Κυριακή 1 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΕΝΙΔΙ
Προκατασκευασμένες ... μόνιμες λύσεις

Διπλοβάρδια, άσχημη κτιριακή κατάσταση, ελλείψεις στη σχολική στέγη, νηπιαγωγεία ανήλιαγα και κελιά, δημοτικά σχολεία - αχούρια, Ενιαία Λύκεια και ΤΕΕ χωρίς τη στοιχειώδη υποδομή, είναι η άσχημη πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι χιλιάδες μαθητές στο Μενίδι. Μια σκληρή πραγματικότητα, η οποία οξύνθηκε ιδιαίτερα μετά από το σεισμό της 7ης Σεπτεμβρίου 1999. Ελλιπής προγραμματισμός από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, ελλιπής χρηματοδότηση, κοροϊδία, αδιαφορία και εμπαιγμός από τους αρμόδιους φορείς, είναι η άλλη πλευρά αυτής της σκληρής πραγματικότητας. Οι λύσεις, βέβαια, που δόθηκαν μέχρι τώρα: Ορισμένα παραπήγματα ή αλλιώς προκάτ αίθουσες και μάλιστα ελαφρού τύπου, λύσεις προσωρινές, που κινδυνεύουν, όμως, να μονιμοποιηθούν και γι' αυτή τη σχολική χρονιά.

Μετά τον καταστροφικό σεισμό, το πρόβλημα της σχολικής στέγης οξύνθηκε ιδιαίτερα. Οι λύσεις ήταν η τοποθέτηση προκάτ αιθουσών ελαφρού τύπου, με σοβαρούς τους κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών. Μάλιστα, τις περισσότερες φορές, δεν έγινε γνωστό πώς τοποθετήθηκαν, αλλά και από πού βρέθηκαν αυτές οι αίθουσες προκάτ.

Ολα τα Λύκεια στο Μενίδι λειτουργούν σε διπλοβάρδια, όπως άλλωστε και πάνω από τα μισά γυμνάσια, δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία. Οι συστεγάσεις αυτές δεν είναι και ό,τι καλύτερο, αφού παρατηρείται γυμνάσιο να συστεγάζεται με δημοτικό (για παράδειγμα, το 6ο Γυμνάσιο με το 9ο Δημοτικό, το 10ο Γυμνάσιο με το 2ο Δημοτικό κ.ά.), με εμφανή τα αρνητικά αποτελέσματα από τη συστέγαση παιδιών διαφορετικής ηλικίας.

Η λύση των προκάτ δίνει και παίρνει. Για παράδειγμα, το Εσπερινό Λύκειο στεγάζεται σε προκάτ, στο χώρο του 1ου Λυκείου, το οποίο κατεδαφίζεται και ο χώρος ανάμεσά τους χωρίζεται με ένα πλέγμα. Στον καταυλισμό του Αγίου Πέτρου, και πάλι σε αίθουσες προκάτ - παραπήγματα, στεγάζονται το 10ο και 18ο Νηπιαγωγεία, τα οποία όμως όλο το χειμώνα δεν είχαν θέρμανση.

Ομως, πέρα από τις παλιές κατασκευές και τα παλιά κτίρια, σημειώθηκε και το εξής τραγελαφικό: Το 2ο Λύκειο ήταν το τελευταίο σχολικό κτίριο που παραδόθηκε πριν από το σεισμό. Ομως, από το σεισμό υπέστη καθίζηση ένα μεγάλο μέρος του και έπαθε σοβαρές ζημιές. Το ερώτημα που γεννιέται εδώ είναι πώς ένα καινούριο κτίριο μπορεί να υποστεί τόσες σοβαρές ζημιές. Και, μάλιστα, στεγάζει και το 3ο Γυμνάσιο. Το γραφείο των καθηγητών του γυμνασίου διορθώνεται φέτος.

Οσο για τα Δημοτικά Σχολεία που πρόκειται να λειτουργήσουν φέτος, μάλλον περισσότερο με αχούρια και άσυλα μοιάζουν, παρά για χώρους μάθησης και μάλιστα παιδιών αυτής της ευαίσθητης ηλικίας. Αυτά είναι τα 7ο, 14ο, 19ο, 21ο. Η κατάσταση, όμως, και στα νηπιαγωγεία δεν είναι καλύτερη. Λειτουργούν σε κλουβιά - προκάτ, αποθήκες παράγκες και αυτά είναι τα 7ο, 11ο, 3ο, 19ο και 15ο.

Στο μεταξύ, όπως καταγγέλλει η Δ. Τραβασάρου, μέλος της Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Μενιδίου, για κανένα σεισμόπληκτο σχολείο δεν είχε δοθεί κανένα χαρτί καταλληλότητας.

Από όλα τα σχολεία του δήμου, κατεδαφιστέα κρίθηκαν τα 1ο Λύκειο, 1ο Γυμνάσιο και Εσπερινό Λύκειο, καθώς και το 1ο Δημοτικό που θεωρείται διατηρητέο.

Προσωρινές λύσεις με ...μονιμότητα

«Οι αρμόδιοι προσπαθούν να δώσουν προσωρινή λύση με μια μόνιμη. Υπήρχε ήδη έντονο κτιριακό πρόβλημα και επιδεινώθηκε από το σεισμό. Παρά το γεγονός ότι ο Δήμος Μενιδίου έχει κριθεί ως δήμος εθνικής σημασίας, έχει εισπράξει κοροϊδία και εμπαιγμό. Η δημοτική αρχή εναρμονίζεται με την πολιτική της κυβέρνησης, δε διεκδικεί και προσπαθεί να συγκαλύψει τα προβλήματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι, μετά την παραίτηση του προέδρου της Επιτροπής Παιδείας κ. Παπαθανασόπουλου, η Επιτροπή Παιδείας έκανε να οριστεί και να λειτουργήσει 4 μήνες περίπου», μας είπε η Δήμητρα Τραβασάρου.

Η τακτική της συστέγασης δημιουργεί σοβαρά προβλήματα. Τα περισσότερα σχολεία καταστρέφονται περισσότερο, αφού στεγάζουν περισσότερους μαθητές: «Τα μεγάλα κτιριακά συγκροτήματα καταστρέφουν την προσωπικότητα του μαθητή, ενώ έντονο είναι και το πρόβλημα της απόστασης. Τα περισσότερα παιδιά αναγκάστηκαν να πάνε σε σχολεία μακριά από τους τόπους κατοικίας τους».

Σοβαρά, όμως, προβλήματα αντιμετώπισαν και τα παιδιά που διάβαζαν για τις εξετάσεις, μέσα σε σκηνές. «Παιδιά τραυματισμένα ήδη από τον καταστροφικό σεισμό, αντί να τους λύσουν προβλήματα, τους δημιουργούν και άλλα. Το Μάρτη στάλθηκαν από κάποια εταιρία αίθουσες προκάτ στον οικισμό "Καποτά" για να χρησιμοποιηθούν ως χώροι ανάγνωσης. Ομως, ποτέ δε χρησιμοποιήθηκαν γι' αυτόν το σκοπό», τόνισε. Φέτος μάλιστα, θέλουν τις συγκεκριμένες αίθουσες να τις χρησιμοποιήσουν για να στεγάσουν ένα δημοτικό σχολείο που θα δημιουργηθεί για τον καταυλισμό του «Καποτά», ο οποίος χρειάζεται ένα σχολείο.

Εκφράζει συγχρόνως την ανησυχία ότι η άσχημη κατάσταση που πέρασαν όλο αυτόν τον καιρό μετά το σεισμό θα διαιωνιστεί και τη νέα σχολική χρονιά:«Θα γίνει σίγουρα προσπάθεια να "μπαλωθούν" κάποια πράγματα, όπως άλλωστε και γίνεται, ώστε να μην υπάρχει μεγάλη αναταραχή. Η λύση, όμως, υπάρχει μόνο μέσα από τις κινητοποιήσεις των γονιών και όλων των φορέων του Μενιδίου».

Ο σχεδιασμός

Παρ' όλα αυτά, υπάρχει ένας σχεδιασμός για το πόσες αίθουσες θα τοποθετηθούν το επόμενο διάστημα. Στο 21ο Δημοτικό 2 αίθουσες, στο 1ο Γυμνάσιο 2 (γραφείο καθηγητών), 3ο Γυμνάσιο 6 (προσωρινή λύση), 1ο ΤΕΕ 9. Στο χώρο του 1ου και 2ου Δημοτικού 10 αίθουσες. Μέχρι τώρα, το σύνολο των αιθουσών που έχουν παραδοθεί είναι 31, ενώ αυτές που έχουν προταθεί να τοποθετηθούν μέχρι στιγμής είναι 29. Απ' ό,τι όλα μαρτυρούν όμως, ο αριθμός αυτός πρόκειται να αυξηθεί, αφού οι ανάγκες στη σχολική στέγη είναι πολύ περισσότερες .

Μέχρι στιγμής, έχουν επιταχθεί για την ανέγερση σχολικών κτιρίων οι εξής χώροι: Το ο.τ. 48 για το 11ο Νηπιαγωγείο και 16ο Δημοτικό (Αυλίζα), το ο.τ. 287 για 5ο Νηπιαγωγείο και 5ο Δημοτικό (Κεντρικό Μενίδι), το ο.τ. 37 για το 13ο Νηπιαγωγείο (Λαθέα Β`), ο.τ. 815 για 21ο Νηπιαγωγείο (Αγ. Πέτρος), ο.τ. 1002 για 9ο Γυμνάσιο (Μεσονύχι) και ο.τ. 36 για 5ο Γυμνάσιο (Νεάπολη).

Οι χώροι που έχουν προταθεί για επίταξη είναι πολύ περισσότεροι, αλλά τα χρονοδιαγράμματα μέχρι να επιταχθούν και να ξεκινήσουν οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης, αλλά και ανέγερσης νέων σχολικών κτιρίων, δεν υπάρχουν πουθενά. Πάντως, όπως έχει δείξει μέχρι τώρα η εμπειρία, μάλλον και αυτά θα αργήσουν πολύ περισσότερο από το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα.

Συγκεκριμένα, οι χώροι αυτοί είναι:

Ο.Τ. 2122 για Ειδικό Σχολείο (Αγ. Αννα), ο.τ. 58 για 12ο Δημοτικό (Λαθέα Β`), ο.τ. 137 για 19ο δημοτικό και 19ο νηπιαγωγείο (Πανόραμα), ο.τ. 426 για 23ο Δημοτικό και 17ο Νηπιαγωγείο (Κοκ. Μύλος), ο.τ. 35 για 22ο Νηπιαγωγείο (Νεάπολη), ο.τ. 66Α για 3ο Νηπιαγωγείο (Αγ. Αθανάσιος), ο.τ. 77 για 26ο Νηπιαγωγείο (Αυλίζα), ο.τ. 1456 Ειδικό Σχολείο (Λαθέα Α?), ο.τ. 36 5ο Γυμνάσιο (Νεάπολη), ο.τ. 275 10ο Νηπιαγωγείο (Κεντρικό Μενίδι), ο.τ. 104 Γυμνάσιο - Λύκειο (Αυλίζα), ο.τ. 132 Δημοτικό Νηπιαγωγείο (Αυλίζα), ο.τ. 57 5ο Νηπιαγωγείο (Κεντρικό Μενίδι), ο.τ.40 Δημοτικό Γυμνάσιο (Κεντρικό Μενίδι), ο.τ. 13 Δημοτικό Γυμνάσιο (Κεντρικό Μενίδι).


Ανθή ΓΕΩΡΓΙΟΥ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ