Κυριακή 24 Φλεβάρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΡΟΔΟ
Χιόνι στην καρδιά

1. Για το χιόνι στην καρδιά κανείς δε μιλά.

2. Στην Κεντρική Αγορά στριμώχτηκαν οι περιθωριακοί της Αθήνας για να αποφύγουν το χιόνι. Κι όπως ήταν ο ένας πάνω στον άλλο, χωρίς να το καταλάβουν - όπως όλοι οι αυθεντικοί άνθρωποι -έμοιαζαν με εκείνους τους ήρωες που ζωγράφιζε ο Καραβάτζιο.

3. Από το να κάνει διαρκώς πως δε βλέπει τα κύματα των απελπισμένων που σπάνε έξω από το Δημαρχείο του, ο Κακλαμάνης στο τέλος θα πιστέψει πως είναι τυφλός.

4. Πίσω από την ακατάσχετη φλυαρία για τις επιπτώσεις του χιονιά στη ζωή μας κρύβεται ο Νεοέλληνας. Κρύβεται, όπως πάντα, πίσω από το δάχτυλό του.

5. Το μόνο που αξίζει σ' αυτή τη ζωή της χαμέρπειας είναι το ειρωνικό γέλιο του Μπέρτολτ Μπρεχτ.

6. Το παραμύθιασμα τείνει να γίνει μεταδοτική ασθένεια στο χώρο της τέχνης. Οι τεχνικοί της εξουσίας που βασιλεύουν στο χώρο του θεάματος, γνωρίζοντας πως ο πολίτης θέλει να ξεφεύγει όπως όπως από την πραγματικότητα, εκβιάζουν την όραση και τη μεταφέρουν «εν τόπω αναψύξεως ένθα απέδρα πάσα οδύνη, λύπη και στεναγμός».

7. Μέσα στο χάλι την ημερών ξεχωρίζουν σαν τη μύγα μες στο γάλα «επιφανείς» λογοτέχνες που αναζητούν την αθανασία μέσω του Ιδρύματος της Ακαδημίας Αθηνών. Αν το έργο δεν έχει «γράψει» μέσα στον κόσμο, ακόμα κι αν κάποιος στεφθεί ακαδημαϊκός, η ευθανασία του είναι ζήτημα χρόνου. Ο Βλαδίμηρος Μαγιακόφσκι θυμάται, σ' ένα άρθρο του για τα δέκα χρόνια της επανάστασης, μια συνέλευση καλλιτεχνών που είχε γίνει την άνοιξη και το καλοκαίρι του 1917 στην Πετρούπολη: «Πρώτη φορά αρκετοί από τους καλλιτέχνες μάθαιναν ότι, εκτός από τις λαδομπογιές και τις τιμές των έργων τους, υπάρχουν και κάποια άλλα ζητήματα, τα πολιτικά. Ηταν τελείως ανίδεοι και η οργή τους δε γνώριζε όρια. Δε θυμάμαι με ποια αφορμή κυκλοφόρησε η φήμη ότι κι εγώ ετοιμάζομαι μέσα από κάποια οργανωτική επιτροπή να τρυπώσω στην Ακαδημία. Ενας γενειοφόρος σηκώθηκε και δήλωσε: "Μόνο πάνω από το πτώμα μου θα μπει ο Μαγιακόφσκι στην Ακαδημία, αλλά κι αν τα καταφέρει, εγώ θα τον σκοτώσω"» (Ο Μαγιακόφσκι, τα εύκολα και τα δύσκολα, μετ. Μ. Αλεξανδρόπουλος, εκδ. Ελληνικά Γράμματα).

8. Χάρη στο Σκοπιανό, η Ντόρα αναδεικνύεται, σε κορυφαία πρωταγωνίστρια σαπουνόπερας. Ενώ το θέμα έχει κλειδώσει όσον αφορά την ονομασία, εκείνη υποδύεται μια υπουργό Εξωτερικών που «μάχεται» από κομμωτήριο σε κομμωτήριο για τη χαμένη τιμή των Μακεδόνων.

9. Η παραφορά πάντοτε ακολουθεί τη συμφορά. Οι Σέρβοι, που τα έκαναν γυαλιά καρφιά καίγοντας την αστερόεσσα, δυστυχώς το έκαναν κατόπιν του μαθήματος που έλαβαν από την Ιστορία, που είναι αμείλικτη: μετά τους βομβαρδισμούς ήρθε η ώρα της Διαίρεσης.

10. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν για τους απανταχού επιστήμονες ορνιθολόγους, οι δημοσιογράφοι που υποστηρίζουν και υποστηρίζονται από το ΠΑΣΟΚ. Με τον τρόπο της μάινας, της οποίας το κίτρινο ράμφος παραπέμπει στο χρώμα των κειμένων τους, διακρίνουν πως η πρωτοπορία του ΠΑΣΟΚ είναι ο Συνασπισμός. Μέσω εγκωμίων, τα φορτώνουν όλα στον κόκορα Τσίπρα, κι έτσι κερδίζουν μ' ένα σμπάρο δυο τρυγόνια.


Του
Γιώργου ΚΑΚΟΥΛΙΔΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ