Σάββατο 9 Γενάρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΤΩΣΕΙΣ ΒΡΑΧΩΝ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Η εταιρεία επιχειρεί να αποποιηθεί τις ευθύνες της

Να αποποιηθεί τις ευθύνες της για όσα έγιναν ή δεν έγιναν από τη μεριά της και συνέβαλαν ώστε να γίνουν όσα έγιναν στα Τέμπη επιχειρεί με προκλητική ανακοίνωσή της η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ», η οποία έχει αναλάβει τα έργα κατασκευής και συντήρησης επί της Εθνικής Οδού, στο τμήμα Μαλιακός - Κλειδί.

Η εταιρεία σπεύδει να αυτοανακηρυχθεί αθώα, πριν καν βγουν τα επίσημα πορίσματα που αναμένονται εντός των ημερών, ισχυριζόμενη ότι η φονική πτώση των βράχων δεν ήταν παρά ένα «αιφνίδιο και ακραίο γεωλογικό φαινόμενο της συγκεκριμένης περιοχής των Τεμπών και δεν οφείλεται στις εργασίες ανατίναξης για τη διάνοιξη των σηράγγων» (σ.σ. αντίθετη άποψη έχουν ειδικοί επιστήμονες, οι οποίοι με δηλώσεις τους «ενοχοποιούν» τα φουρνέλα). Προς τούτο επικαλείται και τα συμπεράσματα εκθέσεων εμπειρογνωμόνων του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ, όσο και της ομάδας των εμπειρογνωμόνων που κάλεσε η ίδια η εταιρεία, τα οποία - όπως επισημαίνει - «προκύπτουν και από τις μετρήσεις των εγκαταστημένων δονησιογράφων και ρηγμήμετρων στην Κοιλάδα των Τεμπών». Τώρα το κατά πόσο αυτές οι μετρήσεις είναι ακριβείς μπορεί κανείς να βγάλει τα συμπεράσματά του και από τα παρακάτω που αναφέρει η ανακοίνωση, σημειώνοντας: «Οι συγκεκριμένες μετρήσεις αποδεικνύουν ότι οι δονήσεις από διερχόμενα φορτηγά και αεροπλάνα της πολεμικής αεροπορίας είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από αυτές που προκαλούνται από τις εργασίες διάνοιξης των σηράγγων...».

Αλλά «άκρον άωτον» της προκλητικότητας της ανακοίνωσης αποτελεί το παρακάτω: «Διευκρινίζεται ότι δεν θα ήταν δυνατό να αποφευχθούν οι συνέπειες του ακραίου αυτού γεωλογικού φαινομένου, αφού ο όγκος των βράχων που κατέπεσαν καθώς και το ύψος από το οποίο έγινε η πτώση των βράχων ξεπερνούν κατά πολύ τις διεθνείς αλλά και τις εν Ελλάδι προδιαγραφές και τα όρια σχεδιασμού συγκεκριμένων έργων. Ετσι, λοιπόν, ακόμα και αν δεν υπήρχαν περιβαλλοντικά ζητήματα και είχε επιτραπεί στην κατασκευάστρια Κοινοπραξία η εφαρμογή της εγκεκριμένης από τον ανεξάρτητο μηχανικό και την Εγνατία Οδό μελέτης προστασίας από πτώσεις βράχων, το ακραίο αυτό φαινόμενο θα είχε παρουσιασθεί».

Στη συνέχεια στην ανακοίνωση αναφέρει: «Εξειδικευμένοι επιστήμονες και συνεργεία έχουν ήδη αναλάβει επί τόπου δράσεις (ανάλυση γεωλογικών δεδομένων και σχεδιασμό αναγκαίων παρεμβάσεων). Μόλις ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός, γεγονός που προβλέπεται να συμβεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα, η εταιρεία θα υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις προς έγκριση στο δημόσιο και, εφόσον οριστικοποιηθούν και οι ημερομηνίες χορήγησης των σχετικών αδειών από τις αρμόδιες υπηρεσίες, θα παρουσιάσει ακριβές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των αναγκαίων επεμβάσεων που θα αποδώσουν την Κοιλάδα στην κυκλοφορία με αποδεκτό επίπεδο ασφάλειας. Ωστόσο, μόνο με την κατασκευή και λειτουργία των σηράγγων του έργου θα εξασφαλιστούν συνθήκες απόλυτης ασφάλειας της κυκλοφορίας, αντίστοιχες με αυτές που παρέχουν οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι ευρωπαϊκών προδιαγραφών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ