Τετάρτη 11 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΠΟΡΑΔΕΣ
Κίνδυνος να μείνουν με ένα βαπόρι

Τον κίνδυνο, όλο το χειμώνα που μας έρχεται, να κινείται μόνο ένα πλοίο της ακτοπλοΐας στα δρομολόγια από και προς τα νησιά των Βορείων Σποράδων, επισημαίνουν, με ανοιχτή επιστολή τους, διακινούμενοι στην ακτοπλοϊκή γραμμή της περιοχής. Στην επιστολή τους αναφέρουν: «Τις συνέπειες του μονοπωλίου της ακτοπλοϊκής εταιρίας MFD δε "γεύεται" μόνο η νησιωτική Ελλάδα, αλλά και ο Βόλος με τις Βόρειες Σποράδες. Βασιμότατες πληροφορίες αναφέρουν ότι από την 1η Νοεμβρίου θα μείνει στο Βόλο για να εξυπηρετεί όλο το φάσμα των ακτοπλοϊκών αναγκών των νησιών μας - τόσο σε φορτηγά και Ι.Χ., όσο και για επιβάτες οικονομικής θέσης, αλλά και όλους τους προορισμούς σε καθημερινή (;) βάση (εκτός Αλόννησου και Αγίου Κωνσταντίνου κλπ.) - το νεότευκτο, ή μάλλον, εξωτερικώς ανακαινισθέν, ταχύπλοο "Παπαδιαμάντης".

Πάρ' ότι η "καρδιά" του χειμώνα απέχει 2 -3 μήνες, η εταιρία επιλέγει να αποσύρει το καλύτερο, ταχύτερο και μεγαλύτερο του "Παπαδιαμάντη", "Μακεδών", γιατί, λέει, το δεύτερο απασχολείται στη γραμμή λιγότερο διάστημα, λες κι αφορά τους διακινούμενους αυτή η παράμετρος. Τους αφορά, όμως, ότι θα επαναληφθεί το περσινό "μπάχαλο", όπου από Νοέμβρη μέχρι αρχές Μάρτη, υπήρχε στη γραμμή πάλι ο "Παπαδιαμάντης", με ανεπαρκή δρομολόγια (και λόγω ταχύτητας) και ανεπαρκή χωρητικότητα, όπου φορτωμένα φορτηγά δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν. Τότε το Λιμεναρχείο Βόλου έδειξε ανοχή σε μια νέα εταιρία, αφού η ίδια ανακαίνιζε το "Μακεδών" το ίδιο διάστημα. Τώρα, με την περσινή εμπειρία, δε θα έχει καμιά δικαιολογία να επιτρέψει να σταματήσει το "Μακεδών". Ακόμα δεν ήρθε το καταχείμωνο, ώστε να περιοριστούν οι μετακινήσεις φορτίων και επιβατών, συνεπώς το "Μακεδών" πρέπει να μείνει μέχρι το τέλος του έτους.

Επιπλέον, στη συνέχεια πρέπει να δρομολογηθεί το "Χαρούλα", το οποίο ως μεγαλύτερο, νεότερο και ταχύτερο θα παρέχει το αυτονόητο στον επιβάτη μέσα στο καταχείμωνο: ασφαλή και γρήγορη διακίνηση. Τον δε "Παπαδιαμάντη" ας τον φέρει την άνοιξη, όταν η γραμμή θα χρειάζεται δεύτερο πλοίο και το «Μακεδών» θα κάνει ήδη την ετήσια συντήρησή του. Ετσι και οι συγκοινωνίες θα εξυπηρετούνται ικανοποιητικά και τα πλοία θα έχουν χρόνο να κάνουν τις ετήσιες ακινησίες τους με κυκλική σειρά.

Ομως, υπάρχει βάσιμος φόβος ότι δε θα υπάρξει αυτή η σειρά, γιατί όσο καλύτερο είναι το πλοίο τόσο αυξάνει και το κόστος εκμετάλλευσής του, που αυτό θα πρέπει να συμβαδίζει με τα έξοδά του. Αρα, τους 4 - 5 χειμερινούς μήνες θα έχουμε τον "Παπαδιαμάντη" άνοιξη, φθινόπωρο το "Μακεδών" και καλοκαίρι το "Χαρούλα". Μακάρι να διαψευστούμε, μακάρι το Λιμεναρχείο ως κράτος να σταθεί στο πλευρό του λαού και να αξιολογήσει τις συγκοινωνιακές ανάγκες σύμφωνα με τα πλοία. Και αν η εταιρία κρίνει ότι δεν τη συμφέρει, ας "επιτρέψει" να δοθούν και άλλες άδειες σκοπιμότητας. Και φυσικά να μην επικαλεστεί το "Παναγία Σκιάθου", το οποίο ως μονοβάπορο για να επιβιώσει στον ανταγωνισμό από 3 Ε/Γ - Ο/Γ και 7 - 8 υδροπτέρυγα, δεν έχει περιθώρια χασούρας.

Τέλος μια ουσιώδης παρατήρηση: Στους προηγούμενους ιδιοκτήτες των πλοίων το Λιμεναρχείο επέβαλε την παραμονή ενός επιπλέον πλοίου σε θέση αναμονής στο Βόλο. Αν φέτος το χειμώνα χαλάσει το ένα και μοναδικό πλοίο τι θα γίνει; Θα κινδυνέψουν να μείνουν τα νησιά από ανεφοδιασμό;».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ