρωμένης ανάγνωσης.

Ζωή Βαλάση


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ