Πέμπτη 18 Ιούνη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
HELLASTAT
Δυο αλυσίδες καλλυντικών κατέχουν το 80% της αγοράς

Δύο αλυσίδες καταστημάτων καλλυντικών κατέχουν το 80% των πωλήσεων του συγκεκριμένου κλάδου, ενώ, αντίθετα, παρατηρείται μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εισαγωγή και στην παραγωγή καλλυντικών. Τα παραπάνω διαπιστώνονται σε έρευνα που πραγματοποίησε η Hellastat στον κλάδο των καλλυντικών που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα. Μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι η αξία της αγοράς του κλάδου υπολογίζεται στα 1,4 δισ. ευρώ και αναπτύσσεται την τελευταία τετραετία με ρυθμούς αύξησης της τάξης του 2,7% , ενώ για το 2008 εκτιμάται ότι η αύξηση θα κινηθεί γύρω στο 1% - 2% . Αξιοσημείωτο είναι ότι καθώς η κατανάλωση τέτοιων προϊόντων συνδέεται άμεσα με την καλή εξωτερική εμφάνιση σε περιόδους σαν τη σημερινή οι καταναλωτές μετατοπίζουν τις προτιμήσεις τους σε φθηνότερα προϊόντα, κι έτσι προβλέπεται ότι το 2009 η συγκεκριμένη αγορά θα παρουσιάσει μείωση πωλήσεων κατά 2% - 4% .

Η διαφήμιση αποτελεί σημαντικό μέσο προώθησης των καλλυντικών, κυρίως στα περιοδικά και δευτερευόντως στην τηλεόραση. Γι' αυτό και η διαφημιστική δαπάνη του κλάδου την τελευταία τριετία αυξάνεται με ρυθμούς της τάξης του 9%, αγγίζοντας τα 180 εκατ. ευρώ. Οι μόνιμες προσφορές τόσο στις τιμές όσο και στις ποσότητες στις συσκευασίες αποτελούν πάγια τακτική της στρατηγικής προώθησης που ακολουθούν οι επιχειρήσεις του κλάδου.

Οσον αφορά στα αποτελέσματα των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου, σε σύνολο 77 επιχειρήσεων το 2007 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν αυξημένες στα 752,2 εκατ. ευρώ με μέση μεταβολή ανά επιχείρηση κατά 5,4% . Τα προ φόρου κέρδη αυξήθηκαν την ίδια χρονιά κατά 17,3% και διαμορφώθηκαν στα 16,8 εκατ. ευρώ. Ο τζίρος 109 επιχειρήσεων του κλάδου παραγωγής και χονδρικού εμπορίου καλλυντικών το 2007 παρουσίασε αύξηση κατά 7,7% σε σχέση με το 2006 και έφτασε το 1,087 εκατ. ευρώ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ