Πέμπτη 10 Ιούνη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΠΑΣΚΑΛ ΣΟΜΕΪΓ
Επαγγελματίας καρδιοκατακτητής

Γαλλική ταινία με γαλλικό χιούμορ, χωρίς καμιά βαθύτερη προσδοκία εκτός της απλά ψυχαγωγικής που όμως δε βαριέσαι και δε χασμουριέσαι. Χαριτωμένη, γρήγορη, δροσερή και light! Τόσο, που δεν ενέχει φόβο δυσπεψίας μέσα στις ζέστες του καλοκαιριού, ακριβώς επειδή εδώ «tout se tient»!

Καλοφτιαγμένη και φροντισμένη στη λεπτομέρεια κωμωδία καταστάσεων με συμπαθητικά σοφιστικέ στιγμές, με έρωτα, ρομαντισμό, δράση και φινέτσα, που υπακούει στους κανόνες του είδους και ενεργοποιεί το σύνολο των αντίστοιχων κλισέ. Το φιλμ δεν είναι καθόλου ρεαλιστικό, ο μύθος είναι καθ' όλα ψεύτικος, όμως οι ηθοποιοί ερμηνεύουν τόσο πειστικά τις καταστάσεις που θες δε θες τις πιστεύεις και χαμογελάς, με ένα χαμόγελο που πηγάζει από τη διαλεκτική της έντασης που διαμορφώνεται από την αλήθεια της φιλμικής κατάστασης και την αλήθεια της κατάστασης στην πραγματικότητα. Ποιος είναι αυτός που δεν ονειρεύτηκε να ζήσει μια αληθινή ιστορία έρωτα με κινητήριο μοχλό το πάθος;

Ο καρδιοκατακτητής Αλέξ (Ρομέν Ντουρίς) διευθύνει μια οικογενειακή επιχείρηση που αριθμεί τρία στελέχη. Τον ίδιο, την αδελφή του και τον άνδρα της. Η επιχείρηση εγγυάται στους εντολοδότες πελάτες - που είναι συγγενείς ή φίλοι γυναικών που είναι δυστυχισμένες με την ερωτική τους σχέση - παροχή υπηρεσιών οι οποίες κάνουν τον άνδρα της σχέσης να γίνεται - για την «πρώην» δυστυχισμένη γυναίκα - παρελθόν. Το team είναι σε θέση να κατορθώσει τα ακατόρθωτα. Ολα βαίνουν όπως πρέπει, έως τη στιγμή που ο Αλέξ αναλαμβάνει να χωρίσει την πλούσια και γοητευτική Ζιλιέτ (Βανέσα Παραντί) από τον φλεγματικό, Αγγλο μέλλοντα σύζυγό της.

Ενώ η εκκίνηση διέπεται από μια έξυπνη ιδέα που εκπλήσσει και ρίχνει το θεατή απότομα στα βαθιά νερά της ατμόσφαιρας της ταινίας, η εξέλιξη είναι δύσκολο να χαρακτηριστεί πρωτότυπη, το ίδιο και η πλοκή που ακολουθεί συμβατικές ατραπούς που επιτρέπουν στο θεατή να «διαβάζει» τη συνέχεια και να εικάζει την κοινότοπη και ευτυχή κατάληξη της υπόθεσης. Το στοίχημα της έκπληξης δεν παίζεται στο «πώς και πού» θα καταλήξει κάθε μεμονωμένη κατάσταση, αλλά στον τρόπο διά του οποίου η κατάσταση θα φθάσει να καταλήξει εκεί που θα καταλήξει. Αναφορικά με αυτό το σημείο, καταγράφεται ολόκληρη σειρά μικρών μικρών εκπλήξεων, το άθροισμα των οποίων κάνει μια μεγάλη και ισχυρή που άπτεται της διάστασης της δραματουργικής επεξεργασίας. Τα ισχυρά χαρτιά, στο πρώτο μεγάλου μήκους φιλμ του Πασκάλ Σομέιγ, είναι οι ηθοποιοί. Το φιλμ του Σομέιγ είναι ένα παιχνίδι ηθοποιών από την αρχή μέχρι το τέλος, τόσο των πρώτων, όσο των δεύτερων και τρίτων ρόλων. Αναφερόμαστε κύρια στον Ρομέν Ντουρίς που «σπάει» την παράδοση που τον ήθελε να εμφανίζεται αποκλειστικά σε ταινίες «δημιουργών» και που αποδεικνύεται ικανότατος στο να προσαρμόζει έξυπνα, να κόβει δηλαδή και να ράβει στα μέτρα του ρόλου την ερμηνεία του, ανταποκρινόμενος τέλεια σε ό,τι η κατάσταση απαιτεί. Το ίδιο ισχύει και για την Βανέσα Παραντί που εμφανίζεται ωριμότερη από ποτέ, με την εύθραυστη και στέρεα παρουσία της που αποπνέει εκτόπισμα ειδικού βάρους και class. Η ταινία, χωρίς ίχνος χυδαιότητας, αγγίζει, γραπώνει και ψυχαγωγεί. Κάνει να βγαίνεις από την αίθουσα με καλή διάθεση. Σας την συστήνουμε ανεπιφύλακτα.

Παίζουν: Ρομέν Ντουρίς, Βανέσα Παραντί, Ζιλί Φεριέ, Φρανσουά Νταμιέν, Ζακ Φραντζ κ.ά.

Παραγωγή: Γαλλία, Μονακό (2010).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ