Σάββατο 17 Γενάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Γενικευμένος αγώνας για τα δεδουλευμένα

Το ένα μετά το άλλο, τα πληρώματα που παραμένουν χωρίς μισθό από τους εφοπλιστές, αποφασίζουν επίσχεση εργασίας, έχοντας στο πλευρό τους τις ταξικές δυνάμεις

Στη μάχη για τα δεδουλευμένα με επίσχεση εργασίας μπήκαν ξανά οι ναυτεργάτες των πληρωμάτων των πλοίων του εφοπλιστή Αγούδημου, ενώ συνεχίζεται η επίσχεση εργασίας των πληρωμάτων τριών ακόμα ακτοπλοϊκών πλοίων. Χτες το πρωί στο πλοίο «ΜΙΛΕΝΑ» του Αγούδημου που βρισκόταν στο λιμάνι του Πειραιά, ναυτεργάτες του πληρώματος ξεκίνησαν επίσχεση ακινητοποιώντας το πλοίο. Το απόγευμα, κάτω από την αποφασιστικότητα των ναυτεργατών, ο εφοπλιστής αναγκάστηκε να τους πληρώσει. Ομως, το πρόβλημα παραμένει στα υπόλοιπα πλοία του. Ετσι, από σήμερα η επίσχεση θα «επεκτείνεται» σε κάθε πλοίο του εν λόγω εφοπλιστή που θα καταπλέει στον Πειραιά, αρχίζοντας από το «ΡΟΜΙΛΝΤΑ».

Ταυτόχρονα, τον αγώνα για να πάρουν τα δεδουλευμένα τους συνεχίζουν με επίσχεση εργασίας οι ναυτεργάτες του πλοίου «ΣΑΟΣ ΙΙ» του εφοπλιστή Μανούση στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, του «ΚΟΡΣΙΚΑ ΕΞΠΡΕΣ ΙΙΙ» της εταιρείας «Καλλίστη» του εφοπλιστή Σπανού επίσης στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καθώς και οι ναυτεργάτες του πλοίου «ΣΑΡΔΗΝΙΑ ΒΕΡΑ» του ίδιου εφοπλιστή στο λιμάνι του Πειραιά. Στήριγμα στον αγώνα τους έχουν τα ταξικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ που βρίσκονται καθημερινά στο πλευρό τους, δίνοντάς τους δύναμη για να συνεχίσουν κόντρα στους εφοπλιστικούς εκβιασμούς και την τρομοκρατία.

Οσο για την πλειοψηφία - ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, «Αυτόνομη Παρέμβαση» (ΣΥΝ) - της διοίκησης της ΠΝΟ, χτες, στη διάρκεια συνεδρίασης, για να αποφύγει την απομόνωση από τους ναυτεργάτες αποδέχτηκε την πρόταση των δύο ταξικών ναυτεργατικών σωματείων για άμεση παρέμβαση στα πλοία και πολύμορφες αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις. Ωστόσο, στην πράξη ακολουθεί τη γνωστή της τακτική της υπονόμευσης των αποφάσεών της και των συμφερόντων των ναυτεργατών για λογαριασμό των εφοπλιστών. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά την απόφαση της ΠΝΟ, αυτοί που βρέθηκαν στον καταπέλτη με τους ναυτεργάτες ήταν οι ταξικές δυνάμεις.

«Στον τοίχο» και οι νησιώτες

Τη «νύφη» από την ασύδοτη δράση των εφοπλιστών πληρώνουν και οι νησιώτες. Το Β. Αιγαίο, για παράδειγμα, το ΥΕΝ προσπαθεί να το καλύψει με ένα πλοίο, το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ», του εφοπλιστή Μανούση, χωρίς αποτέλεσμα αφού η Σαμοθράκη έχει μείνει από τις παραμονές της Πρωτοχρονιάς χωρίς σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη. Το νότιο τμήμα της Ικαρίας και οι Φούρνοι έχουν εγκαταλειφθεί από τον Σπανό ...και πάει λέγοντας.

Οι εφοπλιστές αντλούν την επιθετικότητά τους από την πολιτική που συνδιαμορφώνουν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΕΕ και αυτό αποδεικνύεται καθημερινά. Χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αν. Παπαληγούρας, είχε συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών και Οικονομίας, Γ. Παπαθανασίου, για το θέμα της ακτοπλοΐας. Αποφάσισαν να επιβραβεύσουν από πάνω τους ακτοπλόους εφοπλιστές για τα χάλια της ακτοπλοΐας και τους απλήρωτους ναυτεργάτες, με αύξηση του «ζεστού» χρήματος που εισπράττουν από επιδοτήσεις.

Η δήλωση δε του Αν. Παπαληγούρα ξεπέρασε τα όρια της πρόκλησης: «Με πολύ μεγάλη ικανοποίηση μπορώ να σας πω ότι τα αναγκαία κονδύλια είναι πλέον στη διάθεσή μας. Αρα, ακόμη και μικρά, ασήμαντα προβλήματα - αριθμητικά ασήμαντα προβλήματα - σε σχέση με το σύνολο των συνδέσεων που υπάρχουν, θα αντιμετωπιστούν άμεσα με την προκήρυξη διαγωνισμών, αναθέσεις, κλπ.»!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ