Ετσι, τόσο τα «βιοκλιματικά σχολεία», που αποτέλεσαν και αντικείμενο της προχτεσινής συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής, όσο και η σύσταση για χρήση λαμπτήρων εξοικονόμησης ενέργειας στα σχολεία (που διαφημίστηκε χτες από τον υπουργό Παιδείας σε ραδιοφωνική συνέντευξη), δεν αποτελούν περιβαλλοντική ευαισθησία, αλλά πολιτική επιλογή ενίσχυσης των επιχειρηματικών συμφερόντων που ευθύνονται για την περιβαλλοντική επιβάρυνση και καταστροφή.
Είναι τυχαίο άραγε ότι δυο - τρεις μέρες πριν την ανακοίνωση της απόφασης για τους λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας, η PHILIPS (μεγαθήριο που παράγει και τέτοιους λαμπτήρες και που ως βιομηχανία είναι από τους πρώτους που επιβαρύνουν το περιβάλλον) έστειλε σε σχολεία εκπαιδευτικό υλικό για την εξοικονόμηση ενέργειας;
Οι ιδιώτες, που μπαινοβγαίνουν στα σχολεία ελεύθερα μέσα από κάθε είδους προγράμματα, «εξιλεώνονται» με την υποτιθέμενη δράση τους υπέρ του περιβάλλοντος... Ετσι, το ίδρυμα «QualityNet», που προωθεί προγράμματα «κοινωνικής ευθύνης» των επιχειρήσεων, και ο εκπαιδευτικός οργανισμός «Βιωματικό Σχολείο», με τη χορηγία της PHILIPS, έχουν απευθυνθεί σε εκπαιδευτικούς με ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τον τίτλο «εξοικονομώ ενέργεια», το οποίο διδάσκει καταναλωτική συμπεριφορά στους μαθητές!
Δεν είναι η πρώτη φορά που μεγάλες επιχειρήσεις εισβάλλουν στο χώρο της Παιδείας, προκειμένου να διαμορφώσουν στάσεις και συμπεριφορές. Ομως, όσο συνεχίζεται η πολιτική διαμόρφωσης του σχολείου της «αγοράς» (του «σχολείου του 21ου αιώνα» που μπορεί να είναι «έξυπνο», «βιοκλιματικό» κι όπως αλλιώς το πούνε...) θα εντείνεται και η παρέμβασή τους.