Τετάρτη 5 Σεπτέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΟ «AILSA CRAIG»
Το καράβι - θάνατος καραδοκεί για νέα θύματα

Εφοπλιστής και εργολάβος συνεχίζουν τις επισκευές στη Ζώνη, χωρίς να έχουν πάρει κανένα μέτρο μετά τη δολοφονία δυο εργατοτεχνιτών τον περασμένο Ιούλη

16 Ιούλη 2007. Δυο εργατοτεχνίτες ανασύρονται νεκροί από τη δεξαμενή του AILSA CRAIG. Το αυτί των αρμοδίων, όμως, δεν ίδρωσε...

ΛΕΠΙΔΗΣ

16 Ιούλη 2007. Δυο εργατοτεχνίτες ανασύρονται νεκροί από τη δεξαμενή του AILSA CRAIG. Το αυτί των αρμοδίων, όμως, δεν ίδρωσε...
Κίνδυνο για τη ζωή των εργατοτεχνιτών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης εξακολουθεί να αποτελεί το δεξαμενόπλοιο «AILSA CRAIG», στο οποίο στις 16 Ιούλη ο εργολάβος Παλαιούδης έστειλε δύο μεταλλεργάτες εντελώς απροστάτευτους να εκτελέσουν σωληνουργικές εργασίες στην «γκαζωμένη» Νούμερο 2 δεξαμενή του πλοίου με αποτέλεσμα να καούν ζωντανοί.

Ομως, κίνδυνο αποτελεί και για τους ναυτεργάτες, καθώς οι μετασκευές που έγιναν παλιότερα στο πλοίο, τις οποίες έχει εγκρίνει ο Αγγλικός Νηογνώμονας (LLOYDS), έχουν επηρεάσει την ασφάλειά του. Οπως αποκαλύφθηκε, το πλοίο το οποίο ανήκει στην εταιρεία «World Carriers Corp.» του εφοπλιστή Φραγκίστα, ...διαθέτει μέχρι και κρυφές δεξαμενές πετρελαίου!

Χτες το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά και η Ενωση Μετάλλου Σαλαμίνας κατέθεσαν μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου, επειδή, ενάμιση μήνα μετά το διπλό έγκλημα, εφοπλιστής και εργολάβοι είναι καθ' όλα έτοιμοι να στήσουν νέα εκατόμβη.

Τα σωματεία, από καταγγελίες, έχουν συλλέξει τα εξής στοιχεία:

  • Στο πλοίο, δεν υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο του πλέγματος των σωληνώσεών του, λόγω της μεγάλης μετασκευής που είχε υποστεί πριν χρόνια.
  • Υπάρχει κρυφή δεξαμενή μεταξύ της δεξαμενής Νο 1 και του πρωραίου στεγανού (fore peak), η οποία είναι γεμάτη πετρέλαιο και είναι άγνωστο αν υπάρχουν και άλλες τέτοιες!
  • Οι πλευρικές δεξαμενές Νο 2 (δεξιά και αριστερά) έχουν μετατραπεί σε χώρους που αποθηκεύονται τα κατάλοιπα πετρελαιοειδών που μαζεύονται από τον καθαρισμό των άλλων δεξαμενών.
  • Υπάρχουν εκτεθειμένα κατάλοιπα πετρελαιοειδών στην κουβέρτα του πλοίου συσκευασμένα σε σακούλες.
Καμιά εργασία στο πλοίο

Με δεδομένο ότι σε όλους αυτούς τους χώρους ήδη γίνονται - και άλλες πρόκειται να ξεκινήσουν - εκτεταμένες εργασίες κατασκευής και επισκευής, τα σωματεία απαιτούν άμεσα να απομακρυνθούν πλήρως τα κατάλοιπα πετρελαιοειδών από το πλοίο και όσα προκύπτουν να απομακρύνονται αυθημερόν. Να απομακρυνθεί το πλήρωμα του πλοίου από την κουβέρτα και από τους χώρους επισκευής εκτός των ναυτεργατών της πυρασφάλειας.

Επίσης, να σφραγιστεί άμεσα «το control room του φορτίου του πλοίου» και να οριστεί με ευθύνη του ΥΕΝ κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων (ναυπηγών - μηχανολόγων) για να ελέγξει αν τα σχέδια των γραμμών σωληνώσεων και των δεξαμενών φορτίου και ζυγοστάθμισης, τα οποία φέρουν έγκριση από τον Αγγλικό Νηογνώμονα (LLOYDS), ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Τα σωματεία κάνουν σαφές προς όλους ότι δεν πρόκειται να επιτρέψουν να γίνει εργασία στο πλοίο μέχρι να δοθεί επίσημη διαβεβαίωση από αρμόδιο φορέα ότι οι εργαζόμενοι δε διατρέχουν πια κανέναν κίνδυνο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ