Με αυξήσεις - «φωτιά» στις τιμές των σιδηροδρομικών εισιτηρίων από την 1η Αυγούστου 2009 κατά 33%, οι οποίες θα φτάσουν σταδιακά έως τον Οκτώβρη του 2010 στο 135%, επισπεύδει η κυβέρνηση τις διαδικασίες για την προώθηση των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων στον ΟΣΕ και τη μετατροπή του ελληνικού σιδηρόδρομου σε πανάκριβο εμπόρευμα.
Με κεντρική φιλοσοφία την εμπορευματοποίηση - ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, το σχέδιο που έχει θέσει ήδη σε εφαρμογή η κυβέρνηση στηρίζεται στους εξής τρεις βασικούς άξονες:
Από το κυβερνητικό σχέδιο «εξυγίανσης του ΟΣΕ» δε λείπουν φυσικά και οι σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις σε κάθε εν δυνάμει κερδοφόρα σιδηροδρομική και μη (εκχώρηση της ακίνητης περιουσίας σε ιδιώτες για πολυετή εκμετάλλευση) δραστηριότητα. Ουσιαστικά, με την εφαρμογή αυτού του σχεδίου, η κυβέρνηση επιχειρεί να εξυπηρετήσει και στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, επιφέροντας ταυτόχρονα ένα ακόμα πλήγμα στα λαϊκά στρώματα και τους εργαζόμενους.
Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στο κυβερνητικό σχέδιο, πραγματοποιούν σήμερα, Παρασκευή, τρίωρες πανελλαδικές στάσεις εργασίας (6 π.μ. - 9 π.μ., 2 μ.μ. - 5 μ.μ. και 10 μ.μ. - 1 π.μ.).