Τρίτη 22 Δεκέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Μεγάλες οι ευθύνες μονοπωλίων και κομμάτων της πλουτοκρατίας

Παρέμβαση με αφορμή τις κατολισθήσεις που είχαν σαν αποτέλεσμα το θάνατο ενός ανθρώπου. «Αποδεικνύεται ότι η παραχώρηση στο μεγάλο πολυεθνικό και μονοπωλιακό κεφάλαιο του πλούτου της χώρας όχι μόνο δε λύνει προβλήματα δημόσιας ασφάλειας και μείωσης του κόστους κατασκευής και συντήρησης, αντίθετα οδηγεί σε επικίνδυνη χειροτέρευσή τους», επισημαίνεται στην ανακοίνωση

Δεν αποτελούν κεραυνό εν αιθρία οι πρόσφατες κατολισθήσεις στα Τέμπη, που οδήγησαν στο θάνατο ενός ανθρώπου και στο κλείσιμο του δρόμου, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Περιοχής Θεσσαλίας του ΚΚΕ, επισημαίνοντας ότι ο καπιταλιστικός τρόπος ανάπτυξης δεν μπορεί να διασφαλίζει ούτε ανθρώπινες ζωές ούτε τα γενικότερα λαϊκά συμφέροντα, όπως αυτό των Μεταφορών, και καταγγέλλοντας ότι την ευθύνη έχουν τα μονοπώλια και τα κόμματά τους.

Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Οι πρόσφατες κατολισθήσεις στα Τέμπη, που οδήγησαν στο θάνατο ενός ανθρώπου και στο κλείσιμο του δρόμου για πολλές εβδομάδες, δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία. Αποδεικνύει ότι ο καπιταλιστικός τρόπος ανάπτυξης δεν μπορεί να διασφαλίζει ούτε ανθρώπινες ζωές ούτε τα γενικότερα λαϊκά συμφέροντα, όπως αυτό των Μεταφορών. Μπορεί να διασφαλίσει μόνο την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων και σ' αυτή υποτάσσονται τα πάντα. Αποδεικνύει την υποκρισία και τα ψεύδη των αστικών κομμάτων και κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, όταν υπόσχονται ότι η ιδιωτική επιχειρηματική δράση εξασφαλίζει την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Αποδεικνύεται ότι η παραχώρηση στο μεγάλο πολυεθνικό και μονοπωλιακό κεφάλαιο του πλούτου της χώρας (οδικοί άξονες, λιμάνια, αεροδρόμια, ενέργεια κ.ά.) όχι μόνο δε λύνει προβλήματα δημόσιας ασφάλειας και μείωσης του κόστους κατασκευής και συντήρησης, αντίθετα οδηγεί σε επικίνδυνη χειροτέρευσή τους.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση για μια ακόμη φορά δεν ελήφθησαν τα απαραίτητα μέτρα (μελέτες, εφαρμογή μέτρων ασφάλειας και προστασίας) όπως άλλωστε συμβαίνει σχεδόν στο σύνολο των επιχειρήσεων, προκειμένου να μειώνεται το κόστος και αυξάνεται η κερδοφορία. Είναι τεράστιες οι ευθύνες των μονοπωλιακών ομίλων στους οποίους παραχωρήθηκε το "φιλέτο" της ΠΑΘΕ αλλά και των κομμάτων (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑ.Ο.Σ) που υπέγραψαν με διθυραμβικά σχόλια τις συμβάσεις παραχώρησης.

Οι μεταφορές πρέπει να είναι κοινωνικό αγαθό

Επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά η θέση του ΚΚΕ, ότι ώριμο και αναγκαίο σήμερα είναι, να υπάρχουν ενιαίοι κρατικοί φορείς στους τομείς στρατηγικής σημασίας, που θα αποτελούν λαϊκή περιουσία και θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες. Οτι μεταξύ άλλων η Μεταφορά πρέπει να κατοχυρωθεί ως κοινωνικό αγαθό, σε αντίθεση με την εμπορευματοποίησή της. Το έργο στα Τέμπη θα μπορούσε να κατασκευαστεί με ασφάλεια για τους εργαζόμενους και τους διερχόμενους. Αυτό σήμερα δεν μπορεί να γίνει, κάτω από την πίεση να τελειώσει γρήγορα και όπως όπως το έργο προκειμένου να αποκομίσουν ταχύτερα και περισσότερα κέρδη οι κατασκευαστικές κοινοπραξίες. Αδιαφορούν για τις επιπτώσεις που έχουν τα έργα για τη διάνοιξη των σηράγγων στο περιβάλλον και που ευθύνονται για τις κατολισθήσεις.

Στάχτη στα μάτια οι διαβεβαιώσεις περί «υπεύθυνων που θα πληρώσουν»

Επιχειρήματα ότι για μια ακόμη φορά φταίνε τα φυσικά φαινόμενα, όπως η βροχή, χρησιμοποιούνται για να αθωώσουν τις ευθύνες των κατασκευαστών. Αλλωστε οι εταιρείες είναι υπεύθυνες για την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του οδικού άξονα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Αν υπάρχει επικινδυνότητα από βροχές όφειλαν να το ξέρουν, να το παρακολουθούν και να παίρνουν μέτρα. Τα υπέρογκα χαράτσια που πληρώνει η λαϊκή οικογένεια στα διόδια, υποτίθεται ότι προορίζονται για να είναι ασφαλείς και σε λειτουργία οι οδικοί άξονες. Αυτό άλλωστε διατυμπανίζουν με κάθε ευκαιρία οι υπερασπιστές των μονοπωλιακών συμφερόντων από το ΠΑΣΟΚ μέχρι το ΛΑ.Ο.Σ... "αν θέλουμε ασφάλεια πρέπει να πληρώνουμε". Οι διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι τα αίτια θα διερευνηθούν και θα πληρώσουν οι υπεύθυνοι, αν υπάρχουν, είναι στάχτη στα μάτια. Κανείς κεφαλαιοκράτης δε πλήρωσε για τα χιλιάδες εγκλήματα που έχουν γίνει στο βωμό του καπιταλιστικού κέρδους. Ας θυμηθούμε πρόσφατα το ΣΑΜΙΝΑ, τα Ολυμπιακά έργα κ.ά.

Κανείς τους δε θα ζητήσει ευθύνες για το κλείσιμο του δρόμου στα Τέμπη, που αναμένεται να διαρκέσει βδομάδες ή και μήνες. Πόσο διαφορετική αντιμετώπιση έχουν οι αγρότες και οι εργαζόμενοι όταν αναγκάζονται να κλείσουν δρόμους διεκδικώντας τα δικαιώματά τους. Στέλνονται στα δικαστήρια, λοιδωρούνται και συκοφαντούνται σαν εγκληματίες απέναντι στους πολίτες και την "εθνική οικονομία". Εάν όμως οι δρόμοι κλείνουν εξαιτίας μονοπωλίων σαν της "Χόχτιφ" και του Μπόμπολα, τότε ο κρατικός μηχανισμός πέφτει σύσσωμος για να τους δώσει άλλοθι και να βρει εναλλακτικές λύσεις. Αυτή είναι η αστική δημοκρατία όπου νόμος είναι το δίκιο του κεφαλαιοκράτη και όχι του εργάτη ή του φτωχού αγρότη.

Ελλειψη υποδομών

Το πρόβλημα αναδεικνύει ακόμη μια πλευρά. Της έλλειψης εναλλακτικής ασφαλούς και άνετης μετακίνησης. Οι αστικές κυβερνήσεις δε φρόντισαν για την ανάπτυξη των οδικών αξόνων και του σιδηρόδρομου. Επί δεκαετίες τεράστιος πλούτος δίνεται στις τσέπες τραπεζιτών, βιομηχάνων, εφοπλιστών και μεγαλεμπόρων αντί να αναπτυχθούν βασικές υποδομές, που στοιχειωδώς θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της μεταφοράς. Οι δρόμοι που σήμερα καλούνται να σηκώσουν το βάρος (μέσω Ελασσόνας ή Αγιάς) δεν πληρούν καμιά προδιαγραφή και είναι άκρως επικίνδυνοι ιδιαίτερα στις χειμερινές συνθήκες.

Οι εργαζόμενοι, οι φτωχοί αγρότες και αυτοαπασχολούμενοι της πόλης, η νεολαία, πρέπει να βγάλουν συμπεράσματα. Να ανατρέψουν τις πολιτικές παράδοσης του πλούτου της χώρας στα μονοπώλια. Να αντισταθούν στην εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών. Κανένα όφελος δεν έχουν, καμιά λαϊκή ανάγκη δε μπορεί να ικανοποιηθεί, παρά τα τεράστια «ανταποδοτικά» χαράτσια που πληρώνουν. Καμιά ποιότητα και ασφάλεια δε μπορεί να προσφέρει το μονοπωλιακό κεφάλαιο. Να διεκδικήσουν άλλο τρόπο ανάπτυξης με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Σήμερα υπάρχουν όλα τα αναγκαία (ανθρώπινο δυναμικό, επιστημονικά και τεχνολογικά μέσα) που μπορούν πλήρως να αξιοποιηθούν χωρίς τη μεσολάβηση των μονοπωλίων. Να γυρίσουν την πλάτη στα κόμματα του κεφαλαίου που διακηρύσσουν ότι μπορούν ταυτόχρονα να ικανοποιηθούν οι ανάγκες και του λαού και της αστικής τάξης».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ