Πέμπτη 17 Σεπτέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΥΓΕΙΑ
ΜΚΟ - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Στην πρώτη γραμμή για την ιδιωτικοποίηση Πρόνοιας και Υγείας

Πολύμορφα και επίμονα υπονομεύονται οι πραγματικές ανάγκες του λαού για σύγχρονες, αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν υπηρεσίες

Η υγεία του λαού δεν μπορεί να είναι αντικείμενο επιχειρηματικής δράσης ούτε και «φιλανθρωπίας»

Eurokinissi

Η υγεία του λαού δεν μπορεί να είναι αντικείμενο επιχειρηματικής δράσης ούτε και «φιλανθρωπίας»
Με μια πρώτη ματιά, φαίνεται μια απλή ανιδιοτελής κίνηση «καλής θέλησης»: Για έξι μέρες θα γίνονται σε άνδρες ηλικίας 50 - 75 ετών δωρεάν ιατρικές εξετάσεις για τη διάγνωση του καρκίνου του προστάτη, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του καρκίνου του Προστάτη (15 Σεπτέμβρη).

Η εκστρατεία αυτή οργανώνεται από την επιχείρηση «Βιοϊατρική» με τη συνδρομή της ΜΚΟ «Ομιλος Εθελοντών κατά του Καρκίνου - ΑγκαλιάΖΩ», των φαρμακευτικών εταιρειών Sanofi - Aventis, Roche και Astra Zeneca, του Διαδημοτικού Δικτύου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΤΑ) και το υπουργείο Υγείας. Οργανώνεται στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που σύμφωνα με τις πολυεθνικές αποτελεί στρατηγικής σημασίας πρακτική για την ανταγωνιστικότητα και τα κέρδη των επιχειρήσεων. Βασίζεται στην αντίληψη που προωθούν οι επιχειρήσεις, τα κόμματα της πλουτοκρατίας, η ΕΕ και οι ΜΚΟ, ότι τα μονοπώλια μπορούν και πρέπει να επιδείξουν «κοινωνική ευαισθησία», μέχρι, φυσικά, να ανοίξει εντελώς ο δρόμος για να επενδύσουν σε κοινωνικούς τομείς και τομείς Υγείας και Πρόνοιας.

Ιδιαίτερος εδώ είναι και ο ρόλος των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) στους οποίους εκχωρούνται τομείς της Υγείας και της πρόληψης, ώστε οι δήμοι και οι νομαρχίες να πλασάρουν ως «αναγκαία» και «σωτήρια» την εισβολή των επιχειρήσεων ακόμα και στον ευαίσθητο και κρίσιμο τομέα της Υγείας. Χαρακτηριστικό είναι και το Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψε τον Μάρτη το Διαδημοτικό Δίκτυο Υγείας (ΔΔΥ) με το Σύνδεσμο Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ), το οποίο όπως λένε «θα ανοίξει νέους δρόμους στη συνεργασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τον ιδιωτικό τομέα για την ανάπτυξη προγραμμάτων πρόληψης».

Οι δήμοι πρωτοστατούν, για ν' αυξήσουν την πελατεία τους οι επιχειρήσεις στον κλάδο του φαρμάκου αλλά και για να εκχωρείται σε ιδιώτες ο προληπτικός έλεγχος, η καταγραφή των ιατρικών δεδομένων κ.τ.λ. Και όλα αυτά «ντυμένα» με το παραμύθι του «κοινωνικού ρόλου των φαρμακευτικών επιχειρήσεων», τη στιγμή που οι φαρμακευτικές εταιρείες επιδιώκουν μόνο το κέρδος με τραγικά αποτελέσματα για εκατομμύρια ανθρώπους και μικρά παιδιά σε όλο τον κόσμο!

Υγεία και Πρόνοια δεν είναι εμπορεύματα

Η ίδια η ΜΚΟ «ΑγκαλιάΖΩ» χαρακτηρίζει ως «επιτακτική την ανάγκη για ενημέρωση και έγκαιρη διάγνωση της νόσου του καρκίνου του προστάτη». Οπως λέει είναι ο συχνότερος καρκίνος «που διαγιγνώσκεται στους άνδρες, ενώ αποτελεί τη δεύτερη αιτία θανάτου από κακοήθεια μετά τον καρκίνο του πνεύμονα. Μόνο στην ΕΕ είναι υπεύθυνος για το 9% των θανάτων».

Κι ενώ αναγνωρίζεται ως ζήτημα «ζωής και θανάτου» η πρόληψη, ο συστηματικός έλεγχος, η έγκαιρη διάγνωση αφήνεται από το κράτος ως πεδίο για επιχειρηματική δράση και αντικείμενο φιλανθρωπίας. Προτάσσεται από τις επιχειρήσεις και τις ΜΚΟ ως μέγα ζήτημα η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση και την ίδια στιγμή υπονομεύονται οι πραγματικές ανάγκες όλου του λαού για πλήρεις, σύγχρονες, αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν πρωτοβάθμιες δομές Υγείας, για συστηματική πρόληψη όλου του λαού, σε κάθε γειτονιά, στα σχολεία, στους χώρους δουλειάς, παντού όπου εργάζονται και ζουν τα λαϊκά στρώματα και οι νέοι.

Η πρόληψη και η αντιμετώπιση του καρκίνου δεν μπορεί να είναι υπόθεση καμιάς πολυεθνικής, καμίας εθελοντικής οργάνωσης και φιλανθρωπικής εκδήλωσης. Ενδεικτική του εμπαιγμού των «φιλάνθρωπων» επιχειρήσεων είναι και η φιέστα του εμπορικού κέντρου ΑΤΤΙΚΑ και του Πανελλήνιου Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «ΑΛΜΑ ΖΩΗΣ», που διοργανώνει κοκτέιλ - πάρτι στις 30 Σεπτέμβρη, για να γιορτάσουν οι πελάτες τα 5 χρόνια από ... τη δημιουργία της ροζ κορδέλας που συμβολίζει τη θεραπεία του καρκίνου του μαστού μαζί με το σχεδιαστή της κορδέλας! Αυτές οι φιλανθρωπικές» κινήσεις των πολυεθνικών με τις ΜΚΟ και την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι φανερό ότι δεν «βουλώνουν» τρύπες του κράτους. «Βουλώνουν» συνειδήσεις.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ