Τρίτη 22 Δεκέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Κίνδυνοι για την οδική ασφάλεια στην εναλλακτική διαδρομή

Η βασική οδική αρτηρία που συνδέει την Δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία και την υπόλοιπη Κεντρική και Νότια Ελλάδα, είναι προδιαγραφών του 1950. Πριν δύο μήνες η Νομαρχία Λάρισας αποφάσισε τη συντήρησή του, γιατί ο δρόμος σε πολλά τμήματα είναι προβληματικός και επικίνδυνος

Σοβαρούς κινδύνους κρύβει το οδόστρωμα του δρόμου Κοζάνης - Ελασσόνας - Λάρισας, τον οποίο υποχρεώνονται να ακολουθούν οι οδηγοί μετά το κλείσιμο των Τεμπών, επισημαίνει ανάμεσα σε άλλα με ανακοίνωσή της η Επιτροπή Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ. Μόλις πριν δύο μήνες, η Νομαρχία Λάρισας αποφάσισε τη συντήρηση του οδικού άξονα που βρίσκεται στα όρια ευθύνης της, γιατί - όπως ομολογήθηκε από τους αρμόδιους - ο δρόμος σε πολλά τμήματα είναι προβληματικός και επικίνδυνος.

Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση αναφέρει:

«Η βασική οδική αρτηρία που συνδέει τη Δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία και την υπόλοιπη Κεντρική και Νότια Ελλάδα είναι προδιαγραφών του 1950. Εκτός από τα κάθε είδους μεταφορικά μέσα, ο δρόμος χρησιμοποιείται και από γεωργικά μηχανήματα τα οποία επιδεινώνουν το πρόβλημα, με αποτέλεσμα να συμβαίνουν συχνά ατυχήματα, ακόμα και θανατηφόρα. Ιδιαίτερα με την αύξηση της κυκλοφορίας λόγω του κλεισίματος των Τεμπών και της χειμερινής περιόδου, ο συγκεκριμένος δρόμος μετατρέπεται σε άκρως επικίνδυνο δρόμο.

Τα τελευταία 15 χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ επανειλημμένα αξιοποίησαν το πρόβλημα, που οι ίδιοι προκάλεσαν με τις πολιτικές τους επιλογές, ανακοινώνοντας, κύρια σε περιόδους εκλογών, την κατασκευή τμημάτων του δρόμου και σε "σύντομο" χρονικό διάστημα την ολοκλήρωση της πλήρους κατασκευής του. Στην πράξη δεν υλοποιήθηκε καμιά από τις υποσχέσεις, εκτός από κάποια μπαλώματα σε ορισμένα σημεία.

Αποφεύγουν επιμελώς την αλήθεια, ότι δεν κατασκευάζεται γιατί δεν είναι στα σχέδια της ΕΕ, επειδή δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Αποδεικνύεται με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι και στον τομέα των μεταφορών, κριτήριο αποτελεί τι συμφέρει το μεγάλο κεφάλαιο και όχι οι λαϊκές ανάγκες. Γι' αυτό και ο λαός χρειάζεται να βγάλει τα αναγκαία συμπεράσματα για την πολιτική που ασκούν διαχρονικά οι αστικές κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

Το κλείσιμο των Τεμπών και η υποχρεωτική διέλευση για πάνω από μήνα του κύριου όγκου των αυτοκινήτων από το δρόμο Κοζάνη - Ελασσόνα - Λάρισα, αναδεικνύει την οξύτητα του προβλήματος, της έλλειψης ασφαλούς και άνετης εναλλακτικής μετακίνησης, αλλά και την επιτακτική ανάγκη να κατασκευαστεί εξ αρχής άμεσα ο δρόμος ως κάθετος άξονας της Εγνατίας οδού παρόμοιων προδιαγραφών με την Εγνατία από το τελωνείο της Νίκης ως την ΠΑΘΕ. Αναδεικνύεται συνολικά το πρόβλημα των μεταφορών και οι ευθύνες των αστικών κυβερνήσεων που παραμέλησαν συνειδητά την ανάπτυξη των οδικών αξόνων και το σιδηρόδρομο. Τα υπέρογκα χαράτσια που πληρώνει η λαϊκή οικογένεια με τους έμμεσους και άμεσους φόρους, τα διόδια κλπ., υποτίθεται ότι προορίζονται να είναι σύντομοι, ασφαλείς και άνετοι οι οδικοί άξονες, στην πραγματικότητα όμως αυτά πηγαίνουν στις τσέπες του μεγάλου κατασκευαστικού κεφαλαίου.

Η οξύτητα της κατάστασης ανέδειξε το πρόβλημα των δυο δρόμων ανάπτυξης που υπάρχουν και συγκρούονται στην κοινωνία. Από τη μια ο δρόμος της καπιταλιστικής ανάπτυξης που ενισχύει την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου σε βάρος του λαού, δρόμο που υπηρετούν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ με την πολιτική τους. Από την άλλη, ο μοναδικά φιλολαϊκός δρόμος ανάπτυξης που αναγνωρίζει αποκλειστικά και μόνον ως παραγωγό του πλούτου τον εργαζόμενο άνθρωπο και ως κίνητρο της παραγωγής την ικανοποίηση των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών, δρόμο που με τους αγώνες και την πάλη του υπηρετεί το ΚΚΕ.

Προϋπόθεση για να ακολουθήσει η χώρα μας αυτόν τον υπέρ του λαού δρόμο ανάπτυξης είναι να δυναμώσει η πάλη του λαού και να ανατρέψει την πολιτική εμπορευματοποίησης των κοινωνικών αγαθών και στη θέση της να θέσει την πολιτική για την εξυπηρέτηση των λαϊκών συμφερόντων, ο λαός να παλέψει για μια ανάπτυξη σε όφελός του, που θα ανεβάζει την ποιότητα της ζωής του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο λαός μέσα από τους κοινωνικούς, πολιτικούς και συνδικαλιστικούς φορείς που συμμετέχει, πρέπει να διεκδικήσει να κατασκευαστεί άμεσα ο δρόμος Κοζάνης - Λάρισας με προδιαγραφές ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, ώστε να γίνονται γρήγορες και ασφαλείς οι οδικές μεταφορές».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ