Πέμπτη 1 Απρίλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΑΝΤΡΕΣ ΓΟΥΝΤ
Ομορφη ζωή

Ηπια και χαμηλών τόνων, αλλά κρυπτοφιλόδοξη ταινία με σύνθετη δομή, στήνει τρεις παράλληλες, καθημερινές ιστορίες, σκορπισμένες εδώ κι εκεί στη μεγαλούπολη του Σαντιάγκο και παρακολουθεί την εξέλιξή τους.

Ο κομμωτής και στιλίστας Εδμούντο, καίτοι πάτησε τα σαράντα, εξακολουθεί να ζει με την χήρα μητέρα του και ονειροπολεί την αναβάθμιση της ύπαρξής του μέσα από την αγορά ενός κατάδικού του αυτοκινήτου Φορντ. Η Τερέζα, κοινωνική λειτουργός σε δημόσιο κέντρο υγείας που βρίσκεται σε διάσταση με τον άνδρα της - με τον οποίο είναι ακόμη ερωτευμένη, ζει με την έφηβη κόρη της. Οι ισορροπίες της διαταράσσονται σοβαρά, όταν μαθαίνει ότι η ανήλικη κόρη της είναι έγκυος και ο πρώην άντρας της συναντά μια νεαρή ιερόδουλη. Ο Μάριο, τέλος, ένας γοητευτικός και αλαζών νεαρός, επιστρέφει στη Χιλή μετά από σπουδές κλασικής μουσικής στο Βερολίνο και ονειρεύεται να προσληφθεί ως κλαρινετίστας στη Συμφωνική Ορχήστρα. Προσλαμβάνεται, όμως, στη Φιλαρμονική του Στρατού. Κάπου στο σκοτεινό φόντο αναβοσβήνει και μια τέταρτη ιστορία χωρίς πλαίσιο που στο κέντρο βρίσκεται μια θαμπή κι απροσδιόριστη γυναικεία φιγούρα με ένα άρρωστο παιδί.

Ο κομμωτής ταυτίζει την όμορφη ζωή με την απόκτηση αυτοκινήτου και δε διστάζει να υποθηκεύσει το σπίτι της μητέρας του και να πουλήσει έρωτα στην τραπεζική υπάλληλο που έχει αναλάβει την περίπτωση δανειοδότησής του. Η Τερέζα έχει μετανιώσει για το χωρισμό με τον άντρα της και για την απόσταση που έκτοτε κρατά η κόρη της απέναντί της, η έλλειψη αυτών των προβλημάτων θα σηματοδοτούσε την όμορφη ζωή. Ο Μάριο θα ήταν πανευτυχής, αν τον προσλάμβανε η Συμφωνική και δεν υποχρεωνόταν να ξυρίσει σχεδόν την πανέμορφη κώμη του και να κυκλοφορεί ένστολος. Η ταινία, που αναδίνει οσμή απογοήτευσης, αρκείται στις διαπιστώσεις και την παρατήρηση των γεγονότων από απόσταση κι ενδιαφέρεται κύρια για τη διερεύνηση της ανθρώπινης φύσης των χαρακτήρων της ταινίας, τους οποίους αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη συμπάθεια αλλά από απόσταση. Η πραγματικότητα στο Σαντιάγκο, βέβαια, δε δείχνει να απέχει καθόλου, ίσως μάλλον ταυτίζεται πλήρως με το γνωστό και αναγνωρίσιμο παγκόσμιο κοινωνικό μοντέλο. Στο μοντέλο αυτό δεν υπάρχει θέση για όνειρα, ο καθένας είναι για τον εαυτό του και ο Θεός για όλους, σ' αυτό το μοντέλο εντάσσεται και η ιστορία της ταλαιπωρημένης άνεργης και άρρωστης νέας γυναίκας με το μικρό παιδί που εμφανίζεται στην αρχή, έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με την άρνηση. Πρώτα του γιατρού όταν εκείνη του ζητά να τη διευκολύνει για μια εξέταση και κατόπιν των εκδιδόμενων γυναικών που την διώχνουν από το πόστο τους. Εκτοτε παρακολουθούμε το κατρακύλισμά της. Επανέρχεται αποσπασματικά, σαν σφήνα κάθε τόσο και κάθε φορά η όψη της μας παρουσιάζεται σε χειρότερη κατάσταση, ώσπου στο τέλος την βρίσκουν νεκρή στο πεζοδρόμιο. Γι' αυτά τα κοινωνικά μοντέλα προσπαθεί - ανεπιτυχώς - να ψελλίσει κάτι ο Αντρές Γουντ.


Παίζουν: Αλίν Κούπενχαϊμ, Μανουέλα Μαρτέλι, Αλφρέντο Κάστρο, Ρομπέρτο Φαρίας, Εδουάρδο Πασέκο κ.ά.

Παραγωγή: Χιλή, Ισπανία, Βρετανία, Γαλλία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ