Με 4,4% «τρέχει» σε μέσα επίπεδα ο επίσημος τιμάριθμος. Τουλάχιστον 1,4%, κατά μέσο όρο, οι νέες ανατιμήσεις στα είδη διατροφής
Η μηδενική αύξηση που παρουσίασε ο δείκτης τον Οκτώβρη, αποδίδεται στη μείωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, με αποτέλεσμα - σε σχέση με το Σεπτέμβρη - οι τιμές στις ομάδες «Στέγαση» και «Μεταφορές» να υποχωρήσουν μεσοσταθμικά κατά 1,2% και 3,2%. Την ίδια όμως στιγμή, τον προηγούμενο μήνα, σε σχέση με το Σεπτέμβρη, οι τιμές των ομάδων «Διατροφή» - «Ενδυση - Υπόδηση» σημείωσαν αύξηση 1,8% και 1,4% αντίστοιχα. Ενδεικτικό είναι ότι τα νωπά λαχανικά αυξήθηκαν κατά 24,5% και οι νωπές πατάτες κατά 8,9%, ενώ οι τιμές σε βενζίνη και πετρέλαιο θέρμανσης υποχώρησαν κατά 9,6% και 7,7%.
Και, να σημειώσουμε ότι πρόκειται για μεσοσταθμικές μηνιαίες αυξήσεις που αφορούν το σύνολο των εμπορευμάτων που κυκλοφορούν στην αγορά και το σύνολο του πληθυσμού, ενώ είναι γνωστό, ότι τα φτωχότερα στρώματα, καταναλώνουν ένα σημαντικά υψηλότερο μέρος του εισοδήματός τους για είδη διατροφής, σε σχέση με τις πλουσιότερες εισοδηματικά ομάδες. Ως συμπέρασμα προκύπτει, ότι οι πρωτογενείς μειώσεις των τιμών των πετρελαιοειδών, οδήγησαν σε μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, από την άλλη όμως βιομήχανοι και έμποροι συνεχίζουν να κερδοσκοπούν σε είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης.
Σε υψηλά εξάλλου επίπεδα κινούνται οι ετήσιες αυξήσεις στις ομάδες εμπορευμάτων και υπηρεσιών που συγκροτούν το δείκτη τιμών καταναλωτή, την (περίοδο Οκτώβρης '08 προς Οκτώβρη '07). Ειδικότερα, οι τιμές στην ομάδα «Στέγαση» σημείωσαν αύξηση 7,9%, στη «Διατροφή - μη Αλκοολούχα Ποτά» 4,3%, στην «Υγεία» 4,2%, στην «Εκπαίδευση» 4,8%, σε «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια» 5,3%, «Αλλα Αγαθά και Υπηρεσίες» 3,1%.