Διαχρονικές οι ευθύνες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, αλλά και της ιδιωτικής κοινοπραξίας που δεν είχαν λάβει κανένα μέτρο οδικής ασφάλειας
Νεκρός, από την κατολίσθηση είναι ο 62χρονος Σέρτζιο Σιάνι, Ιταλός μηχανικός και διευθυντής των έργων της κατασκευαστικής κοινοπραξίας «Μαλιακός - Κλειδί», ο οποίος το πρωί της Πέμπτης τραυματίστηκε θανάσιμα, όταν καταπλακώθηκε από μεγάλους βράχους. Επίσης, ελαφρά τραυματίστηκαν άλλα δύο άτομα. Ο 62χρονος ήταν επικεφαλής πενταμελούς κλιμακίου που πήγε στα Τέμπη να πραγματοποιήσει αυτοψία, μετά τις αλλεπάλληλες κατολισθήσεις στον αυτοκινητόδρομο.
Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας διέταξε επείγουσα προκαταρκτική εξέταση για τη διερεύνηση των συνθηκών του δυστυχήματος, για το αν είχαν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες και από ποιον κλπ. Να σημειωθεί ότι μετά το τραγικό θάνατο του Ιταλού μηχανικού, συνελήφθησαν ο Γενικός Διευθυντής και ο Διευθυντής Λειτουργίας της κατασκευάστριας εταιρείας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ», οι οποίοι στη συνέχεια αφέθηκαν ελεύθεροι. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, «κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης ακαριαίως, χωρίς καμία ένδειξη, έγινε έντονη κατολίσθηση μικρών και μεγάλων λίθων σε ένα από τα επικίνδυνα σημεία, όγκου πλέον των 100 κυβικών μέτρων και από ύψος πλέον των 100 μέτρων».
Πρέπει να επισημανθεί ότι οι κατολισθήσεις ήταν, εν πολλοίς, αναμενόμενες και δεν μπορούν να δικαιολογηθούν με την επίκληση της κακοκαιρίας. Οφείλονται στην παντελή έλλειψη μέτρων οδικής ασφάλειας και συντήρησης, για τα οποία την ευθύνη έχουν οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών. Ευθύνες βέβαια έχει και η ιδιωτική εταιρεία, που διαχειρίζεται τον εθνικό δρόμο και κατασκευάζει τα νέα έργα με βάση τη σύμβαση παραχώρησης που ψήφισαν και το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, είτε οι κατολισθήσεις οφείλονται στη διάβρωση του εδάφους, είτε στις εργασίες για τη διάνοιξη της σήραγγας είτε σε άλλους λόγους. Είναι χαρακτηριστικό ότι η συγκεκριμένη εταιρεία εδώ και πάνω από ενάμιση χρόνο εισπράττει πανάκριβα διόδια, χωρίς ωστόσο, όπως αποδεικνύεται, να κάνει τις απαραίτητες εργασίες για τη συντήρησή του και την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και μάλιστα σε ένα δρόμο που έχει γίνει επανειλημμένα αιτία για πολλά θανατηφόρα ατυχήματα...
Χτες, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας έγινε σύσκεψη, με τη συμμετοχή του υπουργού Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππα, του υφυπουργού Οικονομικών Φ. Σαχινίδη και της Περιφερειάρχη Πόπης Γερακούδη. Σχετικά με τα αίτια και τις ευθύνες για τις κατολισθήσεις, ο Δ. Ρέππας περιορίστηκε να πει ότι έχουν έρθει οι καλύτεροι εμπειρογνώμονες, από τους οποίους αναμένονται τα συμπεράσματα μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα. Είπε, δε, ότι «οι εργασίες αποκατάστασης είναι δύσκολες και οι πολίτες πρέπει να δείξουν υπομονή και κατανόηση», ενώ πρόσθεσε ότι ο δρόμος δεν πρόκειται να δοθεί στην κυκλοφορία αν δεν είναι 100% βέβαιο ότι όσοι θα κινούνται στην Εθνική Οδό θα είναι ασφαλείς. Και στη σύσκεψη αυτή, όπως και σε άλλη που είχε προηγηθεί στο υπουργείο, αποφασίστηκε να γίνουν διάφορες παρεμβάσεις στους εναλλακτικούς δρόμους, προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες, λόγω εορτών, ανάγκες. Επίσης ο ΟΣΕ ανακοίνωσε πύκνωση των δρομολογίων, ενώ αναζητούνται τρόποι ενίσχυσης των μεταφορών αεροπορικώς, αλλά και διά θαλάσσης.