Πέμπτη 17 Γενάρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Υποκριτικό το ... περιβαλλοντικό ενδιαφέρον

Να πείσει τους μαθητές ότι φταίνε οι ίδιοι για τη ρύπανση του περιβάλλοντος - την ίδια στιγμή που οι βιομηχανίες το καταστρέφουν ανενόχλητες - επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας
Να πείσει τους μαθητές ότι φταίνε οι ίδιοι για τη ρύπανση του περιβάλλοντος - την ίδια στιγμή που οι βιομηχανίες το καταστρέφουν ανενόχλητες - επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας
Σε ζήτημα πρώτης γραμμής - ή τουλάχιστον έτσι θέλει να δείχνει - έχει αναγάγει αυτό το διάστημα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τα ζητήματα του περιβάλλοντος, πάντα βέβαια μέσα στα όρια του συστήματος. Δηλαδή, η περιβαλλοντική «επιμόρφωση» των μαθητών μέσα από τις λειτουργίες του σχολείου στόχο έχει να τους μάθει ότι είναι οι ίδιοι υπεύθυνοι για την καταστροφή του περιβάλλοντος και την προστασία του, αφήνοντας στο απυρόβλητο τους πραγματικούς ενόχους, το κεφάλαιο δηλαδή, που δε διστάζει να θυσιάζει κάθε πνεύμονα πρασίνου στο όνομα της πρόσκαιρης κερδοφορίας.

Ετσι, τόσο τα «βιοκλιματικά σχολεία», που αποτέλεσαν και αντικείμενο της προχτεσινής συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής, όσο και η σύσταση για χρήση λαμπτήρων εξοικονόμησης ενέργειας στα σχολεία (που διαφημίστηκε χτες από τον υπουργό Παιδείας σε ραδιοφωνική συνέντευξη), δεν αποτελούν περιβαλλοντική ευαισθησία, αλλά πολιτική επιλογή ενίσχυσης των επιχειρηματικών συμφερόντων που ευθύνονται για την περιβαλλοντική επιβάρυνση και καταστροφή.

Είναι τυχαίο άραγε ότι δυο - τρεις μέρες πριν την ανακοίνωση της απόφασης για τους λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας, η PHILIPS (μεγαθήριο που παράγει και τέτοιους λαμπτήρες και που ως βιομηχανία είναι από τους πρώτους που επιβαρύνουν το περιβάλλον) έστειλε σε σχολεία εκπαιδευτικό υλικό για την εξοικονόμηση ενέργειας;

Οι ιδιώτες, που μπαινοβγαίνουν στα σχολεία ελεύθερα μέσα από κάθε είδους προγράμματα, «εξιλεώνονται» με την υποτιθέμενη δράση τους υπέρ του περιβάλλοντος... Ετσι, το ίδρυμα «QualityNet», που προωθεί προγράμματα «κοινωνικής ευθύνης» των επιχειρήσεων, και ο εκπαιδευτικός οργανισμός «Βιωματικό Σχολείο», με τη χορηγία της PHILIPS, έχουν απευθυνθεί σε εκπαιδευτικούς με ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τον τίτλο «εξοικονομώ ενέργεια», το οποίο διδάσκει καταναλωτική συμπεριφορά στους μαθητές!

Δεν είναι η πρώτη φορά που μεγάλες επιχειρήσεις εισβάλλουν στο χώρο της Παιδείας, προκειμένου να διαμορφώσουν στάσεις και συμπεριφορές. Ομως, όσο συνεχίζεται η πολιτική διαμόρφωσης του σχολείου της «αγοράς» (του «σχολείου του 21ου αιώνα» που μπορεί να είναι «έξυπνο», «βιοκλιματικό» κι όπως αλλιώς το πούνε...) θα εντείνεται και η παρέμβασή τους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ