Τρίτη 2 Ιούνη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 37
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΑΛΛΙΑ
Αεροπορική τραγωδία με πολλά ερωτηματικά

ΣΑΟ ΠΑΟΛΟ - ΠΑΡΙΣΙ.-

«Μηδαμινές» χαρακτήρισε ο Γάλλος Πρόεδρος Σαρκοζί, από το αεροδρόμιο «Charles de Gaulle», τις ελπίδες για επιζώντες της πτήσης 447 της «Air France» από Ρίο ντε Τζανέιρο προς Παρίσι που αγνοείται από χθες τα ξημερώματα. Στην πτήση επέβαιναν 216 επιβάτες και 12μελές πλήρωμα. Η επικοινωνία του αεροσκάφους με τον πύργο ελέγχου του Σάο Πάολο χάθηκε τέσσερις ώρες μετά την απογείωσή του, όταν βρισκόταν 565 χιλιόμετρα βορειοανατολικά των βραζιλιάνικων ακτών και μία ώρα περίπου πριν εισέλθει στον ενάεριο χώρο της Σενεγάλης, ενώ πετούσε σε ύψος 35.000 ποδών.

Τελευταίο σήμα ζωής από το αεροσκάφος ήταν αυτόματο ηλεκτρονικό μήνυμα που έλαβαν τα κεντρικά γραφεία της «Air France» στο αεροδρόμιο «Charles de Gaulle», περίπου μία ώρα μετά την υπολογιζόμενη εξαφάνισή του, όπου αναφέρεται ότι έχει υποστεί βλάβη το ηλεκτρονικό του σύστημα και υπάρχει απώλεια πίεσης στην καμπίνα. Την ώρα που το γαλλικό αεροσκάφος έπρεπε να έχει επικοινωνήσει με τον πύργο ελέγχου της Σενεγάλης, οι βραζιλιάνικες αρχές ενημερώνονταν για την εξαφάνισή του.

Τρεις ώρες αργότερα, άρχιζε η επιχείρηση εντοπισμού, ενώ η «Air France» στο Παρίσι επιβεβαίωσε την εξαφάνιση του αεροσκάφους μόλις μισή ώρα πριν την αναμενόμενη προσγείωσή του, γεγονός που έχει προκαλέσει τεράστιες αντιδράσεις περί πρωτοφανούς καθυστέρησης. Στην επιχείρηση συμμετέχουν ειδικές γαλλικές και βραζιλιάνικες μονάδες, ενώ έχει ζητηθεί η συνδρομή των αμερικανικών δορυφόρων, καθώς η περιοχή που ερευνάται είναι, ουσιαστικά, όλος ο Ατλαντικός Ωκεανός (2.000 χιλιόμετρα) μεταξύ των βραζιλιάνικων ακτών και του αρχιπελάγους του Πράσινου Ακρωτηρίου.

Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών διέψευσε τα σενάρια περί αεροπειρατείας. Εντούτοις, δεν υπάρχει, μέχρι στιγμής, καμία πειστική εξήγηση. Η θεωρία περί πλήγματος από κεραυνό απορρίπτεται από τους ειδικούς, καθώς όλα τα σύγχρονα αεροσκάφη έχουν συστήματα αντιμετώπισής τους, ακόμη και μέσα σε τροπικές καταιγίδες. Ο,τι έγινε, υποστηρίζουν, έγινε πολύ γρήγορα, γιατί ακόμη και αν το αεροσκάφος «χάσει» το ηλεκτρονικό του σύστημα και τους δύο κινητήρες, το πλήρωμα έχει μισή ώρα χρόνο να στείλει σήμα κινδύνου, κάτι που δεν έγινε.

Ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους, το «Airbus 330 - 200» θεωρείται από τα ασφαλέστερα. Εχει στο ενεργητικό του, μόνο μία συντριβή, κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης το 1994. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε κατασκευαστεί μόλις το 2005 και είχε 18.800 ώρες πτήσης, ενώ ο βασικός πιλότος του θεωρούνταν εξαιρετικά έμπειρος με 11.000 ώρες πτήσης. Με εξαίρεση τη συντριβή του «Concorde» κατά την απογείωσή του, στο Παρίσι, το 2001, η «Air France» δεν έχει στο ενεργητικό της κανένα πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Επιτάχυνση της συλλογής συντριμμιών και σορών (2009-06-09 00:00:00.0)
Εξαρχής οι έρευνες για τα συντρίμμια της μοιραίας πτήσης (2009-06-06 00:00:00.0)
«Παράνοια» στους αιθέρες... (2004-01-03 00:00:00.0)
Ο αντιιμπεριαλιστικός αγώνας συνεχίζεται (2001-08-11 00:00:00.0)
Προαναγγελθείσα βουτιά θανάτου; (2000-07-26 00:00:00.0)
Συνεργασία με τις βραζιλιάνικες αερογραμμές (1996-01-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ